کد مطلب: ۳۱۸۶۴۶

پایان خرید برگ سبز از چایکاران

پایان خرید برگ سبز از چایکاران

مدیراجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال گفت: سازمان چای دیروز رسما خرید برگ سبز چای را پایان داد در حالی که هنوز حدود یک هزار تن از این محصول روی دست کشاورزان مانده است.

محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه سازمان چای به درخواست کشاورزان و کارخانه‌های چای برای تمدید چند روزه خرید برگ سبز توجه نداشته است، اظهار کرد: بی توجهی این سازمان به درخواست تمدید چند روز خرید برگ سبز چای با توجه به همکاری کارخانه‌ها برای پرداخت بهای این محصول دور از انتظار بود.

وی تاکید کرد: کارخانه‌های چای در سالجاری همکاری‌های خوب و بی سابقه ای در پرداخت به موقع مطالبات چایکاران داشتند و اکنون انتظار می‌رفت سازمان چای برای تمدید مدت زمان خرید برگ سبز همکاری متقابل داشته باشد.

به گفته حسنی؛ در حال حاضر کارخانه‌ها برای کمک به کشاورزان اقدام به خرید برگ سبز باقی مانده می‌کنند، اما این امر برای آنها با توجه به قطع یارانه خطر اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت.

این فعال حوزه چای کشور یادآور شد: تمدید زمان خرید برگ سبز از کشاورزان بی سابقه نیست و در سال گذشته با وجود تمام شدن اعتبارات در تیر و مرداد ماه دولت اقدام به تامین اعتبار تضمینی برای خرید این محصول از کشاورزان کرد.

حسنی با رد موضوع آسیب به باغات چای در صورت برداشت برگ‌های سبز باقی مانده بر روی بوته‌ها، تاکید کرد: اگر باغات حرص شده باشند برداشت برگ‌های سبزی که قابلیت چای سازی را دارند به ساختار بوته‌ها برای تولید محصول در سال آینده آسیب نمی‌رساند.

وی میزان خرید برگ سبز چای را 112 هزار و 736 تن عنوان کرد که 39 هزار و 983 تن آن درجه 1 و 72 هزار و 753 تن آن درجه 2 است.

حسنی با بیان اینکه بهای برگ سبز خریداری شده 220 میلیارد تومان است، افزود: تا کنون 181 میلیارد تومان از بهای برگ سبز معادل 82 درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: میزان پرداخت کارخانه‌ها 77.5 میلیارد تومان و میزان پرداخت سازمان چای 103 میلیارد تومان بوده است.

مدیراجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال باقی مانده مطالبات را 39 میلیارد تومان عنوان کرد که 16 میلیارد تومان آن مربوط به کارخانه‌ها و 23 میلیارد تومان آن مربوط به سازمان چای است.

حسنی در پایان از افزایش 6 درصد تحویل برگ سبز چای در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.