کد مطلب: ۶۹۱۴۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورود سکه بهار آزادی به کانال ۱۲ میلیون تومانی/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

ورود سکه بهار آزادی به کانال ۱۲ میلیون تومانی/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت‌ طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، همچنان روند نزولی داشت. سکه طرح جدید به گزارش برخی منابع به کانال ۱۳ میلیون تومانی وارد شد و طلا نیز پس از مدت‌ها به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی رفت. همچنین سکه بهار آزادی، در کانال ۱۲ میلیون تومانی معامله می‌شود. پیش‌بینی‌ها از آینده بازار چه می‌گویند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز انتشار اخبار مثبت برجامی و افزایش احتمال توافق در مذاکرات هسته‌ای، باعث ریزش قیمت دلار شد. نرخ ارز بعد از مدت‌ها به کانال ۲۹ هزار تومانی رفت. از آن سو، نرخ اونس نیز پس از چند روز روند افزایشی، امروز نزولی شد. این دو عامل در کنار هم قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه ریزشی کرد.

طلا امروز در ساعاتی در کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شد. سکه امامی نیز به محدوده ۱۳ میلیون تومان رسیده است. همچنین سکه بهار آزادی در محدوده ۱۲ میلیون تومانی معامله می‌شود. پیش‌بینی‌ها از بازار دلار، طلا و سکه همچنان کاهشی است.

امید موسوی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت دلار به اخبار مذاکرات واکنش نشان داده و وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است. کف قیمت دلار در کوتاه‌مدت ۲۸ هزار تومان و در بلندمدت ۲۵ هزار تومان خواهد بود.

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی هم گفته است: اگر توافق صورت گرفته در برجام، مانند توافق سال ۹۵ باشد، درآمد نفتی کشور افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه مقدار زیادی ارز وارد کشور می‌شود. این اتفاق بر تمام قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۲۵ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به بعد از ظهر امروز چهار هزار تومان بیشتر و نسبت به روز گذشته، حدود ۲۰ هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. این رقم پنج هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و ۳۷۳ هزار تومان کمتر از روز گذشته است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۲۰۰ هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و ۴۶۵ هزار تومان کمتر از روز گذشته است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود شش هزار تومان بیشتر از امروز بعد از ظهر و حدود ۲۴ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۴ میلیون و ۹۴ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به امروز بعد از ظهر ۱۲۳ هزار تومان بیشتر و نسبت به روز گذشته حدود ۱۶۹ هزار تومان کمتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۲ میلیون و ۹۱۸ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۰۳ هزار تومان از امروز بعد از ظهر و ۵۴۹ هزار تومان از روز گذشته، کمتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر پس از چند روز، کاهشی و ۱,۷۷۷٫۱۳ دلار اعلام شده است.

پیش‌بینی‌ها از آینده بازارهای مالی

در این میان پیش‌بینی کارشناسان و فعالان بازارهای دلار، طلا و سکه، همچنان گویای تداوم روند کاهشی است.

احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای آینده

امید موسوی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت دلار به اخبار مذاکرات واکنش نشان داده و وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است. کف قیمت دلار در کوتاه‌مدت ۲۸ هزار تومان و در بلندمدت ۲۵ هزار تومان خواهد بود.

او افزود: در حال حاضر خریدار و فروشنده در بازار منتظر هستند تا نتایج مذاکرات اعلام شود. در نتیجه، قیمت‌ها متاثر از نتیجه برجام است و با وقوع توافق، احتمال رسیدن قیمت‌ها به ۲۵ هزار تومان نیز وجود دارد. اما اگر توافق حاصل نشود، دلار به ۴۰ هزار تومان نیز می‌رسد. اما پیش‌بینی می‌شود تا فردا قیمت دلار بین ۲۹ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان نوسانی باشد.

کاهش انتظارات تورمی

دبیرکل کانون صرافان ایران هم از احتمال تداوم روند کاهشی در بازار ارز خبر داده است.

کامران سلطانی‌زاده در این مورد گفت: همانطور که در روزهای قبل پیش‌بینی کرده بودیم، دلار در بازار غیررسمی به کانال ۲۹ وارد شد. با توجه به وضعیت آرام سیاسی و‌ جو روانی مثبت در بازار ارز این روند قیمتی در روزهای آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

او افزود: تعداد فروشنده‌ها در بازار ارز زیاد شده است و به با ادامه جو مثبت روانی در جامعه و اخبار مثبت بین‌المللی و سیاسی و همچنین کاهش انتظارات تورمی، پیش‌بینی می‌شود شاهد تداوم روند کاهشی قیمت ارز در روز‌های آتی باشیم (تسنیم).

