کد مطلب: ۷۰۱۰۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۱/ دلار از فاز انفعال خارج شد؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۱/ دلار از فاز انفعال خارج شد؟

دلار از فاز انفعال خارج شد و دیروز ۲۱ شهریور ماه دلار به آستانه کانال ۳۱ هزار تومانی رسید. قیمت دلار چرا افزایش یافت و این افزایش تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از هفته گذشته قیمت دلار روند صعودی را آغاز کرد و امروز معاملات در بازار آزاد با قیمت ۳۰,۸۴۰ تومان آغاز شد. در ساعاتی از روز قیمت دلار کاهشی شد اما در ادامه روز قیمت افزایش یافت و به آستانه کانال ۳۱ هزار تومانی رسید.

قیمت دلار توافقی هم در بازار ۲۹,۶۷۰ تومان بود. قیمت دلار هرات هم در ادامه تغییرات خود، قیمت ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان را رد کرد و قیمت دلار سلیمانیه مرز ۳۱ هزار تومان را پشت سر گذاشت.

قیمت دلار در معاملات غیرقانونی فردایی در تهران هم وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد. برخی معتقدند این افزایش قیمت، پس‌لرزه‌های پرونده هسته‌ای و بیانیه اروپا درباره ایران است. برخی دیگر اما معتقدند که روند قیمت دلار در مجموع صعودی است و در چند هفته گذشته اخبار برجامی و ارزپاشی بانک مرکزی، قیمت دلار را در کانال ۲۹ و ۳۰ هزار تومان نگه داشته بود.

سطح مقاومت دلار شکست؟

حالا به نظر می‌رسد که امید به توافق از بین رفته و معامله‌گران حداقل می‌دانند تا آبان ماه امیدی به مذاکره و رسیدن به توافق نیست.

همین ناامیدی سبب شده که قیمت دلار از محدوده مقاومتی خود عبور کند. پیش از این مجتبی دیبا، کارشناس ارزی مرز مقاومت دلار را محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان دانسته و پیش‌بینی کرده بود مادامی که مذاکرات در جریان باشد، قیمت دلار در این محدوده می‌ماند.

با ورود دلار به کانال ۳۰ هزار تومان، دبیا پیش‌بینی کرده بود که محدوده قیمتی ۳۰ هزار و ۶۰۰ و ۷۰۰ برای بازار ارز محدوده بسیار مهمی است و اگر دلار از این مرز عبور کند، قیمت دلار افزایشی می‌شود اما اگر دلار در زیر این محدوده بماند قیمت دلار کاهشی می‌شود.

اما امروز قیمت دلار سقف تعیین‌شده را زد و حالا پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که روند قیمت احتمالا صعودی است.

برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی هم مرز ۳۰ هزار تومان را مرز روانی قیمت دلار می‌دانستند و معتقد بودند اگر قیمت دلار از این مرز عبور کند، سیگنال خرید صادر می‌کند و متقاضیان جدیدی را جذب بازار می‌کند. چون چنین افزایشی به این معناست که بازار از مذاکرات هسته‌ای ناامید شده و قیمت ارز افزایشی است.

حالا به نظر می‌رسد که روند قیمت دلار در بازار همچنان نوسانی است. اگر قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومان بماند و به زیر ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان برسد، می‌توان امید به کاهش قیمت دلار داشت. در یر این صورت روند بازار صعودی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.