کد مطلب: ۴۵۵۶۹۱

پرفروش‌ترین کولر گازی‌های ۱۰ سال اخیر کدام است؟

پرفروش‌ترین کولر گازی‌های ۱۰ سال اخیر کدام است؟

در این مقاله از نوین مارکت، پرفروش‌ترین کولر گازی‌های بازار را به شما معرفی می‌کنیم، همچنین به بررسی تفاوت کولر گازی موتورسنگین و کولر گازی موتورسبک می‌پردازیم.

طبق بررسی آمار چند شرکت معتبر فروش کولر گازی مشخص شد که به ترتیب کولر گازی‌های برند اجنرال، ال‌جی، بوش، گری و سامسونگ پرفروش‌ترین برندهای کولر گازی در ایران می‌باشد.

جالب این جا است توان کولر گازی ۲۴۰۰۰ و ۳۰۰۰۰ نیز دارای بیشترین تقاضا برای خرید هستند و در رتبه‌های بعدی توان ۱۲۰۰۰ و ۱۸۰۰۰ فروش زیادی دارند.

اگر بخوهیم بین تمامی کولر گازی‌ها فقط دو مورد را به عنوان پرفروش‌ترین کولر گازی نام ببریم؛ کولر گازی اجنرال ۲۴۰۰۰ و کولر گازی ال‌جی ۳۰۰۰۰ دارای بیشترین فروش در بین تمامی برندها و توان‌های کولر گازی هستند.

حال اگر برای شما جای شما سوال است که چرا اینها بیشتری فروش را داشتند باید عرض کنم که موتور سنگین بودن و قدرت بالای خنک کنندگی یکی از دلایل مهم در این اتفاق بوده است.

در ادامه به بررسی اینکه کولر گازی موتورسنگین دقیقا چیست و تفاوت آن با کولر گازی موتورسبک چیست می‌پردازیم.

موتور (کمپرسور) در کولرهای گازی چه اهمیتی دارد؟

از بین قسمت‌های تشکیل دهنده کولرگازی موتور آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

موتور کولر گازی به ویژه نوع و قدرت آن یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که باید درهنگام خرید این وسیله مورد توجه قرار گیرد. زیرا که نوع کمپرسور هم در قیمت کولر گازی و هم در هنگامی که نیاز به تعمیر دارد در نوع تعمیرات تاثیرگذار است.

به این ترتیب آشنایی با انواع کمپرسور کولرگازی کمک بزرگی به خریداران و همچنین تعمیرکاران کولرگازی می‌کند. به همین منظور در ادامه اطلاعات مفیدی را درمورد انواع کمپرسور کولرگازی دراختیار شما قرار می‌دهیم.

بهترین کولر گازی‌های موتورسنگین کدام است؟

از بهترین برندهای کولر گازی موتور سنگین می‌توان به کولر گازی اجنرال و کولر گازی ال‌جی و بوش نام برد که دارای قدرت و بازدهی بالایی هستند.

در صورتی که قصد خرید کولر گازی موتور سنگین اصلی را دارید میتوانید از فروشگاه نوین مارکت، مرکز فروش کولر گازی اصلی خرید خود را انجام دهید، برای دریافت مشاوره در گوگل عبارت نوین مارکت کولر گازی را سرچ نمایید و روی گزینه اول کلیک کنید، و سپس با کارشناسان فروش شرکت نوین مارکت تماس بگیرید.

کمپرسور قلب کولر گازی شما است

کمپرسور در واقع قلب یک سیستم تبرید می‌باشد. زیرا که عمل آن مکش گاز از اپراتور و رانش به طرف کندانسور می‌باشد که سرعت کولر را تا چندین برابر افزایش می‌دهد . دریک سیستم تبرید تراکمی کمپرسور با ایجاد اختلاف فشارلازم جریان مبورد راازیک قسمت سیستم به قسمت دیگر برقرار می‌کند که این فشار در قسمت مکش ضعیف و در قسمت رانش قوی می‌باشد.

انواع موتور کولرگازی کدام است

نوع موتور کولرگازی براساس کارکرد هر یک از آنهاست.

سازندگان باتوجه به شرایط آب و هوایی و ظرفیت کولر نوعی از کمپرسور (موتورسنگین یا سبک) را مشخص ودر کولر به کار می‌برند.

معمولا همه کولر گازی.ها را بر اساس سه نوع کمپرسور پیستونی روتاری و اسکرال تولید می‌کنند که بسته به شرایط آب وهوایی در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از برندهای مطرح تنها از یک نوع کمپرسور در ساخت کولر گازی بهره می‌برند و برخی برندهای دیگر همه نوع کمپرسور کولر گازی را مورد استفاده قرار می‌دهند و قیمت‌های مختلفی برای آنها در نظر می‌گیرند.

