کد مطلب: ۶۹۰۲۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت طلا/ روند معکوس سکه امامی و بهار آزادی/ پیش‌بینی بازارهای مالی

افزایش قیمت طلا/ روند معکوس سکه امامی و بهار آزادی/ پیش‌بینی بازارهای مالی

قیمت‌ها در بازارهای طلا، سکه و دلار امروز نوساناتی داشت. به نظر می‌رسد برخی معامله‌گران بازار ارز، به نتیجه مذاکرات وین خوشبین باشند. ارزپاشی هم البته می‌تواند در روند کاهشی دلار موثر باشد. از آن سو، دولت نیز تلاش می‌کند فاصله میان دلار صرافی ملی و بازار آزاد را کاهش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت‌ها امروز در بازارهای دلار، طلا و سکه نوساناتی داشت. دلار بازار آزاد کاهشی و صرافی ملی افزایشی بود. از آن سو، سکه امامی به کانال ۱۵ میلیون نزدیک شده است. اما سکه بهار آزادی با روندی کاهشی، پس از مدت‌ها وارد کانال ۱۳ میلیون تومانی شده است.

کارشناسان معتقدند انتشار اخبار قطعی از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای می‌تواند باعث ریزش قیمت‌ها در بازارهای دلار، طلا و سکه شود. در غیر این صورت حرف درمانی و انتشار اخباری صرفا در مورد ادامه گفتگوها، در کوتاه‌مدت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند و در بلندمدت، بازارها به سمت ارزش ذاتی خود حرکت می‌کنند.

البته، برخی فعالان بازار، ارزپاشی بانک مرکزی را در کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر موثر می‌دانند.

در بازار دلار چه گذشت؟

دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸۰۲۴ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند نسبتا کاهشی دارد و بعد از رفت و برگشت روز گذشته دلار به کانال پایین‌تر، امروز باز دیگر به کانال ۳۰ هزار تومان رفته است.

روز سه‌شنبه دلار با توجه به فروکش کردن خوش‌بینی‌ها به مذاکرات هسته‌ای افزایشی بود. به گونه‌ای که کانال‌ها قیمت ارز را حدود ۳۱۸۲۰ تا ۳۱۸۶۰ تومان ثبت کردند. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند. در ادامه اما؛ معاملات غیرقانونی فردایی، روند کاهشی به خود گرفت.

دیروز هم ریزش قیمت دلار ادامه داشت. به گونه‌ای که به حدود ۳۱ هزار دلار هم رسید و در مقعطعی وارد کانال ۳۰ هزار تومان نیز شد. برخی معاملات با نرخ ۳۰,۹۹۰ تومان انجام می‌شد. اما در ادامه باز روند افزایشی به خود گرفت و به محدوده ۳۱۱۴۰ تا ۳۱۱۸۰ تومان رسید. در ادامه اما، نوساناتی در بازار غیرقانونی دلار فردایی وجود داشت و تا حدودی کاهشی شد. امروز نیز این شرایط ادامه دارد و آخرین نرخ نقدی دلار به حدود ۳۰,۹۰۰ رسید. پس از آن اما معاملات غیرقانونی فردایی تا حدودی افزایشی شد.

در این میان به نظر می‌رسد دولت برای کاهش فاصله دلار صرافی ملی و بازار آزاد تلاش می‌کند. به گونه‌ای که در روزهای اخیر، نرخ ارز در صرافی ملی و بازار روند معکوس داشته‌اند. امروز هم در صرافی ملی وارد کانال بالاتر شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۵۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۲۶ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۰ افزایش به ۲۷۸۸۵ تومان رسیده است.

نوسانات بازار طلا و سکه

امروز در بازار طلا و سکه نیز نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۶۰ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز گذشته همین ساعات، حدود هشت هزار تومان بیشتر و با دیروز ساعت ۱۹، برابر است.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند صعودی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد.

ورود قیمت سکه بهار آزادی به کانال پایین‌تر

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۷ هزار تومان بیشتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۱۴ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۱۱۹ هزار تومان بیشتر است.

