کد مطلب: ۵۲۲۰۵۵

پنیر پیتزا بهترین طعم برای فست‌فودها

پنیر پیتزا بهترین طعم برای فست‌فودها

شاید در نگاه اول همیشه مضرات پیتزا و پنیر آن مد نظر عموم افراد باشد اما باید عادلانه گفت که پنیر پیتزا اگر در طرز تهیه پیتزایی اصیل به درستی استفاده شود می‌تواند مفید هم باشد. پنیر پیتزا منبع سرشاری از فسفر است. فسفر برای استحکام استخوان و مفاصل بدن حیاتی و بسیار تاثیرگذار است.

وارد رستوران شدید، پیتزای مورد علاقه‌تان را سفارش می‌دهید و در انتظار کش آمدن پنیرش لحظه شماری می‌کنید؛ بعد از گذشت دقایقی پیتزای شما حاضر است و روی میزتان قرار می‌گیرد. شما به پیتزا و پیتزا به شما، به هم نگاه می‌کنید. یکی در ولع پنیر و دیگری، بی‌پنیر!

پیتزا بدون ذره‌ای پنیر روبروی شما روی میز است. مگر پیتزای بی‌پنیر هم بوده اصلا؟ گارسون را صدا میزنید و در عین حیرت علت را جویا می‌شوید. در کمال تعجب و شگفتی گارسون اصلا از وجود چیزی به اسم پنیر پیتزا با خبر نیست!

پنیر پیتزا

بعد از کلی سر و کله زدن با همه عوامل رستوران می‌فهمید اصلا ماده‌ای به این اسم وجود خارجی ندارد و سر تا سر جهان پیتزا را همان جور می‌خورند که روی میزتان هست. بدون چیزی به اسم پنیر کش‌دار. علت اینکه شما از کجا به چنین ماده غذایی خوشمزه‌ای دسترسی داشتید یا چرا فقط شما از وجود آن اطلاع دارید دیگر مهم نیست. فقط یک چیزی اینجا غمگین و حسرت‌بار است؛ جهانی بدون پنیر پیتزا.

آشنایی با تاریخچه پنیر پیتزا

همانقدر که پیتزا غذایی خوشمزه و معروف است به همان اندازه این مشهوریت و مقبولیت بین مردم جهان را به کمک پشت صحنه خود یعنی پنیر پیتزا بدست آورده. هر وقت پیتزای مرغوبی خورده باشید، یکی از مشخصه‌هایی که شدیدا برای کیفیت آن نزد شما اهمیت دارد بی‌شک پنیر آن است. پس چگونگی ترکیب این دو برای اولین بار شاید سوال برانگیز باشد.

همه‌چیز به ایران باستان باز می‌گردد. شاید جای تعجب داشته باشد که پیتزا چه ارتباطی به ایران و تاریخ آن دارد اما باید بدانید در زمان داریوش پادشاه ایران، سربازان ایرانی نان‌های خاصی را روی سپرهای خود می‌پختند و روی آن را با پنیر و خرما می‌پوشاندند؛ در جنگ‌های فراوانی که بین ایران و یونان باستان اتفاق افتاد، یونانی‌ها طرز تهیه این نان را با خود به سرزمینشان بردند.

پس از مدتی این نان از یونان به روم رفت و در جنوب ایتالیا و بین شهرهای آن معمول رایج شد. یک مورخ رومی نوشته‌ای راجع به این موضوع دارد که بدین مضمون است:

*گردی پهنی از خمیر که با روغن زیتون، سبزی و عسل پوشیده شده و روی سنگ پخته می‌شود*

این نوشته حاکی از آن است که این غذا تا چه حد با فرهنگ رومی‌ها گره خورده بوده و آن را با خود سازگار کرده بودند؛ زیرا زیتون در فرهنگ روم باستان بسیار رایج بوده است.

در اوایل قرن هجدهم پیتزا بین مردم جنوب ایتالیا محبوب و کم کم مشهوریت بیشتری پیدا می‌کرد. البته آن زمان بیشتر به غذای فقیران معروف بود. اما پس گذشت سال‌ها آشپز درباری به فکر این افتاد که پیتزای مخصوصی پخته و به عنوان پیش‌کش به پادشاه و ملکه ایتالیا تقدیم کند.