در کولرهای گازی نقش اصلی متعلق به همین کمپرسورها است.

خنک‌سازی پس از مصرف برق پراهمیت‌ترین ویژگی یک کولر است.

کمپرسورهای اسکرال بهترین بهترین عملکرد را دارند و انواع روتاری و پیستونی در شرایط متغیری قرار می‌گیرند. به این ترتیب نمی‌توان در موردشان نظری قطعی داد.

امروزه کمپرسور روتاری پرکاربردترین نوع است و انواع اسکرال با وجود عملکرد بهتر خیلی کمتر استفاده می‌شوند.

در اصطلاح از کمپرسورها با نام‌های دیگری چون T1 و T2 و T3 نام می‌برند. که بیشتر از موارد T1 و T2 استفاده می شود.

منظور از اصطلاح T1 (موتورسبک) در کولر گازی به این معناست که کمپرسور مربوط شرایط کار در مناطق معتدل خزری، فلات غربی، شمال غربی و مناطقی که هوای نسبتا معتدلی را دارا می‌باشد یا به عبارت دیگر این کولر گازی توانایی کار در شرایط آب و هوایی نهایتا تا ۴۳ درجه سانتیگراد را داراست.

منظور از اصطلاح T3 (موتور سنگین) در کولر گازی به این معناست که کمپرسور مربوط شرایط کار در مناطق فلات مرکزی که دمای هوا بسیار گرم و خشک و در جنوب که هوا گرم و شرجی است را دارا می‌باشد و در چنین مناطقی که دمای هوا به بالای ۴۳ درجه سانتیگراد می‌رسد باید حتما کولر گازی با کمپرسور نوع T3 استفاده شود.این کولر گازی‌ها قدرت سرد کنندگی بسیار بالایی دارند و دمای مناسب را حتی در گرم‌ترین روزهای سال مهیا می‌کنند.

تفاوت کمپرسورهای T3و T1 در این هست که کمپرسورهای T1 نسبت به T3 از قدرت کمتری نسبت به تحمل دمای محیط برخوردارند.

کولر گازی موتورسنگین یا کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی که از موتورهای سنگین است و دارای کلاس T3 است شبیه سیلندر و پیستون خودرو عمل می.کند که مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور تحت رفت و برگشت پیستون به داخل سیلندر مکیده شده و متراکم شده و با فشار به داخل سیستم فرستاده می‌شود.

کولر دارای کمپرسور پیستونی از کولرهای پر قدرت و در مقابل پر مصرف است.

این نوع کمپرسور کولر گازی یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های کمپرسوری است که در کولر مورد استفاذه قرار گرفته است و هنوز نیز کاربردهای خاص خود را دارد و به دلیل قدرت خنک کنندگی بیشتر نسبت به مدل‌های دیگر در مناطق گرمسیری کاربرد بیشتری داردو در قسمت‌هایی مثل جنوب یا قسمت‌های مرکزی ایران کاربرد زیادی دارد.

از مزایای این نوع کمپرسور کولر گازی (موتورسنگین) می‌توان به قیمت مناسب و قدرت خنک کنندگی بیشتر و عمر بالای آن اشاره کرد. از معایب آن مصرف بالا و صدای زیادی است که تولید می‌کنند. که ممکن است حتی این صدا اذیت کننده باشد. البته سرویس کردن آن به صورت دوره‌ای از صدای آن می‌کاهد.

مزایای کمپرسور پیستونی کولر گازی (موتورسنگین)

  1. قیمت مناسب‌تر
  2. رایج بودن
  3. وجود تعداد بالای تعمیر کاران متخصص این نوع کمپرسور
  4. قدرت خنک کنندکی بیشتر

معایب کمپرسور پیستونی کولر گازی (موتورسنگین)

  1. صدای زیاد
  2. مصرف بالا
  3. راندمان پایین

کولر گازی موتورسنگین یا کمپرسور اسکرال

کمپرسور اسکرال که از موتورهای سنگین است و دارای کلاس T3 است از دو تیغه فلزی ضخیم به صورت مارپیچ تشکیل شده است که یکی از تیغه‌ها ثابت وآن یکی متحرک است. زمانی که گاز از دریچه ی ورودی به داخل محفظه می‌رود با حرکت ۳۶۰ درجه تیغه دوار فشرده می‌شود تا به نقطه انتهایی رسیده و از مسیر خارج شود. لایه کناری کاملا جلوی نشتی یا هرگونه نقص در فرآیند فشرده‌سازی گاز را می‌گیرد.

