کد مطلب: ۶۰۰۲۴۲

بی‌توجهی دلار به ورود گروسی / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳ آذر

بی‌توجهی دلار به ورود گروسی / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳ آذر

دیروز در بازار ارز دو اتفاق مهم رخ داد. از یکسو، قیمت دلار در بازار داخلی توانست به بالای سطح حساس ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار معاملات صبح دوشنبه را با ۱۵۰تومان کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸۲۵۰تومان آغاز کرد. از ظهر سه‌شنبه با بالا رفتن حجم خرید‌ها و دست کشیدن فروشندگان وارد مسیر صعودی شد و تا پایان معاملات به مرز مقاومتی ۲۸۵۰۰تومان رسید. نرخ ارز با تداوم افزایش خرید‌ها در بازار دیروز، مقاومت این سطح هم شکسته شد و دلار آزاد تا ۲۸۶۵۰تومان بالا رفته است.

این روند افزایشی درحالی رخ داد که روز گذشته گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد که ما خواستار از سرگیری مذاکرات برای حل اختلاف‌ها با ایران درباره توافق هسته‌ای از جمله تحریم‌ها هستیم.

بعد از گذشت حدود شش ماه از دور آخر مذاکرات وین، اعلام شده که هشتم آذر این مذاکره از سرگرفته خواهد شد. اما برخی معامله‌گران به جهت اینکه رویکرد طرفین برجام تغییری نکرده و همچنان اظهارات و انتظارات ضد‌و‌نقیضی در این باره وجود دارد، چندان به حصول توافق خوشبین نیستند و بی‌توجه به این موضوع وارد بازار شده‌اند.(اقتصاد آنلاین)

مهم‌ترین عاملی که موجب شد قیمت سکه افت بیشتری را تجربه نکند، افزایش بهای دلار در بازار داخلی بود. قیمت دلار دیروز ۱۳۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۸ هزار و ۵۶۰ تومان رسید. بیشتر تحلیل‌گران ارزی اعتقاد دارند که دلار به مقطع حساسی رسیده است و ماندن بالای دامنه ۲۸ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان می‌تواند زمینه‌ساز ورود خریداران جدید به بازار شود. این در حالی است که برگشت اسکناس آمریکایی به زیر سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، انتظارات افزایشی را کاهش خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد در شرایط فعلی نیز بازار بیشتر از تحلیل و وضعیت بنیادی اقتصاد نسبت به اخبار حساس است. نتیجه سفر مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران یکی از مهم‌ترین متغیرهایی است که نوسان دلار طی روزهای بعد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس از این موضوع، توجه معامله‌گران ارزی به سوی مذاکرات هسته‌ای ۸ آذرماه دوخته خواهد شد. در صورتی که اخبار مثبتی پیش از مذاکرات هسته‌ای یا از سفر گروسی منتشر شود، احتمال افت قیمت دلار وجود خواهد داشت. با این حال، در صورت عدم انتشار اخبار مثبت، احتمال رشد بهای دلار وجود خواهد داشت.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار بازار و قیمت دلار را در صفحه قیمت دلار بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.