کد مطلب: ۵۸۰۴۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت پراید پس از آزادسازی واردات خودرو

پیش‌بینی قیمت پراید پس از آزادسازی واردات خودرو

با آزادسازی واردات خودرو که مجلس تصویب کرده از این پس هرکس که بتواند قطعات خودرو صادر کند می‌تواند خودرو به کشور بیاورد و بدون انتقال ارز این واردات می‌تواند صورت بگیرد. اما این اتفاق چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با آزادسازی واردات خودرو که مجلس تصویب کرده از این پس هرکس که بتواند قطعات خودرو صادر کند می‌تواند خودرو به کشور بیاورد و بدون انتقال ارز این واردات می‌تواند صورت بگیرد. اما این اتفاق چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقدند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

اما آیا این اتفاق می‌تواند بر قیمت خودروهای داخلی هم تاثیر بگذارد؟ می‌توان انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون جدید متاثر شوند؟

دادفر و جعفری می‌گویند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا ۴۰ درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان شوند.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در این مصاحبه زنده اینستاگرامی گفته است: پیش‌بینی می‌شود خودروهای جدید از بهمن و اسفند امسال وارد بازار شود. اگر شورای نگهبان در آینده نزدیک این مصوبه مجلس را تصویب کند واردات خودرو امسال انجام می‌شود. احتمالا فعالان قبلی سریع خودروهای جدید را روانه بازار کنند.

جعفری هم با اشاره درباره آینده قیمت خودروهای چینی در ایران گفت: با ورود خودروهای کره‌ای و جدید به بازار ایران دیگر تمایل برای خرید خودروهای چینی کاهش پیدا می‌کند. چرا که قیمت خودروهای چینی در بازار کاذب است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی قیمت خودروها را هفتگی تغییر می‌دهد. در آینده فروش خودروهای چینی سخت می‌شود.

متن کامل این مصاحبه را در گزارش « قیمت سانتافه نصف می‌شود » می‌توانید بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    یعنی ممکنه این دولت واردات و آزاد کنه من که چشمم آب نمیخوره

  • حجت

    آخه چه قطعه خودروی ما تولید میکنیم و کسی میخواد بعدش مگه چه حجم مبادله ای میشه که در ازای اون بشه تقاضای میلیون ها نفر داخل ایران را پوشش داد ثالثا کی به ما خودرو میده با این تحریم ها باید از واسطه خریداری کنن اونم با قیمت بیشتر

  • ناشناس

    نظر مردم در موردچه چیزی توی این مملکت خراب شده اهمیت داره .اصلا مگه مردم پشیزی ارزش دارن برای آقایون .ماشالله یه جارو آباد نذاشتن اونقدر مشکلات زیاد درست کردند از همه چی که حدو حساب نداره .عمر جونی آمال آرزوها همه رو باید به گور ببریم توی این آشغال دونی

  • N

    قطعات خودرو صادر کنیم کدوم قطعات من یکی انگ کردم قطعات پراید زامیاد پیکان وانت اینم بیارین تا ملت روشن‌تر بشه همون صادر کنیم خدایا خواب می بینم یا قاطی کردم

  • ناشناس

    اگه واقعا راست میگید قیمت ماشین های سایپا رو بیارید از 30میلیون تا 60میایون و ایران‌خودرو را بیارید از 60تا80میلیون آن وقت ببینید مردم چطوری با جون از شما حمایت می کنند و ماشین های خارجی از 100تا 600میلیون

  • ناشناس

    خیلی جالبه پراید شده بنز آخرین سیستم خخخخخخ

  • م. م

    واقعا خودتون رو مسخره کردین یا مردم رو آدم حساب نمی کنین پراید و شاسی بلند کره ای یا ژاپنی اصلا پراید با یک پیچ این ماشینا قابل مقایسه است. خنده دار هم نیست که بخندیم….

  • دل سوخته

    الان مردم می‌توانند به روز ترین گوشی هوشمند که در دنیا هست رو بخرند و لذت کارکردن باهاش رو ببرند، خب پس چرا نمی دارید مردم خودروی روز. دنیا داشته باشند.این حق رو از مردم ایران محروم میکنید. مثل این میمونه که مردم ایران،مثل مردم کره شمالی گوشی ساده داشته باشند و در حالی که بهترین امکانات هست..

  • ناشناس

    مشکل اصلی خود شما هستید چقدر جوان های درس خونده به شما گفتند آبادی پیدا نمیشه همه جا بیابان خشک بی آب و علف هست نرید ولی گوش به حرف ندادید و رفتین تو دل بیابان اینم حق شماست باید پراید بشه یک میلیارد تومان تا درس عبرتی برای شما باشی

  • ناشناس

    اولا که دروغه دوما خارجیشو که نمیتونیم بخریم ما ایرانیشم اینقد بالاس با ۱۰ درصد کاهشم زیاده قیمتش فقط مردم باید بداد خودشون و مملکت برسن که انگار مردم ایران مردن و فقط متحرکن و هر قیمتی بشه بازارها و گرونی بشه باز فقط بیشتر جون میکنن تا بتونن خرید کنن صورت مسئله رو پاک میکنن