کد مطلب: ۵۸۹۷۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش عرضه خودروهای دست دوم / خودرو ارزان می‌شود؟

افزایش عرضه خودروهای دست دوم / خودرو ارزان می‌شود؟

چراغ سبز دولت به واردات خودرو، تعداد فروشندگان خودرو را زیاد کرد. این در حالی است که فروشندگان حتی حاضر نیستند خودروهای خود را ارزان بفروشند. در این شرایط آیا قیمت خودرو در هفته اول آبان ارزان می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش وزیر صمت با واردات خودرو موافقت کرد. هر چند این گفته یکی از نمایندگان مجلس است و هنوز سیدالرضا فاطمی‌امین، نسبت به واردات خودرو موضع رسمی خود را اعلام نکرده است.

در این بین، برخی از فروشندگان می‌گویند دولت درباره واردات خودروهای خارجی وقت خریده تا ببیند آیا مذاکرات به سرانجام روشنی می‌رسد یا خیر؟ چنانچه مذاکرات به سرانجام برسد، وعده دولت عملی شده و واردات خودرو آزاد می‌شود. اما اگر مذاکرات به سرانجام نرسد چه؟ در این شرایط چه اتفاقی برای بازار خودرو رخ می‌دهد؟

فعالان بازار می‌گویند در صورت عدم توافق، قیمت دلار دوباره روند افزایشی پیدا می‌‎کند که این مساله باعث گرانی خودروهای ایرانی و خارجی می‌شود.

حالا آیا آزادسازی واردات خودرو بر بازار پرنوسان ایران تاثیری دارد؟ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مشهد در پاسخ به این پرسش گفت: با چراغ سبزی که دولت برای واردات خودروهای خارجی نشان داد رکود در بازار خودرو بیشتر شد. تعداد فروشندگان خودرو زیاد است اما فعلا خریداران دست نگه داشتند.

حمیدرضا حیدری در گفتگو با تجارت‌نیوز افزود: بدون شک با آزادسازی واردات، خودرو ارزان می‌شود. کاهش چشمگیر قیمت خودرو به سیاست‌های دولت بستگی دارد که هنوز درباره آن صحبتی نشده است.

قیمت خودروها تغییر کرد؟

انتشار خبر آزادسازی واردات خودرو، برای ورود این بازار به یک دوره جدید رکود کافی بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروها در روز چهارشنبه (۲۸ مهر ۱۴۰۰) تغییر چندانی را ثبت نکرد. به عنوان مثال، تنها خودروی دنا پلاس اتوماتیک کاهش قیمت داشت. دنا پلاس اتوماتیک توربو با سه میلیون تومان کاهش، به ۳۵۷ میلیون تومان رسید.

حیدری، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مشهد بیان کرد: قیمت خودروهای خارجی و ایرانی ثابت باقی مانده است. باتوجه به اینکه معامله‌ای در بازار شکل نمی‌گیرد، نمی‌توان قیمت خودروها را اعلام کرد. در شرایط فعلی کسانی که نیاز به پول دارند، حاضرند خودروهای خود را زیر قیمتی که خریدار اعلام می‌کند، بفروشند اما باز معامله‌ای رخ نمی‌دهد.

دلار گران شود، خودرو گران نمی‌شود

حیدری در مورد روند بازار خودرو گفت: با رکود فعلی پیش‌بینی می‌شود این شرایط در هفته اول مهر ادامه داشته باشد. یعنی چنانچه قیمت دلار در هفته آینده نوسان افزایشی داشته باشد، قیمت خودرو تغییر نمی‌کند.

هفته گذشته بحث بر مذاکرات و تاثیر آن بر بازارها داغ بود. حیدری، در این مورد گفت: حتی اگر مذاکرات هم نتیجه‌بخش باشد در بازار خودرو چندان تاثیر نمی‌گذارد. چرا که برنامه‌های دولت در بازار ارز ابهام دارد.

برای مطالعه بیشتر خب ر پیش‌بینی قیمت خودرو هفته آخر مهر ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    کارشناسی مکانیک خودرو دارم و قطعه فروش خودرو هستم. متاسفانه بازار خودرو در رُکود فراگیر است و معاملات خودرو روی یک رنج خاص انجام میشود خرید وفروش خودرو وابسته به سطح درآمد وپس انداز مردم است. شاید با کاهش قیمت دلار رُکود معاملات خودرو شکسته شود. با تشکر.

