کد مطلب: ۵۴۲۳۴۶

پرداخت خسارت بیمه‌ای به مشاغل آسیب دیده از کرونا

پرداخت خسارت بیمه‌ای به مشاغل آسیب دیده از کرونا

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت بیمه‌ای به کسب‌وکار‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامرضا سلیمانی در حاشیه مراسم پرداخت خسارت به دارندگان بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا افزود: این محصول بیمه‌ای با همکاری بیمه تعاون در سال ۹۹ تصویب و عرضه شد و تاکنون بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ واحد کسب‌وکار به ویژه در استان‌های تهران و البرز این بیمه‌نامه را خریداری کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس تعهد بیمه‌گر و میزان حق بیمه پرداختی به مدت ۶۰ روز و روزانه ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان خسارت ناشی از توقف و کسب‌وکار در این بیمه نامه قابل پرداخت است.

سلیمانی افزود: بر این اساس کسب‌وکار متوقف شده می‌تواند بین ۳۰ تا ۷۲۰ میلیون تومان از این خسارت بیمه‌ای استفاده کند.

وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای توقف کسب‌وکارها، بیمه تعاون متعهد به پرداخت این خسارات شد که تاکنون پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به این منظور محاسبه شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: با تعهد شرکت بیمه‌گر این خسارت‌ها در حال پرداخت است که امروز نیز به طور نمادین به برخی از کسب‌وکار‌ها خسارت‌های مربوطه پرداخت شد.

پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان بیمه به بیمارستان‌ها در دوران کرونا

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی پس از شیوع کرونا، از اسفند ۹۸ تا پایان سال ۹۹، هشت هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌های کشور پرداخت کرد.

آقای غلامرضا سلیمانی در مراسم پرداخت خسارت به دارندگان «بیمه‌نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی» به ۲ هزار واحد صنفی تحت پوشش که با همکاری بیمه تعاون انجام شده است افزود: در مجموع هشت هزار میلیارد تومان از اسفند ۹۸ تا ۹۹ پرداختی به بیمارستان‌ها داشتیم که عمده آن مربوط به کروناست البته کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و پاراکلینیک‌ها نیز در این رقم اعلامی محاسبه نشده است.

سلیمانی تصریح کرد: در سطح کشور با شیوع بیماری کووید۱۹ مشکلات زیادی داشتیم و همچنان هم ادامه دارد و دولت بار مسئولیت و هزینه‌های درمان را به دوش کشیده است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های صنعت بیمه این بود که محصول بیمه‌ای داشته باشیم تا به مردم کمک شود که خوشبختانه مردم، خیران و نیکوکاران هم خوب کمک کردند.

سلیمانی با اشاره به ایجاد «بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی» گفت: ویژگی این بیمه نامه این است که ما میزان خسارت را بررسی نمی‌کنیم و تعطیلی موقت یا تعطیلی کامل بررسی نمی‌شود، چون میزان خسارت و تعطیلی آن‌ها کاملا مشخص است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شعار ما این است هر بیمه یک محصول برای مردم داشته باشد همه شرکت‌های بیمه‌ای در بحث کرونا در این دوره خوب کمک کردند.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: امروز به نمایندگی از ۲ هزار و ۲۰۰ کسب و کار خسارت دیده از کرونا به ۱۰ نفر از این افراد، خسارت بیمه‌ای پرداخت شد تا این اقدامات نشان دهد که ما پیگیر مشکلات واحد‌های صنفی متضرر از کرونا هستیم.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.