تا آن زمان پیتزای پخته شده در نانوایی ها پخت می‌شد و تنها وجه تشابهش با پیتزای امروزی خمیر آن بود. در واقع می‌توان گفت پیتزا تا آن دوره بیشتر به نان شباهت داشت. آشپز درباری بالاخره توانست پس از گذشت مدت‌ها کار به روی خمیر پیتزا، پیتزای مدرن امروزی را بپزد. البته باز هم تفاوت‌های زیادی میان آن پیتزا با پیتزاهای متنوع و امروزی است.

این آشپز در کنار طبخ حرفه‌ای‌تر و بروزتر پیتزا دست به ابداع جالب یا می‌توان گفت یکی از ابداعات خوشمزه تاریخ زد؛ پنیر پیتزا.

هر چند به صورت ابتدایی اما از طریق تهیه شیر گاو توانست فرمولی را برای ابداع پنیر پیتزا بیابد. که امروزه در طعم‌ها و نوع‌های متفاوت و زیادی یافت می‌شوند.

نکته جالبی که در تقدیم کردن پیتزا به پادشاه و ملکه ایتالیا اتفاق افتاد، از این قرار بود که به یادبود و ادای احترام نام اولین پیتزای حرفه‌ای تاریخ به اسم ملکه (مارگاریتا) یعنی پیتزای سبزیجات ثبت شد.

پیتزا تقریبا محبوب‌ترین غذای آن دوره بین مردم روم و بخصوص جنوب ایتالیا بود اما با این حال مردم جهان از وجود آن و برادر همیشگی‌اش یعنی پنیر پیتزا با خبر نبودند.

بهترین پنیر پیتزا

این غذای خوشمزه جهانگردان زیادی را به جنوب ایتالیا کشاند و بین آنها نیز از محبوبیت بالایی برخوردار شد. تا اینکه پس از جنگ جهانی دوم، پیتزا غذایی رایج و دلپذیر بین سربازان آمریکایی در ایتالیا شد. آمریکایی‌ها طرز تهیه این غذا را فرا گرفتند و با خود به آمریکا بردند. این مهم‌ترین قدم پیتزا و پنیر محبوبش برای جهانی شدن بود.

تنوع پنیرها پیتزا و خرید آن

این روزها به دلیل تنوع بالای پنیرهای پیتزا در جهان خیلی کمتر می‌توان پنیر با کیفیت و مرغوبی پیدا کرد. مردم اروپا به ویژه ایتالیایی‌ها عادت دارند که به مقدار کم اما تازه پنیرهای پیتزایشان را خریداری کنند. البته به این شیوه باید پنیرها را خودتان در خانه رنده کنید و شاید در زندگی امروزی این امر کمی مشکل باشد؛ که در همین راستا کارخانه‌ها انواع و اقسام پنیرها را در بسته‌بندی‌های متفاوت به بازار برای متقاضیان عرضه کرده‌اند. اما در مجموع کیفیت بهترین پنیر پیتزا از خیلی از جهات در تازه بودن آن است.

۳ نوع پنیر بیشتر از بقیه نوع پنیر ها در ایران به وفور یافت می‌شود. پنیر موزارلا، پروولون و انواع پنیرهای فرآوری شده. بهتر است اگر قصد پخت پیتزای خاصی را ندارید از رایج‌ترین پنیر پیتزای جهان، موزارلا استفاده کنید. زیرا هم خرید آن راحت و هم اینکه ساده یافت می‌شود. موقع خرید اگر موزارلای تازه خریداری می‌کنید بهتر است قبل پخت پیتزا آن را تکه تکه درون فریزر قرار بدهید؛ سپس برای استفاده آن را روی پیتزا قرار دهید تا خوب به روی آن پخش شود.

پنیر پروولون بیشتر بافت سفت‌تری دارد و اغلب هم برای ترکیب آن با پنیر موزارلا به کار می‌رود.

متنوع‌ترین نوع پنیرها پنیرهای فرآوری شده توسط کارخانه‌ها است. این پنیرها در طعم‌ها و رنگ‌های متنوع و زیاد به بازار عرضه می‌شوند. البته ارزانی آن‌ها هم نسبت به پنیرهای دیگر بی‌تاثیر نیست. این پنیرها ترکیب انواع مختلفی پنیر خاص هستند که در کنار هم بافت کلی این پنیر را تشکیل می‌دهند. از آنجا که احتمال فاسد بودن بخشی از این پنیر ها زیاد است پس حتما باید در خرید آن دقت کنید.

