کد مطلب: ۷۹۸۶۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز / جهش نماگر هم‌وزن در روز رکوردشکنی دوباره معاملات خرد

پایان بورس امروز / جهش نماگر هم‌وزن در روز رکوردشکنی دوباره معاملات خرد

شاخص کل بورس تهران امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و 21 هزار واحد دیگر بالا رفت. نماگر بازار شاخص هم‌وزن را نیز در این مسیر با خود همراه کرد تا بازار با رشد حجم و ارزش معاملات، رکورد تازه‌ای را در دومین روز هفته ثبت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سهام با رشد ارزش معاملات خرد روبرو بود؛ به نحوی که این شاخص با رسیدن به رقم 18 هزار و 232 میلیارد تومان، در رتبه دوم بیشترین ارزش معاملات خرد از ابتدای سل 1401 بدین سو قرار گرفت.

امروز ارزش معاملات کل بازار سرمایه به 68 هزار و 240 میلیارد تومان رسید و به این ترتیب 27 درصد از این میزان سهم سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بود. نکته قابل توجه اینکه ارزش معاملات خرد بازار، تنها در 40 دقیقه ابتدایی به 6 هزار میلیارد تومان رسیده بود!

عملکرد بورس

شاخص کل بورس امروز با جهش 21 هزار و 117 واحدی، معادل 0.94 درصد بالا رفت و به ارتفاع دو میلیون و 275 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با رشد قابل توجهی روبرو بود و 11 هزار و 417 واحد بالا رفت تا با صعود 1.59 درصدی در سطح 731 هزار و 157 واحد قرار گیرد.

شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب رشد 0.77 درصدی، 1.19 درصدی و 0.63 درصدی را تجربه کردند. امروز بورس تهران شاهد معاملاتی به ارزش 15 هزار میلیارد تومان بود.

در این بازار نمادهای پارسان، وامید، ومعادن، اخابر، شبندر، شتران و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. در همین حال وکغدیر، خگستر، خودرو، شستا، خساپا، وبملت و خزامیا پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

عملکرد فرابورس

شاخص کل فرابورس هم امروز 276 واحد بالا رفت و در سطح 28 هزار و 887 واحد قرار گرفت. در این بازار نماد هرمز بیشترین تاثیر منفی و نمادهای مارون، خاور، صبا، وسپهر، زاگرس و غصینو بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. گفتنی است امروز خاور، دی، کرمان، تلیسه، گدنا، غدیس و وسپهر پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

فرابورس امروز شاهد معاملاتی به ارزش 53 هزار و 608 میلیارد تومان بود. نکته قابل توجه اینکه از این میزان تنها پنج هزار میلیارد تومان به معاملات سهام اختصاص داد و باقی سهم اوراق و عملیات بازار باز بود.

ورود و خروج پول

اگرچه امروز بازار سهام شاهد رشد دوباره ارزش معاملات خرد بود و در این زمینه رکورد تازه‌ای را هم ثبت کرد اما ورود پول حقیقی از روز گذشته کمتر بود. بر این اساس بازار سهام امروز شاهد ورود 460 میلیارد تومان پول حقیقی بود. البته باید توجه داشت که بازار همچنان توانسته است مسیر ورود و خروج پول را مثبت نگاه دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.