خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۷۷۳۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۲/ تراز پول حقیقی مثبت شد

پایان بورس امروز 18 مهر 1402/ تراز پول حقیقی مثبت شد

بورس تهران امروز شاهد بازگشت حقیقی‌ها بود. اگرچه پول ورودی از سمت این بازیگران چندان قوی و پررمق نبود اما بارقه امیدی بود برای آشتی دوباره کدهای حقیقی با بازار سهام و فروکش هیجان فروش. امروز شاخص کل بورس تهران هم بیش از هشت هزار واحد بالا رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران امروز به مدد شرکت‌های نفتی و پالایشی رشد کرد و در محدوده سبزرنگ قرار گرفت. اگرچه نمی‌توان از نقش گروه خودرو در تقویت شاخص کل چشم پوشید؛ چرا که به لطف رشد دوباره قیمت دلار، قیمت خودرو نیز این روزها جهش و کام خودرویی‌ها را شیرین کرده است.

در همین حال باید به روند معاملات در گروه‌هایی نظیر املاک و مستغلات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، دارویی‌ها و غذایی‌ها هم اشاره کرد. امروز گروه فلزات اساسی هم با خوش‌بینی نسبت به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر پایان بازی بذرپاش با بورس کالا و ماندگاری فولاد در این بازار، یکپارچه سبزپوش شد.

به این ترتیب در چهارمین روز معاملاتی هفته جاری، بازار سهام سراسر سبزپوش بود و اغلب شرکت‌ها با رشد قیمت سهم مواجه شدند. اگرچه حجم و ارزش معاملات خرد همچنان پایین است.

عملکرد شاخص‌ها

پایان بورس امروز 18 مهر 1402 (1)

شاخص کل بورس امروز با رشد هشت هزار و 470 واحدی، معادل 0.42 درصد بالا رفت و در پله دو میلیون و 14 هزار واحد قرار گرفت تا فصله خود از لبه پرتگاه را بیشتر کند. امروز همچنین شاخص هم‌وزن نیز بیش از پنج هزار واحد رشد کرد و با صعود 0.73 درصدی به سطح 685 هزار و 969 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس هم امروز مثبت بود و با افزایش 152 پله‌ای معادل 0.61 درصد بالا رفت و در ارتفاع 25 هزار و 143 واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن این بازار نیز رشد هزار و 168 واحد رشد کرد و با افزایش 0.96 درصدی به پله 122 هزار و 531 واحد رسید.

گروه‌های موثر بازار

امروز نمادهای شستا، شپنا، پارسان، شپدیس، شبندر و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند و نماد فارس نیز بیشترین اثرگذاری منفی را در این شاخص داشت. در همین حال، تکاردان، ثشاهد، شستا، خگستر، خودرو، خزامیا و ذوب، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در روز جاری بودند.

در همین حال امروز نمادهای خاور، آریا، وسپهر، دی، انتخاب، زاگرس و فجهان، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند. این در حالی بود که دی، خاور، سدبیر، بمولد، کرمان، فن‌افزار و فزر، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

ارزش و حجم معاملات

امروز بورس تهران شاهد معاملاتی به ارزش سه هزار و 271 میلیارد تومان بود. فرابورس نیز در این روز معاملاتی به ارزش 6 هزار و 519 میلیارد تومان را تجربه کرد که از این میزان تنها 217 میلیارد تومان سهم معاملات سهام شرکت‌ها بود.

در این میان البته باید اشاره داشت که امروز، حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به ترتیب 6 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و سه هزار و 537 میلیارد تومان بوده است. گفتنی است امروز حقیقی‌ها 56 میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.