کد مطلب: ۷۷۷۵۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / احتیاط معامله‌گران بازار سهام در سایه ریزش دلار

پایان بورس امروز 20 اسفند 1401 / احتیاط معامله‌گران بازار سهام در سایه ریزش دلار

در جریان معاملات امروز بیشترین خالص خرید حقیقی به سهم‌های بورس، وبملت و وبصادر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های خکمک، شلعاب و تپسی نیز دربورس امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای بپاس، سیدکو و خزامیا خروج پول هوشمند داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل افتی جزئی را تجربه کرد. برهمین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 862 واحدی که معادل 0.05 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع یک میلیون و 816 هزار واحدی به کار خاتمه داد.

اما شاخص کل هم‌وزن بر خلاف شاخص کل رفتار کرد و با افزایش 0.7 درصدی به سطح 549 هزار و 264 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 16 میلیارد و 660 میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و 531 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 535 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا 9 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 20 اسفند

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، فولاد و خزامیا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های خپارس، شستا و وبملت بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

همچنین انرژی1 با افزایش 14.10 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثرود نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های بورس، وبملت و وبصادر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های خکمک، شلعاب و تپسی نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای بپاس، سیدکو و خزامیا خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های کآرا، خکمک و وشهر رقم خورد. همچنین واتی در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد بورس بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.