اما به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۳ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۴۴ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱,۷۹۳ دلار اعلام شده است. به نظر می‌رسد بازار طلا نسبت به اعلام نرخ تورم آمریکا واکنش مثبتی نشان داده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت دلار، طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است.

یک عضو تیم مذاکره‌کننده کشور، معتقد است ایران در این دور‌ از مذاکرات در تمام حوزه‌ها پیشرفت‌های زیادی به دست آورده.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: متنی که الان در پایتخت‌هاست و مورد مطالعه قرار می‌گیرد تفاوت های بسیاری با گذشته دارد. در این دور ایران توانست امتیازات بسیاری را چه در مذاکرات وین در اواخر سال گذشته و چه در دوران پس از آن بگیرد.

او افزوده: ایران در تمام حوزه ها توانست پیشرفت های بسزایی را به دست بیاورد که البته در زمان خود حتما اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر، به گفته یک مقام امریکایی تغییراتی که روی متن پیشنهادی جوزپ بورل در طول چهار روز مذاکره اعمال شد، جزیی بوده و امریکا هنوز پاسخ رسمی به این متن نداده و در حال مرور آن است اما احتمالا آن را به عنوان متن نهایی می‌پذیرد.

به ادعای این مقام امریکایی، ایران از مطالبه پیشین درباره حذف نام سپاه از لیست گروه‌های به اصطلاح تروریستی وزارت خارجه امریکا صرف‌نظر کرده اما اکنون خواهان بسته شدن پرونده اختلاف با آژانس بر سر تعهدات پادمانی است (اعتماد).

برگزاری جلسات در سطح کارشناسی

در این میان، نورنیوز نوشت: بلافاصله پس از بازگشت هیات ایرانی از وین، فرآیند بررسی ایده‌های طرح شده از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی در سطح کارشناسی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده هنوز هیچ جلسه‌ای در سطح عالی برای بررسی ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی در تهران تشکیل نشده و بر اساس روال معمول، پس از اتمام فرآیند بررسی‌های کارشناسی، نتایج اولیه برای جمع‌بندی نهایی به سطوح تصمیم‌گیری ذیربط ارائه خواهد شد.

معامله‌گران دلار چه می‌گویند؟

این در حالی است که شب گذشته، در معاملات پشت خطی، قیمت دلار در تهران و بازارهای همسایه رشد کرد. برخی از معامله‌گران با اشاره به سرنوشت دلار در مذاکرات دوحه معتقدند که در آن زمان اسکناس آمریکایی در تهران بعد از فرود اضطرای بار دیگر به پرواز در آمد.

این دسته از بازیگران ارزی با توجه به پیشینه رفتاری نرخ دلار در مذاکرات دوحه چشم به خرید دلار دوخته‌اند .

با این حال به نظر می‌رسد حلقه احتیاط در بین عده‌ای از معامله‌گران دلار همچنان وجود دارد. به باور این دسته از معامله‌گران در شرایط بلاتکلیفی برجامی در موقعیت خرید قرار گرفتن همچنان پر ریسک است. آنها در شرایط فعلی به دنبال اخبار قطعی از نتایج برجام هستند و ترجیح می دهند که نظاره‌گر بازار ارز باشند (اقتصادنیوز).

معامله‌گران طلا چه می‌گویند؟

اقتصادنیوز نوشت: برخی از فعالان بازار معتقدند با از دست رفتن محدوده حساس ۱۴ میایون و ۸۰۰ هزار تومان، قدرت معامله‌گرانه کاهشی بیشتر می‌شود و احتمال ریزش تا ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم وجود دارد.

با این حال، دیشب در بازار پشت خطی، سکه توانست به بالای خط ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شود و همین موضوع انتظارات نزولی را کمی کاهش داد. از طرفی هم عده‌ای از معامله‌گران می‌گفتند در صورتی که نرخ دلار رشد کند، قدرت معامله‌گران افزایشی بیشتر خواهد شد.

برخی از سکه‌بازان با اشاره به حباب ۱۲ درصدی قیمت سکه می‌گفتند که بازار در شرایط ناپایدار قرار دارد و خرید سکه همچنان پرریسک است.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت سکه حقیقی باید یک رقمی باشد بقیه همه دلال بازی طلا فروش هاست