خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۵۵۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز / جاماندگان سهام عدالت بخوانند

پیش‌بینی بورس امروز / جاماندگان سهام عدالت بخوانند

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت کمتر از یک درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی رسید و توانست افت ۰٫۶۸ درصدی را ثبت کند.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

سازمان خصوصی‌سازی به ۳.۵میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت واگذار سهام خواهد کرد.ارزش سهام به جاماندگان سهام عدالت در این دوره ۱۰میلیون تومان است. (ایرنا)

واگذاری سهام عدالت می‌تواند گردش نقدینگی را در اقتصاد کشور افزایش و اعتماد سهامداران نسبت به بورس افزایش دهد.

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت تعاونی تولیدی فاران شیمی تویسرکان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال و صکوک اجاره شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (سهامی عام) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز شنبه به مدت سه روز کاری عرضه عمومی خواهند شد. (مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این صکوک نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌کند و به گردش نقدینگی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

بر اساس اعلام فرابورس قرار است ۱۰ درصد سهام شرکت سوژمیران با نماد فسوژ به سرمایه گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس امروز واگذار شود.(فرابورس)

این عرضه اولیه می‌تواند نقدینگی و اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به بدنه بازار سرمایه را در پی داشته باشد.

صادرات فولاد ایران برای دومین ماه متوالی صعودی بوده و به ۷۶۷ هزار تن در شهریورماه رسیده که بالاترین سطح ۲ سال اخیر است.(نبض بورس)

این افزایش صادرات می‌تواند سودآوری صنایع بورسی را نیز افزایش دهد و با افزایش سود نیز گردش پول در بازار سهام افزایش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Omid arab amri

    چطورصبته نام سهام عدالت داشته باشم.