کد مطلب: ۵۷۹۶۶۱

پیش‌بینی بورس امروز ۲۲ شهریور/ واکنش سرخ بورس به ‌سفر گروسی

پیش‌بینی بورس امروز ۲۲ شهریور/ واکنش سرخ بورس به ‌سفر گروسی

دیروز بازار سرمایه با افت شاخص و نمادهای شاخص‌ساز مواجه شد. در نهایت دیروز شاخص کل بورس با ۴۰ هزار واحد منفی در کانال یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد قرار گرفت. بازار امروزبه چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز شنبه حمیدرضا مهرآور، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار دیروز به تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد روند بازار به طور کلی تا ماه آینده مثبت و صعودی باشد. و متغیر اصلی اثرگذار در تعیین تحرکات فعلی بازار هم دلار است که پیش‌بینی می‌شود اگر صعودی نباشد حداقل در همین محدوده فعلی نوسان کند. اما دیروز بازار سهام با افت شدید مواجه شد. دلیل این موضوع چیست؟

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه درباره دلیل روند منفی بازار دیروز گفت: شایعات درباره مذاکرات برجام و تاثیر ترس از ریزش دلار بازار را با اصلاح رو به رو کرده است.

وی همچنین در توصیه به سهامداران گفت: اخبار منتشر شده از سمت مذاکرات بد نیست و به نظر می‌رسد روند اصلاح قیمتی در بازار ادامه‌دار باشد. نکته مهم این موضوع است که سهامداران باید دستکاری هر روزه در پرتفوی خود نداشته باشند.

دنیای اقنصاد نوشت:

واکنش سرخ بورس به ‌سفر گروسی

رافائل‌ گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفری غیرمنتظره و هماهنگ نشده دیشب وارد تهران شد و هدف خود از این سفر را صحبت درباره مسائل فنی و سرویس برخی از تجهیزات نظارتی آژانس اعلام کرد و یک منبع مطلع به ‌پرس ‌تی‌وی گفته بود؛ قرار نیست موضوعی دیگری در سفر او به‌تهران مطرح و تغییری در روند دسترسی آژانس به‌اطلاعات مراکز هسته‌ای صورت پذیرد اما وال‌استریت‌ژورنال ادعا کرده بود، در پی تفاهم ایجاد شده، تهران به‌آژانس دسترسی به‌تجهیزات نظارتی فعالیت‌های هسته‌ای خود را خواهد داد و همکاری در تحقیقات درباره مواد هسته‌ای پیدا شده در ایران را دوباره از سر خواهد گرفت. به‌هر روی فعالان بازارها برداشت خود را از سفر گروسی به‌تهران داشتند. پس از رشد مناسب قیمت سهام در ۵/ ۳‌ماه اخیر، دلهره‌ای بازار و فعالان کم‌تجربه آن را فراگرفته که منتظر هستند جایی این‌روند صعودی پایان پذیرد و از این‌رو به‌دنبال بهانه‌ای برای فروش و ذخیره سودهای کسب کرده در این بازه زمانی هستند. در این میان لازم به‌تکرار نیست که تحریم‌های اقتصادی و برجام از‌دست‌رفته سبب شده تا در ماه‌های گذشته شاهد تقویت انتظارات تورمی باشیم و این بهترین دلیل برای صعودی ماندن و تضمین بازدهی بازار دارایی‌ها در سال‌جاری بود.

‌حالا هر خبر یا تحلیلی که احتمال احیای برجام را در نگاه سرمایه‌گذاران پررنگ‌تر کند، بهانه‌ای برای شناسایی سود به‌معامله‌گران می‌دهد. در این میان همواره بورس واکنش شدید و هیجانی‌تری به‌اخباری از این دست نشان می‌دهد و روز گذشته نیز با وجود افت نه‌چندان شدید دلار (افت ۲۲۰ تومانی نسبت به‌روز شنبه) بورس‌بازان چند رکورد منفی از خود به‌جای گذاشتند و با سرازیر‌شدن به‌صف‌های فروش، دماسنج تالار شیشه‌ای را بیش از ۴۰هزار واحد به‌عقب راندند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه عده فندق مغز

  • ناشناس

    چهارمین سهامدار عمده وارد سهام فپنتا میشود شرکت بیمه معلم صندوق آسمان یکم و صندوق اطلس تو دو هفته اخیر سهامدار شده اند
    فپنتا با شش شرکت با تعداد سهام 54 میلیون عدد به ازای هر سهم در ترازنامه تلفیقی شش ماهه 16هزار تومان سود انباشته خواهد داشت طبق قاعده ارزش گذاری سهم بالای 140هزار تومان ارزش دارد والان مفت معامله میشود ???

  • امیرعلی

    چرا زمانی که دلار گرون شد(پارسال) بورس ریزش کرد؟
    عزیزان سهماتونو مفت از دستتون در نیارن…
    سهامبازی نکنید، حقوقی نمیخره که با ضرر بفروشه.
    دیروز حقوقی ها بشدت خرید کردند،گول این خبرها رو نخورید

  • ناشناس

    فقط وعده …اینهمه شعار حمایت از بورس همش تبلیغاتی بود..الان ـمردم دیگه چه رلهی دلرن.ــدزدان بورس ازاد دارن میچرخن..سرمایههای ما هر روز اب میشه

  • ناشناس

    مگه قرار نبود برا جبران ضرر بورس صندوق تشکیل بشه

  • ناشناس

    چرا این همه تورم و گرونی هفته ای کنترل نمیشه عوض همه سهام دار متضرر فقط چوب میخوره
    دیوار کوتاه پیدا نکردید بی وجدان ها؟؟؟؟

  • ناشناس

    این هم مثل قبلی نا حالا وعده هاش درباره بورس دروغ بوده