پنیر پیتزا خوشمزه

فواید پنیر پیتزا

شاید در نگاه اول همیشه مضرات پیتزا و پنیر دوست‌داشتنی‌اش مد نظر عموم افراد باشد اما باید عادلانه گفت که پنیر پیتزا اگر در طرز تهیه پیتزایی اصیل به درستی استفاده شود می‌تواند مفید هم باشد.

پنیر پیتزا منبع سرشاری از فسفر است. فسفر برای استحکام استخوان و مفاصل بدن حیاتی و بسیار تاثیرگذار است. همچنین فسفر تنظیم کننده مواد معدنی در دندان‌ها است و برای حفظ تعادل متابولیسم انرژی در اندام‌ها ماده‌ای ضروری است.

در واقع پنیر پیتزا منبع خوبی از کلسیم است؛ طبق گفته موسسه ملی بهداشت و توسعه انسانی ای.کی.اس.اچ پنیرها و مواد غذایی لبنی منبع سرشاری از این ماده هستند و برای استحکام استخوان‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.

مضرات پنیر پیتزا

همانطور که گفتیم پنیر پیتزا مضراتی نیز دارد که در بین مردم توجه بیشتری نیز به خود جلب کرده ‌است.

پنیر پیتزا به خودی خود نمی‌تواند به بدن انسان آسیبی از جهت سلامتی وارد کند اما بدیهی است که این ماده غذایی تا حد زیادی چربی دارد و متاسفانه رستوران‌ها و در کل هر جایی که در آن پیتزا پخته می‌شود برای آنکه آن را خوش طعم و دلچسب‌تر بپزند از پنیر زیادی در طبخ آن استفاده می‌کنند که این امر موجب شده خوردن بیش از حد پنیر پیتزا باعث بالا رفتن درصد چربی در بدن بشود.

همچنین امروزه به دلیل تنوع بالای پنیرها و تهیه حجم زیادی از آن در شرکت‌ها و کارخانه‌های عظیم نگاه اقتصادی و تجارتی را به آن وارد کرده که این موضوع سبب شده کارخانه‌ها از مواد مرغوبی برای تهیه آن استفاده نکنند و در عوض مواد افزودنی و نگهدارنده‌های گوناگونی در فرآیند تولید این ماده به کار رود.

پنیر پیتزا و حرف آخر

اگر مثل خیلی از مردم نمی‌توانید در برابر یک برش از پیتزا و پنیر پیتزای ذوب شده بر روی آن مقاومت کنید بهتر است برای اینکه چندان هم به سلامتی خود آسیبی نزنید تعادل را در خوردن این غذای خوشمزه و خوش طعم رعایت کنید.

همچنین اگر می‌خواهید در حین خوردن پیتزا و پنیر پیتزای لابه‌لای آن نگران درصد چربی بالای آن نباشید می‌توانید یا از انواع پیتزاهای سبزیجات سفارش بدهید و یا قبل از سفارشتان به گارسون این تذکر را بدهید که از پنیر پیتزای کمتری در تهیه آن استفاده کنند.

اما با این حال سیل زیادی از مردم نمی‌توانند از خیر این غذا و چاشنی بی‌نظیر آن بگذرند و گاه به گاهی ضررهای احتمالی آن را نادیده می‌گیرند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سراسر جهان انجمن‌هایی هستند که به تبلیغات و نوع‌آوری‌های زیادی برای پنیر پیتزا و پیتزاهای گوناگون دست میزنند و انواع متفاوتی از آن‌ها را به مردم نقاط مختلف جهان معرفی می‌کنند.

باید دانست که پنیر پیتزا در واقع ابداعی کش‌مانند و خوشمزه برای تاریخ غذایی بشر بود.

کارخانه لبنیات کالین تولید کنند بهترین لبنیات طبیعی و پنیر پیتزا

شرکت کالین با بهره‌گیری از متریال مناسب و طبیعی سعی کرده تا محصولات با کیفیتی مانند پنیر و کره حیوانی را تولید نماید. از این جهت تمامی تلاش خود را برای تهیه بهترین پنیر پیتزا نموده است تا بتواند رضایت مشتریان چندین ساله خود را جلب نماید.

با آرزوی سلامتی برای شما

کالین/ https://calindairy.com/

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.