کد مطلب: ۷۳۵۷۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۹ آذر ۱۴۰۱/ کانال ۱.۴ میلیونی از دست رفت!

پایان بورس امروز 19 آذر 1401/ کانال 1.4 میلیونی از دست رفت!

بورس تهران هفته چهارم آذرماه را با موج جدیدی از اصلاح شاخص کل آغاز کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با گامی 19هزار و 93 واحدی در جهت سرخ تابلو بازار کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی را پس از تنها یک ماه ترک کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران امروز شنبه 19 آذرماه 1401، با افت 19هزار و 93 واحدی در جهت سرخ تابلو بازار، کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی را پس از تنها یک ماه ترک کرد. اصلاح امروز در حالی بود که طی سه روز آخر هفته گذشته اهالی بازار سرمایه به طور میانگین روزانه شاهد 5 هزار واحد کاهش ارتفاع شاخص کل بودند. بنابراین می‌توان گفت که روند اصلاحی مومنتوم افزایشی داشته است.

شاخص کل‌ هم‌وزن نیز از این رفتار جدید نماگر اصلی تقلید کرد و طی کاهشی 1.02 درصدی، گام 4 هزار و 254 واحد در جهت منفی پیش رفت. در پایان روز نماگر هم‌وزن بازار در محدوده 412 هزار و 830 واحد متوقف شد.

ارزش معاملات خرد که ترکیبی از ارزش معاملات سهام و حق تقدم‌هاست در محدوده 3 هزار و 551 میلیارد تومانی قرار گرفت که نسبت به روزهای ابتدایی هفته گذشته- که در کانال 2 هزار و 500 میلیاردی قرار داشت- با افزایش همراه بود. اما همچنان در راستای شکست مقاومت‌های پیش‌ رو و گام برداشتن برای رشد مجدد کافی نیست. همچنین در جریان دادوستدهای بورس امروز 8.86 میلیارد برگه سهم بین اهالی بازار سرمایه مبادله شد که نسبت به روز چهارشنبه با مقداری کاهش همراه شد.

خروج تراژیک سرمایه از بورس

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج 397 میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. بیش از نیمی از آذرماه گذشته است و در این مدت تنها یک روز و آن هم روز اول آذر شاهد مثبت بودن تراز ورود و خروج پول به بازار سرمایه بودیم. برای رشد بازار سرمایه نیاز به ورود سرمایه افراد حقیقی در کنار حمایت نهادهای مالی بازار است.

امروز نمادهای میدکو، فولاد، وپاسار، شبندر و خودرو بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فباهنر، وپترو، وپاسار، خمحور و سدشت دربردارنده بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بودند.در سوی دیگر بازار نمادهای آریا، زاگرس، شراز، صبا و شاوان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی فغدیر، غصینو، فزر، پارتا و سبزوا بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای وحافظ، غدشت، گشان، وساپا و وپترو بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف رفاه، حکشتی، خاور، میدکو و وآذر در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای فکمند، وسدید، کپشیر، ولانا و گدنا بود.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.