کد مطلب: ۳۱۸۹۴۶

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری/آیا تحریم‌های جدید طلا را گران می‌کند؟

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری/آیا تحریم‌های جدید طلا را گران می‌کند؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با آغاز تشدید تحریم‌ها به نظر می‌رسد هر مثقال طلا حدود 20 هزار تومان گران‌تر شود. اما چنانچه برنامه‌های ضدتحریمی کلید بخورد شاهد نوسانات اندک در قیمت طلا خواهیم بود.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است چه تاثیری بر بازارهای ایران داشته باشد. فعالان بازار سرمایه نسبت به این اتفاقات بدبین نیستند معتقدند در هفته جاری تحریم‌ها اثر منفی بر بورس نمی‌گذارد . درباره بازار ارز نیز میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی معتقد است که اتفاق قابل توجهی رخ نخواهد داد. اما در بازار طلا چه خواهد شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در افزایش قیمت مصنوعات طلا و جواهر به تجارت‌نیوز گفت: طی دو روز آخر کاری بازار طلا، به دلیل شروع برخی جوسازی‌ها قیمت طلا افزایش یافت. به‌طوری‌که هر مثقال طلا حدود 20 تا 30 هزار تومان گران شد. دلیل این موضوع هم به مراجعه مردم به خرید طلاهای آب شده مربوط می‌شود، چرا که در ذهن آنها نیز این موضوع شکل گرفته که با شروع تشدید تحریم‌ها قیمت طلا هم گران خواهد شد.

آیت محمدولی درباره پیش‌بینی خود از قیمت طلا در هفته پیش‌رو اظهار کرد: چنانچه دولتمردان برنامه‌های ضدتحریمی را اجرا و مدیریت کنند شروع تحریم‌ها در قیمت طلا و جواهر چندان اثرگذار نخواهد بود. با این حال با شروع 13 آبان ماه پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در این هفته با نوساناتی رو به رو باشد. یعنی به نظر می‌رسد در این هفته قیمت هر مثقال طلا مجدد حدود 20 هزار تومان افزایش یابد که دلیل این موضوع نیز به تاثیرات روانی تحریم‌ها باز می‌گردد که امیدواریم با مدیریت درست در حوزه‌های اقتصادی قیمت‌ها فروکش کند.

او تصریح کرد: چنانچه در روزهای منتهی به شروع تحریم‌ها عرضه ارز در بازار به اندازه نیاز مردم تزریق شود انتظار می‌رود روند قیمت طلا چندان افزایش نیابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.