کد مطلب: ۶۷۱۷۳۴

به گزارش تجارت‌نیوز:

نجات بورس در لحظه آخر / فولادی‌ها هک شدند، شاخص سبز شد!

نجات بورس در لحظه آخر / فولادی‌ها هک شدند، شاخص سبز شد!

کارشناسان اعتقاد دارند شروع مذاکرات اتمی در دوحه منجر به نجات بورس و بازگشت دقیقه نودی شاخص از لبه پرتگاه شده است.

بهگزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان اعتقاد دارند شروع مذاکرات اتمی در دوحه منجر به نجات بورس و بازگشت دقیقه نودی شاخص از لبه پرتگاه شده است.

بورس تهران امروز شاهد رشد بیش از ده هزار واحدی شاخص کل بود. تابلوهای بورس امروز رشدی بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۶۰ واحدی را به ثبت رساندند. شاخص کل نیز در محدوده یک میلیون و ۵۱۴هزار واحدی قرار گرفت که حاکی از نجات بورس از سقوط به کانال یک میلیون و چهارصد هزار واحدی است.

شاخص‌ هم‌وزن نیز رشدی ۳۷۹۷ واحدی را تجربه کرد و در محدوده ۴۲۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز بدون تغییر محسوسی نسبت به روزهای گذشته به سه هزار و ۳۴۵میلیارد تومان رسید.

نجات بورس در روز شروع مذاکرات

آغاز دوباره مذاکرات اتمی در پایتخت قطر باعث شده تا بسیاری از کارشناسان نسبت به احیای برجام امیدوار شوند. بازار سهام نیز بلافاصله از این تقویت امید اثر پذیرفت. به نحوی که امروز می‌شد به وضوح ردپای دیپلماسی را روی تابلوهای بورس تهران مشاهده کرد. تحلیلگران بازار سهام نیز اعتقاد دارند تقویت احتمال احیای برجام می‌تواند زمینه‌ساز نجات بورس از وضعیت کنونی شود.

از طرفی هم با نگاه به وضعیت نمادهای موثر بر شاخص می‌توان به روشنی متوجه اثرپذیری بازار از تحولات سیاسی و دیپلماتیک کشور شد. البته از طرفی هم اتفاقاتی که امروز در مجلس شورای اسلامی رقم خورد بر نوسانات شاخص کل تاثیرگذار بوده است. با توجه به فرآیند استیضاح وزیر صمت که به جریان افتاده بود سهام خودروسازان وارد فاز صعودی شده بودند. با وجودی که امروز استیضاح فاطمی امین توسط رییس مجلس اعلام وصول نشد اما خودروسازان کماکان بر مدار سبز به حرکت خود ادامه می‌دهند.

تاثیر هک فولادی‌ها بر بورس

البته نباید از خبر هک شدن سه مجموعه بزرگ فولاد در روز گذشته نیز غافل شد. اتفاقی که بسیاری را نسبت به وضعیت تولید شرکت‌های فولادی نگران ساخته بود اما وضعیت سهام فولادی‌ها در طول معاملات امروز نگرانی‌ها را برطرف کرد. هرچند مساله قطعی برق در این مجموعه‌ها نیز مزید بر علت شده و باعث کاهش میزان تولید می‌شود. اما به طور کلی در حال حاضر به نظر می‌رسد وضعیت خانواده فولادی‌ها در بازار سرمایه نسبتا خوب است.

حال، کارشناسان بر این باورند که اگر سیگنال‌های مثبتی از روند مذاکرات دریافت شود می‌توان امیدوار بود که بورس نیز دستخوش تغییرات امیدوارکننده‌ای شود. از همین رو فعالان بازار سرمایه منتظر هستند تا ببیند فرآیند نجات بورس می‌تواند به نتیجه‌ای ملموس برسد یا اینکه مذاکرات کماکان فرسایشی ادامه خواهد یافت؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام عزیر فقط سهام تان را مفت ندهید شروع دوباره شاخص میباشد

  • یا الله

    بنظر اکثریت از اینکه برجام قطعا احیا خواهد شد هیچ شک وتردیدی چه قبلا وچه در آینده در آن نیست , وبورس امروز از اینکه هم متأثر از احیای برحام بوده اصلا صحیح ومعقول ودرست نیست ,اینها همه خیمه شب بازی است سیاست اصلی اقتصاد مملکت عدم رشد بورس توسط دولت وحکومت است چون اگر بورس رشد کند از منظر دید عموم مردم, نشان رشد وتشدید تورم خواهد بود لذا حاکمیت به عمد از رشد بازار سرمایه بورس جلوگیری تا به اصطلاح آنها توانسته باشد رشد تورم را کنترل کند بورس دستوری ودیکته شده ودخالتی است تمام والسلام .

  • ناشناس

    نجات بورس به این شکل هم بیهوده است نمادها گلچین می‌شود و احتمال انحراف در عمل موجود است بورس باید یکجا رشد کند و تمامی نمادها مشمول رشد شوند و گرنه گزینه ای شد ۲۰د صد و ۳۰درصد رشد می‌کند بقیه اتلاف وقت و نابودی سرمایه می‌کند.

  • ناشناس

    با درود تعجب میکنم چرا سهام ها اول وقت مثبت هستن آخر وقت منفی می شوند فردا هم دوباره از منفی شروع میشوند

  • ناشناس

    شاخص بورس را با شاخص سازهای درست می شود که بصورت میانگین در یک ماه گذشته 5 درصد هم کاهش یا افزایش نداشته اند در حالی که شاید خیلی از سهم های کوچک تا 25% درصد کاهش داشته اند ک شاخص باید خیلی بشتر از این کاهش داشته باشد

  • ناشناس

    بورس فرجام و فولاد و این مسائل تاثیری در آن ندارد همان طور که قبلا گفتم چند روز منفی بزرگ خورد جهت ارام کردن سهامداران موقتا یه مقدار سبزش کردند فقط دستور

  • سید درودی

    قرار بود مملکت گره به مذاکرات نکنن چی فکر میکردم چی شد

  • محمد

    بورس چه ربطی به مذاکرات داره چون مذاکرات شروع شد بورس 10 هزار واحد رشد کرد میخواین همه چی رو به گردن دیگران بندازین یه باره بگین کار آمریکاست تعارف نکنین

  • ناشناس

    Pe سهم باید بین 4 تا 5 باشه
    الان اکثر سهام بورس pe بالای 15 دارن و حباب خیلی زیادی دارن
    کجای بورس ارزنده هست؟

  • ناشناس

    بورس از سال ٩٧ تا ٩٩ صد برابر هم بیشتر شد و حباب خیلی زیادی داره