این فرآیند آرام و بدون لرزش است از این رو با کمپرسور پیستونی قابل مقایسه است.

کمپرسور اسکرال که از موتورهای سنگین است نسبت به تمام کمپرسورها دارای بازده و عملکرد بهتری است و در ظرفیت‌های بالا (۲۴۰۰۰ تا ۹۶۰۰۰) مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به کمپرسور پیستونی مصرف پایین‌تری دارد. اسکرال برای اسپیلت، چیلرها و دستگاه‌های مطبوع مرکزی استفاده می‌شود.

از مهمترین مزایای کمپرسور اسکرال راندمان بالا، صدای کم و طول عمر زیاد آن می‌باشد و نسبت به دیگر کمپرسورها قیمت بسیار بالاتری دارد.

مزایا کمپرسور اسکرال کولر گازی (موتورسنگین)

  1. راندمان بالاتر
  2. عمر طولانی‌تر
  3. صدای کمتر
  4. مصرف انرژی کمتر و بهینه

معایب کمپرسور اسکرال کولر گازی (موتورسنگین)

  1. قیمت بالا
  2. نصب تنها روی کولر گازی با ظرفیت بالا

کولر گازی موتور سبک یا کمپرسور روتاری

کمپرسور کولر گازی روتاری که از موتورهای سبک است دارای کلاس T1 است و معمولا در مناطق سردسیری مانند غرب و شمال ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه کار کمپرسور روتاری این گونه است که گاز یا مبرد از طریق یک دریچه به داخل کمپرسور مکش می‌شود و زمانی که وارد فضای کمپرسور روتاری می‌شود به وسیله تیغه‌هایی که با سرعت می‌چرخند به سمت قسمت خروجی رفته و کمپرس می‌شود و به این ترتیب مبرد فشرده شده و با فشار بالا به سیستم منطقل می‌شود.

کمپرسور روتاری در کولرهایی با ظرفیت ۷ هزار تا ۳۶ هزار استفاده می‌شوند. در کل کمپرسورهای روتاری از کمپرسورهای پیستونی بهتر است. این مدل انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند و در مقابل کارایی خیلی بهتری دارد. ولی کمپرسورهای پیستونی قدرت سرمایش بهتری دارند.

مزایای کمپرسور روتاری (موتورسبک)

  1. صدای کمتر نسبت به کمپرسور پیستونی
  2. مصرف بهینه نسبت به کمپرسور پیستونی
  3. راندمان بالاتر نسبت به کمپرسور پیستونی
  4. ابعاد کوچکتر (حدود ۴۰ درصد سبک‌تر و کم حجم تر هستند)
  5. لرزش کمتر، قطعات کمتر و در نتیجه قابلیت اطمینان بالاتر نسبت به کمپرسور پیستونی

معایب کمپرسور روتاری (موتورسبک)

  1. هزینه تعمیرات بیشتر نسبت به کمپرسور پیستونی
  2. ظرفیت پایین‌تر

موتورسبک مناسب کولر گازی ما است یا موتورسنگین؟

برای انتخاب نوع کولر گازی باید به منطقه محل زندگی‌تان توجه کنید.

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید کمپرسور کولر گازی مدل پیستونی که از موتورهای سنگین است بیشتر کاربرد دارد.

به این ترتیب تعمیرکاران بیشتری در این مناطق وجود دارند و استفاده از مدل پیستونی برای شما بهتر است.

کولر گازی با کپرسور روتاری که از موتورهای سبک است برای استفاده در مناطق سردسیر توصیه می‌شود و اگر برای فضاهای بزرگ به کولر گازی نیاز دارید و با هزینه بیشتر مشگلی ندارید کولر گازی با کمپرسور اسکرال که از موتورهای سنگین است گزینه مناسبی است.

اگر در محل زندگی شما سرویس‌کار مخصوص کولر گازی که مد نظر شماست وجود ندارد بهتر است از خرید آن مدل کمپرسور خودداری کنید.

خرید کولر گازی موتورسنگین اجنرال و ال‌جی زیر قیمت بازار

برای خرید کولر گازی اصلی با تضمین اصلی بودن، و همچنین کمترین قیمت در کل بازار من به شما فروشگاه نوین مارکت را پیشنهاد می‌کنم، برای دریافت مشاوره می‌توانید در گوگل اسم نوین مارکت کولر گازی را سرچ کنید و با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

منبع : https://novinmarket.com/blog/motor-sabok-va-sangin

منبع : ویکی پدیا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.