کد مطلب: ۴۹۰۲۳۵

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۹ آبان ۹۹ / دلار ارزان می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 19 آبان 99 / دلار ارزان می‌شود؟

روز یکشنبه،‌ دلار توانست ۵۰۰ تومان افزایش را به ثبت برساند و به بهای ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان برسد. اما قیمت دلار امروز چه تغییری می‌کند؟ برای بازار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز یکشنبه،‌ دلار توانست ۵۰۰ تومان افزایش را به ثبت برساند و به بهای ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان برسد. اما قیمت دلار امروز چه تغییری می‌کند؟ برای بازار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: گروهی از فعلان بازار ارز باور دارند، دلار تغییر ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزی بایدن را پیشخور کرده است. در نتیجه این دسته باور دارند که قیمت دلار کف خود را دیده است و از این پس بیشتر از کاهش قیمت در مسیر صعود قرار خواهد داشت. به باور آنها، در وضعیت اقتصاد تغییر کلانی رخ نداده است و آمریکا هم به برجام بازنگشته است که قیمت‌ها دچار ریزش خاصی شوند. این گروه باور دارند بازار طی یک جو روانی با افت سنگینی مواجه شد و از این پس راه صعودی را در پیش خواهد گرفت.

اقتصادنیوز هم نوشت: به نظر می رسد دیروز بازارساز برای پایین آوردن قیمت دلار عجله داشت. صرافی های بانکی در ابتدای روز قیمت فروش دلار را در محدوده 22 هزار و 800 تومان قرار دادند. آن ها برای نرخ خرید هم عددی تعیین نکردند، عاملی که نشان می داد بازارساز می خواهد به فعالان ارزی سیگنال بدهد که قیمت این ارز کف خاصی ندارد.

با این حال، عده‌ای پایین بودن قیمت صرافی‌های بانکی نسبت به سایر بازارها را فرصت مناسبی برای آربیتراژ در نظر گرفتند. همین موضوع موجب شد که صرافی‌های بانکی کمی قیمت فروش خود را بالا بیاورند، ولی هم چنان فاصله آن با قیمت بازار زیاد بود. اگر بازارساز در روز جاری هم نرخ خود را با فاصله از بازار آزاد قرار دهد، احتمال ادامه فعالیت تقاضای کاذب در بازار وجود خواهد داشت. بازارساز زمانی می‌تواند قیمت دلار را دچار ریزش بیشتری کند که در ابتدا قیمت را در یک محدوده مشخص زندانی کند. در این شرایط نوسان گیران از افزایش و کاهش شدید قیمت‌ها ناامید شده و به تدریج از بازار خارج خواهند شد. تا زمانی که نوسان در بازار وجود دارد، افراد زیادی به امید کسب سود از این نوسانات در بازار باقی خواهند ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مرگ دلار درو دبر ر یال جمع کنید این حرفها را فکر مملکت باشید مرغ کیلویی ۲۵ هزار تومان

  • ناشناس

    به تکاپو افتادن دوباره دلارو بکشن بالا تا جلوی ضررهاشون رو بگیرن ٬واقعا شرم آوره وقتی قیمت بالای دلار پشتوانه ای مثل دولت وبانک مرکزی ودلال ها داره دیگه صدای مردم مظلوم به جایی نمیرسه٬ پروردگارا به دادمون برس

  • نورانی

    آفرین بر نویسنده خبر

  • ناشناس

    من جاتون بودم دو سه هفته هیچی نمیخریدم قیمتا بیاد پایین ?‍♂️

  • ناشناس

    لعنت به همتون . خدایا حقمون رو بگیر

  • ناشناس

    تا رمانیکه مردم سکوت کردند هیچ تغییری نخواهد شد امروز عده ای برای سودجویی و پول بیشتر با قیمتها بازی میکنند و برای مردمی که به نان شبشون محتاجند چه تآثیری داره دلار چند باشه. مسئولین اگه واقعا به روز قیامت ایمان دارید به حال و روز مردم رسیدگی کنید

  • ناشناس

    لعنت بر دلال و بازار ساز هر دو

  • ناشناس

    بدون شک دلار پایین خواهد همد یعنی دولت مجور هستش برای اینکه معیشت مردم بهتر بشه باید دلار به ثبات برسه دلار جای سرمایه گذاری نیست اگر دلار ریزش شدیدی کرد تعجب نکنید التماس تفکرررررر

  • ناشناس

    سلام همش دست دولت یعنی بانگ مرکزی