کد مطلب: ۵۲۰۴۶۰

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۹ اسفند ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۹ اسفند ۹۹

روز دوشنبه،‌ قیمت دلار در بازار آزاد در مسیر صعودی قرار گرفت و توانست با افزایش ۱۳۰ تومانی به بهای ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برسد. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز دوشنبه،‌ قیمت دلار در بازار آزاد در مسیر صعودی قرار گرفت و توانست با افزایش ۱۳۰ تومانی به بهای ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برسد. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که در روزهای قبل، خبرهای مربوط به آزادسازی منابع ارزی ایران توسط کشورهای کره جنوبی و عراق موجب شده بود که معامله‌گران بازار ارز تا حدی در خرید احتیاط کنند، روز دوشنبه این موضوع در بازار برجسته می‌شد که قرار نیست این پ‍ول‌ها آزاد شوند.

دسته‌ای از معامله‌گران عنوان می‌کردند،‌ قرار نیست پولی در اختیار قرار بگیرد،‌ بلکه ایران می‌تواند از بخشی از دارایی‌های بلوکه شده خود برای خرید کالاهای بشر دوستانه و دارو استفاده کند. چنین خبرهایی انتظارات افزایشی را در بازار برجسته می‌کرد.

با این حال، هم چنان دو متغیر در برابر افزایش قیمت دلار مقاومت می‌کردند. برخی از فعالان عنوان می‌کنند که عرضه بازارساز در سطح بالایی قرار دارد و این عامل موجب شده است که خریداران بی‌گدار به آب نزنند. در واقع، دسته‌ای از فعالان اعتقاد دارند که بازارساز تمایلی ندارد که قیمت تسویه دلار در انتهای سال بالای مرز ۲۵ هزار تومانی قرار بگیرد.

حتی گروهی از معامله‌گران عنوان می‌کنند که بازارساز به دنبال آن است که قیمت پایانی سال دلار در کانال‌های پایین تری ثبت شود. در کنار عرضه بازارساز، افزایش قیمت نفت تا حدی خوشبینی برخی معامله‌گران را نسبت به آینده اقتصاد را بالاتر برده است. بالا رفتن قیمت نفت به ایران کمک می‌کند که درآمد بیشتری را از راه فروش طلای سیاه به دست بیاورد.

در کنار این در شرایط تحریم، دست کشور برای تخفیف در قیمت نهایی فروش نفت بیشتر خواهد شد و مشتری برای خرید نفت ایران تمایل بیشتری پیدا خواهد کرد. اگر تحریم‌ها رفع شوند،‌ با این سطح از قیمت نفت،‌ دست بازارساز برای مداخله ارزی در بازار بسیار بازتر خواهد شد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلاکی افزایشیست