    • ناشناس

      سلام و خسته نباشید
      حول و حوش پراید مدل ۹۰ ترو تمیز چنده ممنون اگه پاسخ بدید

    • علی

      عرض ادب پراید 132 سالم بسته به رنگ و ایتم هایی مثل هیدرولیک وای بی اس مدل 90 حدکثر 70 ارزش دارد اما اگر شاسیها جوش وترک داشته باشد یا گلگیر ها تعویض شده باشد بین 45 الی 60 به هر حال در قیمتهای فروشنده ها به دنبال تخفیف 5 میلیونی باشید. با تشکر از تجارت نیوز.

    • ناشناس

      ۷۵

    • ناشناس

      خودرو 10 ساله از رده خارج حساب میشه .

  • علی

    فقط داستان تعریف میکنید

    • حمید

      داستانی که میتونه واقعیت بشه اگر مسوولین بخوان

  • حمید

    بله باید قیمتهارو پایین بیاره بشرطیکه منطق و عدالت رعایت بشه اگر سودجویان بگزارن

  • ناشناس

    این خبر که برای مهرماه هستش گرفتین مارا.

  • ناشناس

    احتیاجی نیست دنبال خودروی ارزان یا واردات ویادلال وغیره باشی برای گمراه کردن مردم آدرس غلط بمردم ندید دودش توچشم خودتون میره. ارزش پول ملی رو اگر میتونی ببر بالا که من مطما هستم نمی تونید.

  • ناشناس

    تعامل بادنیالغوتحریم هاپذیرفتن اف ای تی اف مثل تمام کشورهای دنیاراح نجات ملت ودولت روسیه که خودشودوست ماتلقی میکنه الان داره بارژیم اسراییل روابطشوازسرمیگیره وماسکوت کردیم اگه کشورضعیفی این کارومیکردالان صدامون درامده بوددردرازمدت آمریکابه ماصدمه نمیزنداین روسیه است شایدکه کمربه نابودی ماببنده

  • ناشناس

    بازار کشش افزایش قیمت ندارد. متاسفانه آنهایی که گران خریدند(دلال ها) بالاخره این هفته با ضرر نفروشند هفته ی دیگر خواهند فروخت. مشتری در بازار برای قیمت های فعلی هم نیست چه برسد به افزایش قیمت!!

  • ناشناس

    این دیگه ماشین سواری نیست با این قیمتها ماشین سوارته. پس تا حباب قیمتها نترکد خریدماشین جذابیتی ندارد. الان یه عده فقط میخرند که بفروشند وسودکنند واینها همه تبدیل شدن به دلالان خودرو اما غافل ازاینکه مصرف کننده واقعی هم دیگه با این بازار راکد که بدلیل افزایش چندبرابذی قیمت خودرو رخ داده رغبتی به خرید نمیکنه و جذابیتی براش نداره

  • ناشناس

    سلام.خداکند یک دونه خودرو خرید وفروش نشود.چون این وسط مصرف کننده واقعی لطمه میخورد.این دو شرکت با گران کردن خودرو ۳۰تا ۵۰ملیونی شیره جان ملت را کشیدن مگر درآمد مردم با دلار است که خودرو با دلار پیش میرود.این دو خودرو ساز گرانی را به کل بازار ایران آوردن.وخریدارانش هم خود دلالان بازار میباشند..اقتصاد مملکت داغون است عده ای هم دارن از آب گل آلود ماهی میگیرند.بیشتر جوانان پولی از خود ندارند چه زن چه مرد ولی گواهینامه دارند و خودرو ثبت نام میکنند وبه دلالان با ۱۰ تا ۲۰ملیون حواله را می فروشند. کاری کردن بازار را دو نرخی کردن تا برایشان بصرفه و این دو شرکت یا توانی میکنند ویا براشون کویته دارن مردم را میچاپند اونوقت قیمت کارخانه برا چی یکشبه سمند ورژن به قیمت خودرو خارجی شده و من مصرف کننده اصلی نمیتوانم خودرو بخریم چون نه با این درآمد و این تورم پولی میماند.ونه هیچ وقت صاحب خودرو میشوم.خیلی از مردم هم که خانه می فروشند بخاطر شرایط بد اقتصادی و اینها دارن به خودشان هم لطمه میزنند.باعث شده که قیمت خودرو بالا وبالاتر رود.لطفا قیمتها را با توان و درآمد مردم جرائم بیاورید.