کد مطلب: ۶۷۲۱۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تیبا و سمند همچنان پلاک نمی‌شوند؟/ چرا خودروسازان اقدام به فروش کردند؟

تیبا و سمند همچنان پلاک نمی‌شوند؟/ چرا خودروسازان اقدام به فروش کردند؟

پس از انتشار خبر توقف پلاک‌گذاری تیبا و سمند دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد که فعلا خبری از توقف شماره‌گذاری این دو خودرو نیست. اما اکنون شنیده می‌شود که خریداران تیبا اجازه پلاک‌گذاری ندارند. علت چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش روند پلاک‌گذاری دو خودروی تیبا و سمند به دلیل وجود عیوب پرتکرار در آنها متوقف شد.

در رابطه با علت توقف شماره‌گذاری، اعلام شد که ایرادات این خودروها انتقال قدرت در سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بود و تا زمانی که این ایرادات رفع نشوند، روند شماره‌گذاری متوقف می‌ماند.

در خرداد ۱۴۰۱، مصطفی اجرلو، روابط عمومی سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: سمند و تیبا از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

اما پس از انتشار این خبر، دبیر انجمن خودروسازان در واکنش آن اعلام کرد: هنوز توقف شماره گذاری خودرو‌های تیبا و سمند به خودروسازان ابلاغ نشده است.

احمد نعمت بخش گفت: بر اساس قرارداد‌های پیش فروش خودرو، خودرو‌های تیبا و سمند تحویل مشتریان می‌شود و در صورت تاخیر در تحویل، خودروساز جریمه دیرکرد در تحویل می‌دهد. ایراداتی در تولید خودرو‌های تیبا و سمند وجود داشته که در حال برطرف شدن است.( باشگاه خبرنگاران جوان )

اما مجددا روند پلاک‌گذاری خودروی تیبا متوقف شد. خریداران خودروهای تیبا می‌گویند موفق به تکمیل وجه شدند اما شرکت خودروسازی سایپا اجازه شماره‌گذاری به آنها نداد.

ماجرا چیست؟

چرا خودروسازان با وجود توقف روند شماره‌گذاری این خودرو اقدام به فروش این خودرو کردند اما در نهایت اجازه پلاک‌گذاری به آنها داده نشد؟

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سایپا نشان می‌دهد که این خودروها سال گذشته، پیش از اعلام توقف شماره‌گذاری به فروش رسیدند. اما امسال موعد تحویل این خودروها بود که پلاک‌گذاری توسط سازمان استاندارد ممنوع اعلام شد.

شنیده می‌شود خودروسازان درحال مذاکره با سازمان استاندارد هستند تا روند پلاک‌گذاری دو خودروی تیبا و سمند مجددا اغاز شود.

اما سایپا در رابطه با این که تکلیف خریداران چه می‌شود تا لحظه انتشار این خبر پاسخی به تجارت‌نیوز نداده است.

تکلیف سمند چه می‌شود؟

البته تسنیم هم گزارش داده است که اخیرا با تشدید اعتراضات نسبت به عدم تحویل سمندها به مشتریان شرکت خودروسازی ایران‌خودرو اعلام کرد که تعداد فروش خودرو سمند در مقیاس محدود بود و این شرکت تمامی خودروهای تولیدی را به خریداران تحویل می‌دهد.

عمده خودروهای فروخته شده جهت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری است. این مجموعه در حال پیگیری است که هرچه سریع‌تر خودروهای تولیدی را تحویل مشتریان دهد. پس از انجام تحویل کامل این خودروها، سمند از خط تولید خارج و دیگر تولید نمی‌شود.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرایش کاملا معلوم است . به خاطر اینکه مردم و خریداران را رودر روی پلیس قرار دهند تا با زور مردم این خودروها پلاک شود .

  • مخدومی

    اگه واقعا تیبا مشکل پلاک داره پس چرا ثبت نام کردن و از مردم پول گرفتن.من با هزار بدبختی و فروش ماشینم این پول رو جور کردم و ثبت نام کردم
    کم به این مردم خوب ظلم کنید چوب خدا صدا نداره

  • ناشناس

    به نظر من خودرو سازان دیدن که قیمتی که درکارخونه گفتن با قیمت بازار اختلاف زیادی داره به همین خاطر پلاک نشدن را بهانه کردن والا تکلیف ماشین هایی که ساخته شده و آماده اس چی میشه

  • ناشناس

    من شنبه نوبت تعویض پلاک دارم مدل 98میشع یانه

  • ناشناس

    باسلام طبق گفته اداره استاندارد تو همین مرداد ماه روند پلاک گذاری تیبا آغاز می‌شود

  • ناشناس

    واقعا جای تاسف داره تو این شرایط جامعه عوض اینکه مشکلی از مشکلات مردم کم کنیم مردم را با مشکلات ادامه دار اذیت کرده و کسی هم که جوابگو نیست نه شرکت و نه…

  • ناشناس

    کسی هم که جوابگو نیست نه شرکت و نه…

  • ناشناس

    کلیه خودروهای تیبا درحال تست شدن توسط شرکت بازرسی نماینده اداره استاندارد کرج هستند وپس از برطرف کردن ایرادات فنی و ایمنی که ممکن است در برخی از این خودروها وجود داشته باشد روند پلاک گذاری تیبا آغاز می‌شود وجای نگرانی نیست منبع این خبر اداره استاندارد می‌باشد به احتمال قوی بعداز تعطیلات پیش رو

  • ناشناس

    تیبا ۱۴۰۱ که بعضی نمایندگی ها برای فروش تو سایت دیوار گذاشتن چیه . ما که تیبا ۲ ثبت نام کردیم تکلیف چیه

  • محمد

    من ۳ ماه پیش پول تیبا رو با هزار بعد بختی جور کردم هر چ بگی داشتمو فروختم پول سودی هم گرفتم گفتن یک ماه تعویل میدن الان ۳ ماه هیچ کسم جواب منو نمیده خدا شاهده خیلی رومون فشاره از همه جا موندم دیگ نمیدونم باید چکار کنم