کد مطلب: ۶۵۸۶۶

٧٠ درصد سبد انرژی کشور به گاز اختصاص یافت

٧٠ درصد سبد انرژی کشور به گاز اختصاص یافت

گازرسانی به روستاهای کشور از جمله اولویت های دولت یازدهم است و امسال نیز هشت هزار میلیارد تومان برای این بخش اختصاص می یابد.بیژن زنگنه در آیین پنجاهمین سالروز تاسیس شرکت ملی گاز ایران در محل مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت گفت: حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در آیین پنجاهمین سالروز تاسیس شرکت

110a36a15a2de134b4f072ec7f94e8e2_XL.jpg گازرسانی به روستاهای کشور از جمله اولویت های دولت یازدهم است و امسال نیز هشت هزار میلیارد تومان برای این بخش اختصاص می یابد.بیژن زنگنه در آیین پنجاهمین سالروز تاسیس شرکت ملی گاز ایران در محل مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت گفت: حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در آیین پنجاهمین سالروز تاسیس شرکت ملی گاز ایران پیام مهمی است که از جایگاه و اهمیت بالای صنعت نفت حکایت دارد، گفت: هم اکنون ٧٠ درصد سبد انرژی کشور به گاز اختصاص یافته است و این مقدار با ورود فازهای جدید میدان مشترک گازی پارس جنوبی نیز افزایش می یابد.
وی به برنامه های وزارت نفت در حوزه جایگزینی گاز با فرآورده های نفتی اشاره کرد و افزود: سال آینده فرآورده های نفتی تنها برای بخش حمل ونقل اختصاص می یابد.
وزیر نفت ادامه داد: با حجم بالایی که از جایگزینی گاز با سوختهای مایع انجام شده امکان صادرات گازوئیل و مازوت فراهم می شود.
زنگنه همچنین درباره صادرات گاز گفت: صادرات روزانه ٢٠٠ میلیون مترمکعب گاز از جمله برنامه های وزارت نفت است که اولویت ما گازرسانی به کشورهای همسایه با خط لوله است.
به گزارش خبرنگار شانا، زنگنه با اشاره به اتکای پتروشیمی های نسل جدید به خوراک گاز طبیعی گفت: تولید مجتمع های پتروشیمی که با خوراک گاز فعالیت می کنند، در سه ماه نخست امسال به ٣٠ میلیون و ١٩٣ هزار تن رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.