کد مطلب: ۴۷۳۰۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هفته بعد هفته کدام بازار است؟ / پیش‌بینی دلار و طلا در هفته آینده

هفته بعد هفته کدام بازار است؟ / پیش‌بینی دلار و طلا در هفته آینده

در حالی که قرار است هفته آینده همچنان پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم در بورس و پیش‌فروش خودرو ادامه پیدا کند، آیا در دو بازار دیگر یعنی ارز و طلا نقدینگی جدیدی جذب و این بازارها نوسانی خواهند داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر بازدهی بازار ارز از دیگر بازارها بیشتر بود. بازدهی 2.6 درصدی دلار در حالی بود که طلا 0.8 درصد بازدهی مثبت و بورس 2.2 درصد بازدهی منفی را در کارنامه هفتگی خود ثبت کردند. با این حال آیا در هفته بعد وضعیت بازارها همین گونه خواهد بود؟ خصوصا با توجه به کارنامه دو روز پایانی بازار سهام در هفته اخیر که شاخص دو روز مثبت را پشت سر گذاشت، برخی معتقدند هفته آینده هفته بازار سهام می‌تواند باشد.

در هفته آینده قرار است همچنان پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم در بورس ادامه پیدا کند و در بازار خودرو نیز فعالان این بازار شاهد پیش‌فروش خودرو خواهند بود. بنابراین طرح جدیدی برای جذب نقدینگی در دو بازار طلا یا ارز مشاهده نمی‌شود.

با این حال پنج خبر مهم برای بازار طلا وجود دارد که شاید باعث تحرکی در این بازار شود.

اولین خبر مربوط به شلیک موشک‌های چین است.

اصابت راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد نیز خبر دیگری است که به دلیل افزایش نااطمینانی‌ها به افزایش قیمت طلا ممکن است منجر شود.

خبر سوم مربوط به ورود وزیر دفاع فرانسه به بغداد است. در این مورد خبر مهم این است که همزمان با ورود وزیر دفاع فرانسه به بغداد، وزیر خارجه امریکا هم وارد عمان شده است.

اما خبر چهارم مربوط به سخنان رئیس فدرال رزرو است. سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو یک سیگنال مشخص به بازارها صادر کرد: افزایش انتظارات تورمی.

علاوه بر این چهار خبر مهم برای بازار طلا ، روز جمعه حزب لیبرال دموکرات ژاپن که قدرت را در دست داد با استعفای شینزو آبه از مقام خود به عنوان نخست وزیر این کشور رسما موافقت کرد.

در کنار این نااطمینانی‌ها، احتمال پیک بعدی بیماری کرونا با افزایش سفرها در تعطیلات اخیر نیز نااطمینانی دیگری است که شاید سیگنال مهمی برای بازار طلا محسوب شود.

با این حال اظهارات وزرای اقتصاد و نفت و رئیس جمهور درباره بورس و چند سیگنال سیاسی مهم مثل صدور بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فعالان بازار سهام را نسبت به دیگر بازارها امیدوارتر کرده است.

علاوه بر این، با وجود تحریم اخیر مجدد بخشی دیگر از اقتصاد ایران رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرده است: بانک مرکزی، برنامه‌های خود را، بر اساس ادامه تحریم‌های امریکا تنظیم کرده‌است و این اطمینان را داریم که نفس‌های پایانی تحریم‌ها و دولت فعلی آمریکا نیز نمی‌تواند به برنامه‌های ما در حفظ پایداری بازارها آسیبی وارد کند.

بدین ترتیب هرچند سیگنال‌هایی برای بهبود بازار سهام قابل مشاهده است اما در بازار ارز بعید است فشاری برای وقوع نوسانی جدید به وجود آید و به همین دلیل بازار طلا نیز از ناحیه ارز تحت فشار نخواهد بود اما از ناحیه برخی اخبار جهانی شاید کمی تحریک شود. آیا با این پیش‌بینی ممکن است هفته بعد وضعیت بازارها کاملا متفاوت از هفته اخیر باشد؟

برای پیش‌بینی بازار سهام در هفته آینده نیز می‌توانید گزارش « بورس در هفته بعد چه می‌شود؟ » را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر من باید سبدی از ارز و طلا و سهام داشت ، برنده کسی هست که صبر داشته باشه، چون تو ایران هیچی ارزون نمیشه، اگه هم بشه موقت هست، دوباره رشد چند برابری میکنه۰

  • ناشناس

    نا وقتی میخواند ارز و طلاهای خونگی رو با ریال بخرند و جمع کنند. نمیخواند اینها بالا بره. مخصوصاً دلار که بحث آبرویی شده و دماسنج تورمه (البته فعلاً).
    پس هنوز دور دوره بورسه. غافل نشید.

    • ناشناس

      مخصوصا اگه بایدن بیاد، ارز و طلا هم یه 40 درصد اصلاح دارن! ولی مطمئنم در هر صورت، بورس صعودیه.

  • ناشناس

    سلام بازار تا آخرین روز فرصت خرید دارا دوم مثبته ولی از روز بعدیش حسابی باید هواسمون جمع باشه چون امکان داره همینجور که دستوری بازار مثبت شد دستوری منفی بشه

    • ناشناس

      تا می تونید طلا بخرید که تا آخر سال قیمت ها به فلک می رسه حتی چند برابر میشه

    • ناشناس

      من واقعا معتقدم و موافقم

  • پروفسور کتمانی

    تا می تونید طلا بخرید که تا آخر سال قیمت ها به فلک می رسه حتی چند برابر میشه هر کی میخواد سود کنه تا طلا ارزان است زود بخرید

  • T

    فقط طلا بخرید و حوصله کنید

  • احمد

    در بحران ها برای حفاظت از وضعیت معیشتی،روانی و سلامتی خانواده بایستی سرمایه ای با نقدشوندگی سریع و پیشرونده با تورم افسار گسیخته داشته باشیم که این مورد شامل طلا و سکه می‌شود و همچنین ذخیره ارزاق و موادغذایی برای روزهای سخت.

  • ;-)

    به نظر من بهترین روش برای حفظ سرمایه و کسب سود خرید طلا و سکه است

  • بماند

    فقط زود برید طلا بخرید تا گرون نشده که قیمت ها می ره اون بالا بالا ها

    • ناشناس

      تا گرون نشده !!!!!!!خب یهو بگید برا خریدش باید قوربونی بدیم،والا به خدا?

  • ناشناس

    باید یا طلا بخرید.یا دلار و ماشین هرچی ک دولت بگه میاد پایین برعکس میره.بالا . طلا بعداز ۳۰شهریور ک امریکا گفته تحریمهارو تمدید میکنه میره بالا و تا شب انتخابات امریکا از ۳هزاردلارهم عبورمیکنه

  • ناشناس

    طلا از ۴هزاردلار هم بیشتر میشه وبهترین راه برای حفظ سرمایه است هرچی پول دارید طلا بخرید ضرر نمکنین