کد مطلب: ۴۰۵۰۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای پرایدهای ۲۸ میلیون تومانی چه بود؟

ماجرای پرایدهای 28 میلیون تومانی چه بود؟

خودروسازان درباره شائبه‌های مطرح شده تولید و فروش پراید 28 میلیون تومانی می‌گویند آنچه که در سایت کدال مبنی بر صورت مالی قیمت تمام شده پراید مطرح شده عرضه این خودرو بدون احتساب هزینه‌های غیرتولیدی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت خودروسازی سایپا در آخرین گزارش ماهانه تولید و فروش منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال جاری، اعلام کرد که تولید یک گروه خودرویی خود را متوقف کرده و به ازای آن تولید و فروش یک محصول دیگرش را افزایش داده است. به عنوان مثال پراید از جمله خودروهایی است که این گروه خودروسازی میزان تولیدش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده است؛ عده‌ای از فعالان بازار این افزایش تیراژ پراید را توقف خط تولید این خودرو در سال‌های آتی می‌دانند. البته عده دیگری از کنشگران اقتصادی هدف از افزایش تولید پراید را اجرای تعهدات خودروسازان به مردم بازگو می‌کنند.

حالا پشت پرده و ماجرای افزایش تولید و فروش پراید 28 میلیون تومانی چیست؟

گزارش‌ها حاکی از این است که تولید و فروش خودروی پراید در شهریور ماه سال جاری افزایش یافته است؛ شرکت خودروسازی سایپا با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و نیز به اتمام رسیدن مهلت تولید خودروی پراید، اقدام به افزایش ۲۳٫۵ درصدی میزان تولید کرده و از ۱۴۱۹۹ دستگاه در مرداد ماه، به ۱۷,۵۳۹ دستگاه رسیده است. در عین حال تعداد فروش خودروی پراید هم با رشدی ۱۵٫۴ درصدی، از ۲۳۹۵۹ دستگاه در مرداد ماه، به ۲۷۶۶۹ دستگاه رسیده است.

در مجموع طی مرداد ماه امسال سایپا با فروش هر خودرو پراید به ارزش ۲۸ میلیون تومان بیش از ۷۷۴ میلیارد تومان درآمد داشت. طی دوره شش ماهه نیز بیش از ۹۵ هزار پراید با ارزش متوسط ۲۵٫۳ میلیون تومان به فروش رفته و از این محل سایپا بیش از ۲٫۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است. طبق این اطلاعات داده شده به بورس، «خساپا» هر دستگاه پراید خود را با نرخ ۲۸ میلیون تومان به فروش رساند و در مجموع ۷۷۴ میلیارد تومان را از این خودرو کسب کرده است.

معمای تولید پراید 28 میلیون تومانی!

خودروسازان درباره شائبه‌های مطرح شده فروش پراید 28 میلیون تومانی می‌گویند آنچه که در سایت کدال مبنی بر صورت مالی قیمت تمام شده پراید مطرح شده عرضه این خودرو بدون احتساب هزینه‌های غیرتولیدی است.

با توجه به نحوه فروش خودروسازان که بر اساس دو مبنا انجام می‌شود ( فروش فوری - پیش فروش) هنوز شرکت‌های خودروسازی در حال تهیه و تولید تعهدات قبلی خود به مردم هستند.

یعنی هنوز پرایدهایی در انبارها هستند که مردم آنها را به قیمت 22 میلیون تومان پیش خرید کرده‌اند اما به دلیل چالش‌های اخیر و کمبود مواد اولیه این خودرو به دست مردم نرسیده است. بنابراین میانگین قیمت پراید با قیمت نهایی 28 میلیون تومان به مردم عرضه می‌شود.

البته در حین تولید پراید باید به نکته هزینه‌های غیر تولیدی یا غیرکارخانه‌ای توجه شود. آنچه که مشخص است پراید با قیمت 28 میلیون تومان بدون احتساب هزینه‌هایی همچون بیمه، عوارض، مالیات، شماره‌گذاری و … است. یعنی قیمت نهایی پراید با قیمت 37 میلیون تومان با احتساب اخذ پول بیمه، مالیات، شماره‌گذاری است؛ در حالی که هر یک از این منابع اخذ شده به حساب ارگان‌های مربوطه یعنی سازمان بیمه، سازمان امور مالیاتی و نیروی انتظامی واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرانی

    پرایدارزش ۲۰میلیون راهم نداره شمارا به خدا اجازه بدید خودرو ارزان قیمت از خارج وارد کشور بشه تا ما قشر متوسط وضیعف جامعه هم بتوانیم خودرو ارزان تر ازپراید بخریم ،خدا از عاملین این گرانی خودرو ومسکن نگذرد

  • ناشناس

    سلام لطفا خودتان را گول نزنید گرانی تما م شدنی نیست بیچاره مردم

  • mandor

    قیمت تمام شده پراید 5ملیون است نه ۷ ملیون با همین گرونی همه چیز است دست خودمان است که گران می کنیم

  • ناشناس

    9 میلیون هزینه های غیرکارخانه ای ؟؟؟؟اصلا 100 تومن بشه پراید، کی میخواد صداش دربیاد و بگه چرا !کی جدات دخالت داره وقتی دستای پشت پرده مشخصا و نمیذارن

  • ناشناس

    خسته نشدین انقد سرمردم کلا گذاشتین مردمان ساده لوح

  • ناشناس

    یعنی تو این مملکت که هیچی گرون نشده چرا پراید باید گرون بشه واقعا عجیبه

  • ناشناس

    از همه مردم دنیا بدبخت تریم?

  • مهدی

    هرچی بیاد سرمون حقمونه وقتی یه چیزی گرون میشه همه صف میکشن فکر میکنن ایران خودرو سایپا طلا درست کرده خبر نداریم داره اشغال میندازه به ملت با طرح اقساطی گول میزنه مردمو چهل ملیون میگیره پنج ملیون وام میده دستشون درد نکنه

  • ناشناس

    خداییش انصافه 45 میلیون به پراید بدی که هیچ ایمنی نداره خداییش خودکشی میکنیم

  • ناشناس

    خداییش پراید مفت نمی ارزه همه هم میدونن ولی چاره ندارن بخاطر کم پولی قشر ضعیف مجبورن پراید اشغالو بخرن