خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۶۳۲۶

دبیر اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران از بازار طلا / بازار طلا راکد شد

عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران از بازار طلا / بازار طلا راکد شد

طلای ۱۸ عیار با دو هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید. دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: بازار راکد است و سرمایه‌گذاران از خرید طلا عقب‌نشینی کردند اما پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند کاهشی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر چند بازار طلا راکد است و قیمت انس جهانی با دو دلار کاهش با قیمت یک هزار و ۷۲۲ دلار معامله شده است اما قیمت طلا و سکه در بازار ایران اندکی گران شد. دبیر اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: با آن که بازار راکد است و سرمایه‌گذاران از خرید طلا عقب‌نشینی کرده‌اند اما پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند کاهشی داشته باشد.

نادر بذرافشان معتقد است که افزایش اندک قیمت طلا و سکه به نوسان دلار و گشایش سیاسی ایران با اتحادیه اروپا مربوط می‌شود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس به رویترز گفته است: «آمار شاغلان آمریکایی، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت کرد و این موضوع قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد. تصور می‌کنم روند اصلی طلا کاهشی است.»

سکه چقدر گران شد؟

قیمت سکه نسبت به دیروز چقدر نوسان داشت؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با دو هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۳۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت شش میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه با ۳۰ هزار تومان افزایش با قیمت چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تومان داد و ستد شد اما سکه گرمی با ۲۰ هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته اما سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود:« قیمت طلا و سکه فردا ثابت باقی بماند.» پبش‌بینی که تا حدودی محقق شد و قیمت طلای ۱۸ عیار را دو هزار تومان گران کرد.

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای طلا، صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز را مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام باید همینطور لباشه زیاد نوسان پیدا نکنه که یکی یک شبه گدا میشه یکی مییلیاردر میشه فقط برای پولدارها خوبه

  • علی

    باسلام باید بشه همان گرم سیصد یا چهارصد قبلی

  • ناشناس

    شما حساب وقضاوت کنید
    یک عده عوامل اتحادیه وبانکها و بعضی بازاریان با ایجاد گروههای معاملاتی در تلگرام واتساب شب وروز به ارز وطلا وسکه قیمت تایین ونوسانات ایحاد میکنن اگر دولت واقعا طرفدار ثبات اقتصادیه این گروههای معاملاتی رامتلاشی کنه تا هرلحظه شاهد یک قیمت برای ارز وطلا وسکه نباشیم
    عواملی با درج قیمتهای ناصحیح در شبکه های باما وشیپور باعث گرانی خودرو میشن که ازطرف شرکتهای خودرو سازی ودلالان بنگاه داران حمایت میشن وباعث بی ثباتی
    خلاصه کلام کشور را دلال وسفته بازان وبنگاه داران به تورم وبی ثباتی دچار کردن و دولت هیج کاری برای مقابله باآنها انجام نمیده
    چه عاملی باعث شده تا دولت این گروههای سفته بازان را متلاشی نکنه جای تامل وتفکر است
    سفته بازی دلال بازی بیداد میکنه چون کسی را مجازات نمیکنن کسی بفکر ثبات نیست
    شایدمنافع دولت از بی ثباتی بازارها تامین میشه

  • ناشناس

    انشاالله بشه مثقالی 50 هزار تومان، مردم از زجر و شکنجه 10 سال گذشته نجات پیدا کنند.

  • ناشناس

    انشاالله برشکست بشن و آه و نفرین مردم دامن تمام مسعولین و گرانفروشها رو میگیرد به امید ارزانی و نفس آرام کشیدن مردم بیچاره خدایا خودت به داد این مردم زجر کشیده در ایران برس

  • ناشناس

    ان شاءالله که ارزان میشود همه چیز