کد مطلب: ۷۲۵۰۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز / ۴ سیگنال جدید برای سهامداران

پیش‌بینی بورس امروز / 4 سیگنال جدید برای سهامداران

شاخص کل بورس روز گذشته افت کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران دیروز یکشنبه کاهش 6 هزار و 956 واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و 419 هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن بورس در محدوده 401 هزار واحدی ماند. ارزش معاملات بازار سرمایه به 3 هزار و 357 میلیارد تومان رسید. 312 میلیارد تومان نیز خروج پول حقیقی از معاملات بازار سرمایه رقم خورد. همچنین 261 نماد مثبت و 366 نماد منفی در تابلوی معاملات دیروز وجود داشت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز متعادل و گاه منفی شود.

روز گذشته عرضه خودرو در بورس کالا انجام شد. پس از رقابت بین 441 سفارش برای خرید 98 دستگاه فیدلیتی 7 نفره سفید بهمن موتور در بورس کالا، سرانجام خریداران با 42.02 درصد رقابت و میانگین قیمت یک میلیارد و 96 میلیون تومان موفق به خرید شدند. قیمت پایه این خودرو 772 میلیون‌ تومان اعلام شده بود.(بیداربورس)

این عرضه و نوع استقبال سرمایه‌گذاران می‌تواند به گردش نقدینگی بیشتر و اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه کمک کند.

بازگشت اعتماد از دست رفته بورس

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: طرح بیمه سهام یا همان سهام‌یار یک حمایت معقول را برای سهامداران خرد ایجاد کرد و این پیام را داشت که بازار سرمایه برای دولت بسیار مهم است. این اطمینان باعث شد بازار سرمایه، خود را پیدا کند و امیدواریم با توجه به شرایط بنیادی، بازار وضعیتی به مراتب بهتر از شرایط موجود داشته باشد.(سنا)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که طرح بیمه سهام می‌تواند اعتماد از دست رفته بازار سهام را بازگرداند.

بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۲۳ آبان برای چندمین بار میزبان عرضه دیگنیتی به عنوان محصول پرطرفدار گروه بهمن خواهد بود.(بازارسرمایه)

این عرضه در وهله اول بازار خودرو را به تعادل می‌رساند و پس از آن اعتماد و نقدینگی تالار شیشه‌ای را افزایش خواهد داد.

قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معامله در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با نرخ ارز ۲۷۳۰۳۶.۵ ریالی اعلام شد.(کالاخبر)

این اعلام قیمت هفتگی به گردش نقدینگی در معاملات، کمک شایانی خواهد کرد.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دو روزه دارید میگی بورس متعادله ولی داره می‌ریزه این چطور تحلیلیه

  • ناشناس

    کی کجا کف کف حمایت که شاخص به نفت رسیده اونجا رو مبنا قرار میدین و سبد سهامدارارو بیمه میکنین….بابا دلسوز ورشکست نکنی خودتو یه موقع ….

  • ناشناس

    دولت وسازمان بورس نگذارد دوباره با منفی شدن بورس بی اعتمادی وبدبینی مردم شروع شود یا علی

  • ناشناس

    جوانان که در بورس ان دوباره بی اعتماد نکنید