کد مطلب: ۵۸۳۲۱۴

پیش‌بینی بورس امروز ۶ مهر / راهنمای نیمه دوم بورس

پیش‌بینی بورس امروز ۶ مهر / راهنمای نیمه دوم بورس

بازار سرمایه بعد از شروع پرقدرتی که در اولین روز کاری پاییز داشت، در معاملات روز یکشنبه با تعادل همراه بود و توانست مقاومت کم‌رمقی پیش از تعطیلی اربعین از خود نشان دهد. به این ترتیب شاخص کل بورس با رشد ۱۸/ ۰‌درصد به ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۴‌هزار واحدی صعود کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه بعد از شروع پرقدرتی که در اولین روز کاری پاییز داشت، در معاملات روز یکشنبه با تعادل همراه بود و توانست مقاومت کم‌رمقی پیش از تعطیلی اربعین از خود نشان دهد. به این ترتیب شاخص کل بورس با رشد ۱۸/ ۰‌درصد به ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۴‌هزار واحدی صعود کرد.

در جدال سهامداران خرد، فروشندگان پیشتاز میدان بودند و شاخص هموزن در محدوده منفی افت ۴۷/ ۰‌درصدی را در کارنامه روزانه به ثبت رساند. به‌‌‌نظر می‌رسد ترس سهامداران حقیقی از جو منفی بازار که در روز‌های اخیر شکل گرفته و همچنین ابهام در مفروضات و شرایط کلان اقتصادی و سیاسی کشور باعث نوعی بلاتکلیفی برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران شده که انتظار می‌رود در روز‌های آتی با رسیدن گزارش‌های ۶ماهه و مشخص شدن عملکرد شرکت‌ها، شرایط به نفع سهام شرکت‌هایی که عملکرد عملیاتی بهتری داشتند، تغییر کند.

دنیای اقتصاد نوشت:

راهنمای بورس نیمه دوم

نگاهی به دادوستدهای این روزهای بازار سهام به وضوح از فقر تحلیلی معامله‌گران حکایت می‌کند. شرایطی که سبب شده است بار دیگر رهگیری صفوف به الگوی غالب بورس‌بازانی تبدیل شود که تصمیم گرفته‌اند مستقیما در این بازار پرریسک معامله کنند. این در حالی است که نگاه به گزارش عملکرد نیم‌سال اول بنگاه‌های بورسی می‌تواند تابلوی راهنمای سرمایه‌گذاران در نیمه دوم باشد.

بازار سهام در روزهای گذشته شاهد روانه شدن گزارش‌های عملکرد ماهانه شرکت‌ها بر روی تارنمای کدال بوده است. اینطور که به‌نظر می‌آید شرکت‌ها در طول این مدت به‌رغم کمبود برق توانسته‌اند عملکرد مطلوبی از لحاظ تولید و فروش داشته باشند. انتظار می‌رود که این عملکرد در گزارش‌های ۶ماهه شرکت‌ها که در هفته‌های پیش‌رو به ‌بازار سرمایه عرضه خواهد شد نیز مشاهده شود. در عین حال انتظار می‌رود در نیمه دوم سال‌جاری بازار سهام بیش از هر چیز تحت‌تاثیر مذکرات اتمی و توافق یا عدم‌توافق درباره برجام قرار بگیرد.

بر این اساس این عامل مهم می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی قیمت ارز و سود و بهای سهام شرکت‌ها داشته باشد. در صورتی‌که بازار بتواند از هفت‌خوان برجام و نگاه مداخله‌جویانه در بازارها جان سالم به‌در ببرد، می‌توان انتظار داشت که بازار سهام در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ جا‌ماندگی خود از سپرده بانکی را جبران کند.

تمامی این مسائل نشان می‌دهد که پیچیدگی شرایط در حال‌حاضر نیازمند به‌کارگیری تحلیلی دقیق‌تر و با عمق بیشتر در بازار سهام است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک سال پیش اگه پوست گردو مخریدیم هم پولمون چند برابر می شد،،،

  • اعتراض

    جمع کنید بابا، شما را چه به کشور داری، شاخص از 1100 به بالای 1500 رسید، ضرر من کم شد ولی حالا که حدود 1400 شده ضرر من همان است که است که در شاخص 1100 بود، یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      صرفا به شاخص مربوط نیست مرروط به پورتفوی شماست یعنی اون سهامی که خریدی دقیقا کدوما بودن؟ شاخص یک‌ معیاره کلی است نه دقیق .شما برو تغییرات سهام‌سبدت رو ببین چکار به شاخص داری؟! چرا فکر می کنیم‌ وقتی شاخص صعودی باشه یعنی سهام‌ به همون‌اندازه رشد می کنند و برعکس؟!

  • امیری

    آقاجون بورس ما بیماره و بورس بیمار هیچ قاعده ای رو برنمی تابد میبینید اکثر تحلیل های به اصطلاح کارشناسان بازار سرمایه هم اشتباه از کار در میاد طبیعی هم هست تحلیل علمی در شرایط علمی حاکم بر موضوع جواب میده . بهتره تا سامان یافتن بورس و تعیین رئیس جدید بورس و اصلاح ساختاری بورس فقط سهامدار باشیم نه خرید نه فروش .

  • امیری

    فکر کردم نظر همه رو منعکس میکنید نه خواص را

  • ناشناس

    چرا هیچ کس جواب این سهامدارن بدخت نمیده کو اون قول قرارهای قبل از اتخا بات کجا رفتن کاری هم نمی کنن

  • ناشناس

    جالبه ..هیچ مسولی حرف بورسم نمیزنه..ـاینهمه شعار …و اینکه مردم امید بستن.به بازگشت سرمایشون پس چی شددددددد

  • علت اختلال عمدی کارگزاری ها

    علت اختلالهای عمدی کارگزاری ها در زمان اوج بازار صعودی مثل مرداد 1399 و نیمه اول شهریور 1400 این است که اول سهام های دولت و حقوقی ها و بازارگردانها و صندوق ها را بفروشند و سهامداران عادی خرد از فروش جا بمانند. حتما افراد زیادی که این پیام رو میخونند اختلال کارگزاری در نیمه شهریور رو تجربه کردند. چرا سازمان بورس و ناظر بورس نظارتی بر این کارگزاری ها ندارد؟ بورس ایران محل کلاه برداری دولت و حقوقی ها از مردم عادی میباشد

  • امین

    منفی 70 درصد تو ضررم خمحرکه الان بیشترم شده یکساله و خورده ای میشه فکر کنم پس چرا رشد نمیکن این سهامها چرا وعده های پوچ میدید

    • ناشناس

      مگه برای اونها مهمه که شما و ما با دعوت خود اونهااومدیم تو بورس و حالا کلی تو ضرریم!!!! اینها همشون با همند و اصلا براشون اهمیت نداره. فقط حرف میزنند.

  • ناشناس

    مردم بدبخت ایران با دعوت مسئولین و تبلیغ صدا و سیما و این حرفا که بورس امن ترین جا برای سرمایه گذاری هست، دلار و سکه نخرید و پولتون رو توی سفرهای خارجی و این چیزها هزینه نکنید و در بروس سرمایه گذاری کنید وارد بورس شدند. جواب این اعتماد ضررهای هنگفت و نابود و خراب شدن پول و وقت و فکر و روحیه مردم بود. هر کس هم اومد فقط یه سری وعده الکی داد و بعد هم هیچ خبری نشد.

  • ناشناس

    هم وطنان عزیز شک نکنید که این دولت هم داره از بورس تامین بوجه میکنه این یکی دوماهه خودتان هم متوجه شدین