کد مطلب: ۳۶۵۴۰۵

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم فروردین ماه سال ۱۳۹۸

پیش‌بینی کارشناسان از بازدهی مثبت بورس در هفته جاری

پیش‌بینی کارشناسان از بازدهی مثبت بورس در هفته جاری

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در آخرین هفته فروردین ماه سال ۱۳۹۸ صعودی خواهد بود و گروه‌ فلزات اساسی پیشرو در قیمت سهام این هفته خواهد بود.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بورس طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در آخرین هفته فروردین ماه سال ۱۳۹۸ صعودی خواهد بود و گروه‌ فلزات اساسی پیشرو در این هفته خواهد بود.

24 farvardin 98

شاخص کل بورس در هفته جاری با رشد ۸۶۹۷ واحدی معادل ۴٫۶۹ درصد از ۱۸۵ هزار و ۲۸۱ واحد به ۱۹۳ هزار و ۹۷۸ واحد افرایش یافت.

نگاه کارشناسان به روند شاخص

مهدی رضایتی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به رشد قیمت کالاها (نفت، سنگ آهن، مس، روی و…) پیش‌بینی می‌شود بازار با شیب ملایمی رو به بالا حرکت کند. عدم اطمینان ناشی از میزان کاهش صادرات نفت در اردیبهشت و همچنین خبرهایی نظیر قرار گرفتن برخی نهادها در لیست سازمان‌های تحریم آمریکا (که بر تصویب FATF تاثیرگذار است) می‌توانند موجب کاهش سرعت رشد شاخص باشند. با این حال در کوتاه‌مدت گروه‌هایی نظیر پالایشی و فلزات اساسی و دارویی جذابیت بیشتری خواهند داشت.

رشد خوب قیمت نفت ، سنگ آهن و فلزاتی مانند روی، افزایش قیمت دلار ، اعلام نرخ تسعیر ارز ۸۲۰۰ تومانی از سوی رییس بانک مرکزی در جلسه با مدیر عامل بانک‌ها، بازار متشکل ارزی و عملیاتی شدن آن تا پایان ماه جاری، افزایش نرخ ارز در نیما و نزدیک شدن به بازار ارز و قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها از سوی ایالات متحده آمریکا از مهم‌ترین اتفاقی بود که بازار سهام را در هفته گذشته تحت تاثیر قرار داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.