کد مطلب: ۵۷۹۶۶۵

توجه سکه به نرخ دلار / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه چگونه است؟

توجه سکه به نرخ دلار / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه چگونه است؟

بازار ارز و طلای تهران دیروز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه با احتیاط پیش رفت و در نهایت با توافق ایران و آژانس قیمت طلا، دلار و سکه بار دیگر سقوط کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار ارز و طلای تهران در روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه تحت تاثیر سفر مدیر کل آژانس بین المللی اتمی به ایران با احتیاط بیشتری کار خود را شروع کرد و در نهایت با توافق ایران با آژانس برای ادامه مذاکرات فنی قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت دلار بار دیگر سقوط کرد.

طبق این قراداد دو طرف توافق کردند که بازرسان آژانس برای سرویس تجهیزات و تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی در تاسیسات هسته‌ای ایران، به این کشور سفر کنند.

قیمت طلا در روز گذشته به ۱,۱۷۵,۸۰۰ (یک میلیون و یکصد و هفتاد و پنج هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش خود یعنی روز پنجشنبه هفته قبل ، کاهش ۰.۶۶ درصدی داشته است.(اقتصادنیوز)

به باور برخی تحلیل گران، بازار سکه با کمبود تقاضای فیزیکی از سوی افراد عادی رو به رو است و همین موضوع خود را در کاهش حباب سکه های کوچکتر نشان داده است. با توجه به این تحلیل، شماری از معامله گران انتظار افزایش معنادار و حباب دار سکه امامی را ندارند. از نگاه آن ها معامله گران بزرگ هم چنان با توجه به رشد قیمت دلار،‌ اقدام به خرید سکه امامی میکنند ولی در صورتی که روند اسکناس آمریکایی تغییر کند، فلز گران بهای داخلی، توانایی حفظ حباب فعلی خود را نخواهد داشت.

دنیای اقتصاد نوشت:

جلب توجه سکه به نرخ دلار

بی‌‌‌تحرکی بهای سکه امامی در بازارهای داخلی روز یکشنبه نیز مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. به طوری که روز گذشته در بازار آزاد به قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان معامله شد و تغییراتی ناچیز را به خود دید. یکی از عوامل ثبات قیمتی سکه، تغییرات ناچیز دلار در چند روز اخیر است که احتیاط معامله‌گران این بازار را به همراه داشته است.

علاوه بر این تغییرات اونس طلا در معاملات بازار جهانی نیز به صورت محدود بر بی‌‌‌تحرکی بازار تاثیرگذار است. باید گفت حباب سکه‌های کوچک‌تر نیز در حال پایین آمدن است در حالی که حباب قیمت سکه امامی در جهت افزایشی قرار دارد. به باور برخی تحلیلگران، بازار سکه با کمبود تقاضای فیزیکی از سوی افراد عادی روبه‌رو است و همین موضوع خود را در کاهش حباب سکه‌های کوچک‌تر نشان داده است.

موانع رشد اونس

اونس طلا در معاملات هفته گذشته مرز مهم و مقاومتی ۱۸۰۰ دلاری خود را از دست داد و افت ۲ درصدی را در کارنامه به ثبت رساند. از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای اکتبر از مزیت فنی کلی کوتاه‌مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۶دلار در هر اونس بوده و در صورتی که روند صعودی شاخص دلار و محرک‌های نزولی طلا تقویت شود، هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح حمایتی ۱۷۵۰دلار در هر اونس است. به گفته کارشناسان ابهامات رو به رشد بازار همچنان تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را حفظ می‌کند و این فلز گرانبها تقلای زیادی برای رشد بیشتر دارد. اما دلار آمریکا نسبتا قوی مانده و این شاخص ارزی قابل‌توجه‌ترین مانع در برابر طلا است.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه را در صفحه پیش‌بینی طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.