کد مطلب: ۴۵۳۱۱۱

تجارت‌نیوز روایت می‌کند:

پیش‌بینی جدید کیتکو از قیمت جهانی طلا

پیش‌بینی جدید کیتکو از قیمت جهانی طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ۲۹ ماه می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش‌رو خوش‌بین هستند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا بار دیگر به کانال هزار و ۶۰۰ دلار بازگشت و روند کاهشی به خود گرفت. با این حال، عدم قطعیت ناشی از تشدید تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان موجب شد، فلز زرد به روند صعودی بازگردد و در آخرین روز از معاملات (روز جمعه) به هزار و ۷۲۹ دلار در هر اونس برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو ، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت با اشاره به افزایش مناقشات میان پکن و واشینگتن و همچنین افت ارزش دلار، روند صعودی قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند.

در نظرسنجی اخیر کیتکو که در ۲۹ می انجام شده، ۱۵ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که ۱۳ نفر معادل ۸۷ درصد، رشد قیمت طلا را برای هفته آینده پیش‌بینی کرده‌اند. یک نفر معادل هفت درصد معتقد است، فلز زرد روند نزولی خواهد داشت و یک نفر معادل هفت درصد هیچ نظری در مورد روند قیمت نداشته است.

از سوی دیگر، از میان هزار و ۹۰ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۶۲۳ رای‌دهنده، معادل ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۵۱ نفر، معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۲۱۶ نفر از رای‌دهندگان، معادل ۲۰ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

نظرسنجی کیتکو ۲۹ می ۲۰۲۰

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند که پیش‌بینی آنها صحیح نبود؛ البته در دو روز پایانی هفته، قیمت جهانی طلا بار دیگر به روند صعودی بازگشت.

کوین گریدی، مدیر موسسه فینیکس فیوچرز، یکی از خوش‌بین‌های این بازار است و با اشاره به شرایط تورمی موجود تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا ، معتقد است که روند صعودی قیمت فلز زرد ادامه خواهد یافت.

به‌گفته فیل فلین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز گروپ، هرچند فروش طلا برای تزریق نقدینگی به بازار سهام موجب افت قیمت فلز زرد شده است، اما افزایش تنش‌ها میان ایالات متحده و چین و همین‌طور ادامه‌دار شدن اقدامات دولت‌ها برای محرک‌های اقتصادی در سراسر جهان در نهایت منجر به افزایش قیمت طلا خواهد شد.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ، افت ارزش دلار را در هفته گذشته از مهم‌ترین دلایل رشد قیمت طلا می‌داند. به‌گفته او، تشدید تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان رشد بازار سهام را در آمریکا متوقف خواهد کرد. این روند در بلندمدت افزایش قیمت طلا را به‌دنبال دارد.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز، با اشاره به تحلیل‌های تکنیکال، افت ارزش دلار و تنش‌های ژئوپلیتیکی میان آمریکا و چین از یک‌سو و در خاورمیانه از سوی دیگر، رشد قیمت طلا را پیش‌بینی کرده است.

او معتقد است، قیمت جهانی طلا برای تحویل در ماه آگوست در بازار کامکس نیویورک به هزار و ۷۶۰ تا هزار و ۷۸۰ دلار افزایش خواهد یافت.

دنیل پاویلونیس، تحلیلگر ارشد در موسسه آرجی‌او فیوچرز اما معتقد است که طلا در محدوده کمتر از هزار و ۷۸۰ دلار باقی مانده و به‌نظر می‌رسد درست مانند ماه مارس و با ریزش بازار سهام، سرمایه‌گذاران برای تامین نقدینگی اقدام به فروش طلاهای خود کنند.

او از جمله بدبین‌های بازار است که افت قیمت جهانی فلز زرد را در هفته آینده پیش‌بینی کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Mate

    همه چی به آمریکا و چین بستگی داره البته موج دوم کرونا تو دنیا شروع شه بیشتر از اینم خواهد شد درکل پاییز امسال قیمت طلا بالاتر میره سکه 8میلیون رو رد خواهد کرد

  • محمدی

    سلام،درموردطلابایدگفت:عزیزان طلاهمیشه طلاست..سال۸۰منزلی خریم۷میلیون الان ۸۰۰میلیون ارزش داره،،،درسال۸۰با۷میلیون میتونستم۱۰۰تاسکه بخرم خوب چه اتفاقی افتاده الان ۱۰۰تاسکه حدود۷۵۰میلیونه یعنی درهردوحالت چه سکه و چه ملک میخریدم تقریباسودم یکی بود..البته یه تفاوت درخریدملک بجای سکه هست که شمادیگه اجاره خونه نمیدین واین مطلب مهمیه.این نظرروندادم خدای نکرده دل کسی بسوزه یاناراحت بشه ازخدامیخوام همه صاحب خونه بشن..فقط تجربه ای بودکه خواستم گفته باشم شایدکمکی کرده باشم.دوستتان دارم.

    • فریدالدین اصغری

      احسنت به شما که تجربه خودتون رو فرمودید

    • عطااله

      با احترام، درسته که خرید ملک مورد نظر شما با خرید سکه طلا تقریباً دارای یک میزان بازدهی بوده اما قابلیت بسیار بالای نقدشوندگی سکه طلا و همچنین نداشتن استهلاک و پنهان ماندن آن از دید نهادهای نظارتی از مزایای سکه طلا نسبت به سایر سرمایه گذاری هاست.
      مطلب دیگر اینکه بازدهی همه املاک به یک اندازه نبوده و چه بسا بسیاری از آنها بازدهی بسیار پایین تری نسبت به طلا داشته اند…

  • دوست

    با سلام … پیشبینی باید بدون خجالت و بدون شکسته نفسی و با قدرت تمام اعلام بشه … حالا یا درسته و یا غلط ولی طریقه بیانش باید همینی باشه که میگم …. اونس جهانی در حال شکستن مقاومت 2000 دلار هستش …. که بعدش معلوم نیست کجا وایسته … بعلت نداشتن سرمایه گذار در کشور و تحریم ها پول ملی در حال تضعیف شدن هستش … کرونا هم شده کاتالیزور رشد قیمت طلا …. بزودی سکه بالای 10 تومن و 20 تومن و 30 تومن و 40 تومن قرار میگیره این عدد هایی که نوشتم 100 درصد منطقیه ….. اون چیزی که غیر منطقیه خونه متری 100 میلیون هستش ….. اول امسال پیشبینیم این بود امسال سال موش نیست و سال طلاست … از نقره هم قافل نشید که همه رو قافلگیر میکنه …