ورود منابع مالی با احیای برجام

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز، دلیل کاهش قیمت طلا و سکه را کاهش قیمت دلار و افزایش امیدواری‌ها نسبت به احیای برجام می‌داند. او در مورد اینکه آیا این روزها وقت مناسبی برای ورود به بازار طلا و سکه و سرمایه‌گذاری هست یا خیر به تجارت‌نیوز می‌گوید: اقدام به سرمایه‌گذاری بستگی به نرخ ارز تهران و اونس جهانی دارد.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: اگر توافق صورت گرفته در برجام، مانند توافق سال ۹۵ باشد، درآمد نفتی کشور افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه مقدار زیادی ارز وارد کشور می‌شود. این اتفاق بر تمام قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

دلار امروز در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند نزولی دارد و به کانال ۲۹ هزار تومان وارد شده است. از روهای پایانی هفته گذشته تا امروز، افزایش امیدواری معامله‌گران به احیای برجام و ارزپاشی بانک مرکزی، نرخ دلار را کاهشی کرده است. امروز نیز روند نزولی قیمت دلار ادامه داشت و به حدود ۲۹,۹۰۰ تومان رسید. شب گذشته قیمت‌ها در معمالات غیرقانونی فردایی روند افزایشی داشت اما بر خلاف این روند، بازار روز نزولی آغاز کرد. اکنون معاملات غیرقانونی فردایی نیز نسبت به روز گذشت کاهشی است.

به نظر می‌رسد خوشبینی معامله‌گران نسبت به احیای برجام افزایش یافته است و البته ارزپاشی بانک مرکزی در بازار نیز ادامه دارد.

حتی کیهان هم از شنیده‌ها در مورد به نتیجه رسیدن مذاکرات وین خبر داده. این روزنامه نوشته است: از گوشه و کنار زمزمه توافقی نیمه نصفه به گوش می‌رسد حال آنکه اقدامات متناقض آمریکایی‌ها در بحبوبه مذاکرات به‌ویژه یکی دو ماه گذشته و حتی برخی اقدامات تبلیغی آن‌ها طی چند روز گذشته، نشان‌دهنده این واقعیت است که غربی‌ها در قبال ایران حسن نیت و ابتکار عملی از خود نشان نداده‌اند.یدا می‌کند. در نتیجه مقدار زیادی ارز وارد کشور می‌شود. این اتفاق بر تمام قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

انعطاف شفاهی آمریکا

در این میان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صحبت‌هایی گفت: ما تاکنون جمع‌بندی نهایی خود را به صورت مکتوب به طرف مقابل ارسال نکردیم. ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپایی ارسال می‌کنیم (تسنیم).

او همچنین گفته است: آنچه بین ما و سه کشور اروپایی و چین و روسیه باید انجام شود، انجام شده است. درباره ۳ موضوع با آمریکا در حال تبادل پیام هستیم و در روزهای آینده آخرین نظرات خود را اعلام می‌کنیم

امیرعبداللهیان افزوده: طرف آمریکایی در مذاکرات اخیر وین در حد نسبی در دو موضوع انعطاف شفاهی خود را بیان کرده و باید کتبی باشد. در موضوع سوم و تضمین‌ها باید انعطاف آمریکا را داشته باشیم (فارس).

پیشرفت‌ در مذاکرات

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در ارتباط با مذاکرات وین و جمع‌بندی ارایه شده در جدیدترین دور مذاکرات از سوی انریکه مورا و نگاه ایران به این جمع‌بندی گفت: مشورت‌های جدی در عالی‌ترین سطوح در این زمینه انجام شده و در حال انجام است.

ناصر کنعانی ادامه داد: ما به صورت دقیق می‌توانیم بگوییم که در مرحله پیشرفت قرار داریم، اما این که بگوییم که به توافق نزدیک شدیم و این دور از گفتگوها به توافق منتهی می‌شود معطوف به برآورده شدن انتظارت به حق ایران است. حتما زمینه برای توافق است. مشروط به این که خطوط قرمز ما رعایت شود و منافع اساسی کشور تامین شود. در صورتی که چنین موضوعی محقق شود حتما زمینه برای انجام توافق در آینده نزدیک وجود دارد.

او تاکید کرد: در این دور از مذاکرات پیشرف‌های نسبی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین‌کننده مطالبات قانونی ایران نیست (ایسنا).

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ماشین چرا ارزون نمیشه.

  • ناشناس

    ترو خدا توافق کنید همه چیز خصوصا مواد غذایی ارزون بشه

  • ناشناس

    یعنی ما چقدر باید ساده باشیم، مگر تا بحال که از طرق مختلف ارز به دولت ایران رسیده دریغ از یک دلار که به نفع مردم شود چه نفت بفروشیم چه توافق کنیم وچه طلبهای قبلی وصول شود برای ایرانی هیچ تفاوتی نخواهد داشت