کد مطلب: ۴۸۷۱۳۴

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

بورس در آینده چه می‌شود؟ / شاخص کل، تا انتخابات آمریکا نزولی یا ایستاست

بورس در آینده چه می‌شود؟ / شاخص کل، تا انتخابات آمریکا نزولی یا ایستاست

روند بازار سهام از شروع معاملات هفته گذشته نزولی بوده و امروز نیز در ادامه ریزش‌ها، شاخص کل بیش از 2.5 درصد ریزش کرد و به یک میلیون و 336 هزار واحد رسید، اما روند بازار در ادامه چگونه خواهد بود؟

سیامک قاسمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز ، در رابطه با جو منفی بازار سهام گفت: هیچ‌کدام از سیاست‌ها و سیگنال‌های مثبت کنونی بر بازار سرمایه تاثیر ندارد و دوره ریزش بازار سهام جدا از دوره صعود بازار نیست، همانطور که در دوره صعود بازار سهام تمایلات بازار سهام مثبت بود و به اخبار منفی واکنش نزولی نداشت در دوره نزول نیز، بازار واکنش مثبت به سیگنال‌های مثبت ندارد.

این کارشناس در رابطه با روند بازار سهام تا انتخابات آمریکا افزود: روند شاخص کل بازار سهام تا انتخابات آمریکا نزولی و شاید ایستا باشد و این روند کاهشی غیرمنطقی نتیجه همان رشد غیرمنطقی و غیراصولی اول سال است. بعد از شروع رشد شارپی و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بورس، سرمایه‌های خرد زیادی در 4 ماه اخیر وارد بازار سهام شد و کدهای بورسی زیادی ثبت شد اما فرایند نزولی بازار تا شاخص یک میلیون و 336 هزار واحد سهامداران خرد بازار سهام را متضرر کرد.

او در رابطه با محدوده حمایتی بعدی شاخص کل بیان کرد: محدوده حمایتی بعدی شاخص کل بورس شاخص یک میلیون است اما فکر نمی‌کنم تا قبل از انتخابات آمریکا شاخص بازار سهام تا یک میلیون واحد ریزش داشته باشد، محدوده حمایتی قبلی بازار سهام شاخص یک میلیون و 500 هزار واحد بود که شاخص مدتی در این محدوده نوسان کرد اما به محض از دست دادن این محدوده حمایتی شاخص کل افت زیادی تا یک میلیون و 336 هزار واحد را تجربه کرد.

او در رابطه بازگشت روند صعودی بازار سهام گفت: تنها چیزی که می‌تواند روند بازار سهام را تغییر دهد یک فضای خوش‌بینانه نسبت به آینده است و این عمل مبنی بر خبر توافق، مذاکره و یا بهتر شدن وضع موجود است، دقیقا اتفاقی که در سال 92 در بازار سهام رخ داد و با پیروزی روحانی در انتخابات جو مثبت باعث رشد بازار سهام شد. اما اگر مذاکره یا توافقی در کار نباشد تنها عاملی که می‌تواند بازار سهام را نجات دهد قیمت دلار است.

وی درباره بازار فردا گفت: پیش‌بینی روزانه بازار سهام دیگر ممکن نیست اما روند کلی بازار سهام نوسان نزولی است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا خیرتون نده حداقل یه هفته تعطیلش کنید تا یک هفته مثل نماد شستا که الان ۴۵ روزه بسته هست ک

  • فرانچسکو

    فررانچسکو بیچاره شدم???????

  • حسن

    اقاي كارشناس الان قيمت اكثر نمادها به قيمت پارسال و به قيمت دلار زير 20000 تومان هست الكي نظر نده اين بازار دستوري هست روند صعودي بورس را ميتوان گرفت و لي دلار نميشه چون جهاني است

  • ناشناس

    مگر….کافی است برای شما

  • معترض بورس

    وای خدای من دارم سکته میکنم من قلبم زیاد حال خوشی نداره مردم بیچاره چوب چی رو بخورن اومدیم همه راهها رویمان بسته شده بود پول بدبختیمون رو بزاریم چنددرصد به زخمی بزنیم حالا همه پولمون رفت و از چهار طرف تحریم شدید هستیم تک تک ما تحریم شدیم واقعا ?

  • من

    نگرانن نباشید کرونا واسه اینا هم هست
    به زودی یه چیزایی خواهد شد که دلتون خنک میشه

  • مطوری

    پس از حذف چهارصفر از پول ملی،قیمت یارانه هر فرد به ۴۵ تومان خواهد شد. پس سهم بی ارزش کنونی چقد خواهد شد به خود بجنبید و سهماتون بفروشید تا بدهکار نشدید احتمال قطع یارانه بجای بدهی سهامداران خواهد بود از ما گفتن بود اینده نگر باشید

  • ناشناس

    سوالی دارم اگه سهام ماخیلی ریزش کنه و زیر صفر بره باید بقیش بدیم یا نه لطفا راهنمایی کنید

    • ناشناس

      اگه به یک ریال برسه کل دارایی اون شرکت رو با دو سه میلیون میشه خرید پس همشو خودم میخرم نگران نباش صفر نمیشه ????چنان صعود کنه که شاخ در بیارید

  • ناشناس

    تومملکت چی سالم مانده ببین اینها را کدامشان داریم اقتصاد .اشتقال.راستگوی.صداقت.ارزانی.فراوانی.امنیت.امید ب اینده.مسولان دل سوز.مدیران سالم.محیط زیست.استقلال.دخالت در دیگران کشورها.کنترل بازار.صاحب.

  • ناشناس

    منتظر باش ماشین یا خانه راهم میگرند همه را واگذار کن فرار کن فقط بفکر جانت باش