کد مطلب: ۶۹۶۵۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سکه افزایشی اما احتیاطی شد/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱

سکه افزایشی اما احتیاطی شد/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، افزایشی بود با وجود این، از میانه‌های روز معامله‌گران هر دو بازار وارد فاز احتیاطی شدند و در نتیجه طلا و سکه امامی بخشی از افزایش قیمت خود را از دست دادند. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها بازارها مالی نوسانات زیادی دارند. طلا و سکه در دو روز اخیر روند افزایشی داشتند اما از میانه‌های روز بخشی از افزایش قیمت خود را از دست می‌دادند. گویی معامله‌گران بعد از رسیدن به حدود قیمتی خاصی، وارد فاز احتیاطی می‌شوند و در نتیجه نرخ‌ها تا حدودی روند کاهشی پیدا می‌کنند.

این رقم برای طلا حدود قیمتی یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و برای سکه امامی سطح قیمتی حدود ۱۳ میلیون و ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است.

امروز دلار نیز در بازارهای مختلف افزایشی بود. به گونه‌ای که ارز آمریکایی در بازار ایران وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد.

امید موسوی، کارشناس بازارهای مالی معتقد است، قیمت سکه تا پایان شهریور و در صورت انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین، تا مثبت و منفی سه درصد نوسان داشته باشد.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۵۲۱ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود شش هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و پنج هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. دیروز نیز طلا در این ساعات در همین منبع، روند افزایشی داشت.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به امروز بعد از ظهر حدود ۱۰۰ هزار تومان کمتر و نسبت به روز گذشته حدود ۹ هزار تومان بیشتر است. سکه امامی، صبح امروز کاهشی بود و در ادامه روند افزایشی به خود گرفت. به‌گونه‌ای که ۱۰۹ هزار تومان بر قیمت آن نسبت به دیروز افزوده شد. روز گذشته سکه در این ساعات در همین منبع، روند کاهشی داشت.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند صعودی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۵۰ هزار تومان نسبت به بعد از ظهر امروز کمتر و ۵۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. روز گذشته، سکه بهار آزادی روند نزولی داشت و به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان نیز رسید.

نوسان قیمت‌ها در بازار

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۰ هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و ۱۴۰۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته. دیروز نیز طلا در این منبع روند افزایشی داشت.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۳ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۲۶ هزار تومان کمتر و نسبت به روز گذشته حدود ۱۴۲ هزار تومان بیشتر است. روز گذشته، سکه امامی در این ساعات در این منبع، روند کاهشی داشت.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۳ میلیون و ۱۱۷ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۸۸ هزار تومان از امروز بعد از ظهر بیشتر و ۱۴۰ هزار تومان از روز گذشته بیشتر است. سکه بهار آزادی روز گذشته روند کاهشی داشت.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی و ۱,۷۱۱٫۸۷ دلار اعلام شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امید موسوی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد قیمت سکه تا پایان شهریورماه و در صورت انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین، تا مثبت و منفی سه درصد نوسان داشته باشد.

او افزود: در صورت توافق در مذاکرات وین، قیمت سکه ممکن است به ۱۱ میلیون تومان هم برسد. اما اگر نتیجه نهایی برجام مثبت نباشد، قیمت سکه در سیر صعودی، می‌توان تا حدود کانال ۱۶ میلیون تومانی نیز پیش برود.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، از جمله طلا و سکه تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند.

امروز قیمت دلار وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شده است. قیمت دلار در روزهای گذشته تا حدودی روند کاهشی داشت. تا میانه‌های روز گذشته نیز نرخ ارز آمریکایی در بازار آزاد، کاهشی بود. اما بعد از ظهر دیروز، ورق برگشت و روند قیمتی افزایشی شد. آخرین نرخ معاملات دلار، ۲۹۷۰۰ بود. امروز هم دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، با ادامه روند افزایشی، وارد کانال ۳۰ هزار تومان شده است.

آخرین نرخ اعلامی در معاملات نقدی، ۳۰,۰۷۰ تومان است. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند افزایشی را دارد. قیمت ارز در بازار توافقی نیز روند افزایشی دارد و در حدود ۲۸,۷۰۰ تومان معامله می‌شود. دلار در بازار سلیمانیه نیز با روند افزایشی، به حدود ۳۰,۳۲۰ تومان رسیده است.

سفر وزیر امور خارجه به مسکو

در شرایطی که شنیده‌ها از سفر نزدیک مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای به وین حکایت می‌کنند، وزیر امور خارجه ایران به مسکو سفر کرده است.

حسین امیرعبداللهیان، در باره این سفر گفت: «هدف سفرم به مسکو، تلاش برای حل بحران اوکراین بر اساس درخواست به‌عمل آمده از ایران است. پیگیری مناسبات دوجانبه تهران - مسکو و موضوع افغانستان نیز در دستور کار مذاکرات این سفر است.».

با وجود این، می‌توان پیش‌بینی کرد که او در دیدار با مقامات روسی درباره پرونده هسته‌ای ایران و ادامه مذاکرات نیز گفتگو می‌کند (اعتمادآنلاین).

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: نسبت به برداشتن تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای خوشبین هستیم و هدف از مذاکرات وین رسیدن به توافق با ثبات و پایدار است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود گفت که مسکو از احیای توافق هسته‌ای و رفع کامل تحریم‌ها حمایت می‌کند (ایسنا).

آمریکا: هنوز تفاهمی درباره برجام حاصل نشده است

در این میان، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه مذاکرات وین در مراحل پایانی به سر می برد، با بیان اینکه تحول جدیدی رخ نداده، اعلام کرد که هنوز تفاهمی درباره برجام حاصل نشده است.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران گفت: هیچ تحول جدیدی درباره برنامه جامع اقدام مشترک وجود ندارد. هنوز تفاهمی حاصل نشده و اوضاع همانطور که روز گذشته توضیخ دادم باقی مانده است.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: آمریکا پاسخ را هفته پیش به اتحادیه اروپا ارسال کرده و اکنون این ایران است که باید پاسخ دهد (ایرنا).

عدم پایبندی رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به برجام

در همین رابطه، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا بار دیگر تهدید خود را مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور بعدی توافق احتمالی بایدن با ایران را پاره می‌کند، تکرار کرد.

به نقل از همشهری ‌آنلاین، «تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا، ضمن انتشار ویدئویی از یک مصاحبه اخیر خود نوشته است: «رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه بعدی، هر توافق احمقانه بایدن با ایران را پاره خواهد کرد.»

او در مصاحبه‌ای که ویدئوی آن را منتشر کرده می‌گوید: «احتمال اینکه رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه بعدی- که فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۵ خواهد بود- هرگونه توافق احمقانه بایدن با ایران را پاره کند نزدیک به ۱۰۰ درصد است.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.