کد مطلب: ۴۳۵۷۴۷

نجفی منش خبر داد:

آغاز پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان

آغاز پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی از سوی بانک‌ها به خودروسازان گفت: پرداخت این تسهیلات آغاز شده و تاکنون حدود ۳۰ درصد آن پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، درباره پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات از سوی بانک‌ها آغاز شده و تاکنون حدود ۳۰ درصد از تسهیلات را پرداخت کردند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره حجم مطالبات قطعه سازان از خودروسازان افزود: در حال حاضر برآورد‌های صورت گرفته حاکی است خودروسازان ۲۳ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل نقدینگی است، گفت: اگر نقدینگی واحد‌های تولیدی تامین شود مشکلات قطعه سازان برطرف می‌شود و می‌توانند به تولید خود ادامه دهند.

نجفی منش با بیان اینکه در تولید هر خودرو حدود ۸ هزار قطعه استفاده می‌شود، بیان کرد: روزانه خودروسازان کشور ۴ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنند که با یک حساب سر انگشتی مشخص می‌شود چه حجم زیادی از قطعات در روز تولید و تحویل داده می‌شود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره تاثیر کرونا بر تامین قطعات وارداتی گفت: شیوع کرونا در تامین قطعه بی تاثیر نیست و مشکلاتی ایجاد می‌کند اما نمی‌توان گفت، ذخایر قطعات تا پایان اسفندماه به پایان می رسد.

وی ادامه داد: قبل از آغاز تحریم ۶۵ درصد قطعات در داخل کشور تولید می‌شد، اما اکنون این رقم به ۸۵ تا ۹۰ درصد رسیده است.

نجفی منش تصریح کرد: اگر نقدینگی تامین شود و فروش با قیمت حاشیه بازار باشد خودروسازان می‌توانند پول قطعه سازان را پرداخت کنند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به قیمت مواد اولیه اظهار کرد: مواد اولیه داخلی جهش قیمتی زیادی دارند که امیدواریم دولت بتواند با نظارت دقیق این جهش‌ها را کنترل و به حداقل برسانند.

وی تاکید کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار موجب افزایش قیمت‌ها شده است اگر دولت اجازه دهد فروش‌های فوری بر اساس حاشیه بازار صورت گیرد، حجم تقاضای کاذب کاهش می‌یابد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما تولیدو بالا ببرید ماشین خود به خود میاد پایین

  • ناشناس

    مگرحاشیه بازار ارزان هست که میگویید فروش باحاشیه بازار بعدشم مگه بجزدلالها کسی دیگه هم میتونه ثبت نام کنه اونم فوری چهارهزاردستگاه تولید دارید پس مردم چرا نمیتونن یدونه ازاین چهارهزارتارو داشته باشن همتون دلال بی وجدانید

  • ناشناس

    شما واردات خودرو رو آزاد کنید، کسی این خودروهای مزخرف رو نگاه هم‌نمیکنه، اصلا نقش شما در این صنعت چیه، خدایی چکار می کنید و بابت چه کاری حقوق می گیرید، فکر می کنید این حقوق حلاله و فردا نباید جواب بدید ؟

  • ناشناس

    بدبخت مردم که باید این به اصطلاح خودرو رو بخرن

  • ناشناس

    خواهش دست از حمایت این خودروهای بی کیفیت بردارید پرایدی که ۲۵درمیاد الان ۶۵تومنه بیکاری بهتر از جان مردم هس کافیه!؟

  • ناشناس

    به نظر من هر موقع خودرو سازان و قطعه سازان برای تولید خودروهای برقی کاری کردند صنعت خودروسازی معنی پیدا میکنه در غیر این صورت فقط به معنی پر کردن جیب دولت با پول مردم از طریق فروش بنزین و گاز و روغن موتور و قطعه های به درد نخور دیگه هست خودروهای برقی نه هزینه و نه آلودگی خودروهای سوختی رو دارند