کد مطلب: ۶۳۷۰۵۰

پیش‌بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱

پیش‌بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱

حال که به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم، افراد زیادی به دنبال پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱ هستند. زیرا میلگرد یکی از مهمترین تجهیزاتی است که در انواع سازه‌ها به کار می‌رود و قیمت آن برای مصرف‌کنندگان قطعات فولادی بسیار مهم است.

معمولا بررسی قیمت میلگرد کار ساده‌ای نیست، زیرا عوامل مختلفی بر آن تاثیر دارند. ولی شما می‌توانید برخی موارد مهم آشنا شوید و تا حدودی قیمت روزهای آینده آن را تخمین بزنید.

ما نیز در این مطلب قصد داریم مواردی را درباره پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱ با شما به اشتراک بگذاریم و شرکت معتبر آیرومارت را برای خرید انواع میلگرد و قطعات فولادی دیگر به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

قبل از اشاره به عوامل موثر بر قیمت میلگرد، باید بدانید که میلگرد یکی از رایج‌ترین ابزارهای مورد استفاده در صنعت ساختمان است. با افزایش هزینه میلگرد، هزینه ساخت و ساز ساختمان نیز افزایش می‌یابد. دولت‌های خارجی اغلب به نوسانات قیمت میلگرد توجه زیادی دارند. چرا که معتقدند افزایش قیمت این تجهیزات بر قدرت اقتصادی کشور تاثیرگذار است. موارد زیر برخی از مهمترین عوامل موثر در قیمت میلگرد محسوب می‌شوند:

۱٫ مواد اولیه

ماده اولیه اصلی تولید میلگرد، فولاد است که با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در این زمینه به میلگرد تبدیل می‌شود. بنابراین عامل اصلی موثر بر قیمت میلگرد، قیمت فولاد است که بازار این حوزه را به کلی دگرگون می‌کند. بازار میلگرد یکی از اولین بازارهایی است که به دلیل افزایش روزانه قیمت آهن و فولاد تحت تاثیر قرار گرفته و به سرعت در حال نوسان است. در نتیجه می توان گفت که افزایش قیمت میلگرد باعث افزایش هزینه و بودجه سازنده نیز می‌شود.

۲٫ قیمت دلار

دومین عامل مهم در پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱، ارزش دلار است. به طور کلی قیمت ثابتی برای میلگرد و فولاد در بازار جهانی اعلام می‌شود که همه کشورها باید به آن پایبند باشند. بنابراین، زمانی که دلار افزایش می‌یابد، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان میلگرد نرخ و قیمت خود را بالا می‌برند. اگرچه شکاف بین دلار و میلگرد می‌تواند بسیار زیاد باشد و شما متوجه آن نباشید. اما در ایران، افزایش قیمت دلار مطمئنا قیمت تجهیزاتی مانند میلگرد را بالا خواهد برد.

۳٫ میزان عرضه و تقاضا

تقاضا و عرضه نقش کلیدی در تعیین قیمت میلگرد دارند. در واقع هر چه میزان تولید و عرضه میلگرد در بازار بیشتر باشد، قیمت تمام شده محصولات کاهش می‌یابد و هزینه خرید نیز بالا می‌رود.

۴٫ نیاز صنایع وابسته

یکی دیگر از عوامل موثر در پیش بینی قیمت میلگرد برای سال ۱۴۰۱، نیاز صنایع مربوطه است. خودروسازی، پتروشیمی، بسته بندی و برخی دیگر از صنایع به میلگرد نیاز دارند و در صورت افزایش فعالیت این صنایع، تقاضا برای میلگرد نیز افزایش می‌یابد. البته توجه به تقاضای فزاینده صنعت فولاد در بازار جهانی حائز اهمیت است. زیرا افزایش تقاضا در صنایع داخلی تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نخواهد داشت.

۵٫ تورم

تاثیر تورم بر قیمت میلگرد آجدار و ساده را نمی‌توان نادیده گرفت. در صورت بالا رفتن نرخ تورم، قیمت مواد بالا رفته و در نتیجه بر قیمت کلی این محصولات تاثیر خواهد گذاشت.

8 2

۶٫ قیمت نفت

حدود ۱۵ درصد از هزینه ساخت میلگرد به قیمت نفت بستگی دارد. بنابراین برای پیش بینی قیمت میلگرد باید توجه خاصی به تغییرات قیمت داشته باشید تا پیش‌بینی‌ها درست صورت بگیرند.

۷٫ عوارض صادرات

یکی دیگر از عواملی که در پیش بینی قیمت میلگرد باید در نظر گرفته شود، عوارضی است که بر صادرات این نوع کالا اعمال می‌شود. افزایش تعرفه صادرات کالاها نیز باعث افزایش قیمت این محصولات خواهد شد.

۸٫ وضعیت بورس کالا

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت میلگرد تاثیر مستقیم دارد، وضعیت بورس است. تغییر ارزش سهام شرکت‌های عرضه کننده این محصولات در بورس، بر قیمت بازار آهن و میلگرد تاثیر خواهد گذاشت.

۹٫ میزان صادرات و واردات

به طور کلی صادرات و واردات تحت تاثیر تغییرات سیاسی کشورها قرار می‌گیرد و گاهی کشورها قوانینی را وضع می‌کنند که بر قیمت این محصولات تاثیر می‌گذارند. ارزش سایر ارزها بیشتر از ایران بوده و تقاضا برای صادرات مقاطع فولادی افزایش یافته است. میزان صادرات بر قیمت این کالاها بسیار تاثیر دارد.

۱۰٫هزینه‌ی حمل و نقل

هزینه حمل و نقل برای صادرات و واردات محصول نهایی، بسیار مهم است. البته هزینه حمل و نقل مواد اولیه‌ای مانند آهن و نیکل که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند نیز تاثیر خواهد داشت. انتخاب نوع روش حمل و نقل بین المللی مانند CFR، CIF و FOB بسیار مهم است و انتخاب اشتباه در این زمینه هزینه اضافی را به همراه خواهد داشت.

۱۱٫ دوره‌های زمانی

دوره‌های مختلف نیز برای پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱ اهمیت دارند. تعطیلات، تغییرات آب و هوایی، طول روز در فصول مختلف و برخی شرایط زمانی دیگر بر میزان تولید مقاطع فولادی و قیمت نهایی تاثیر دارند. مثلا در فصل زمستان به دلیل سردی هوا هزینه‌های ساخت و ساز کم است و این امر بر قیمت تمام شده میلگرد تاثیر می‌گذارد.

روش پیش بینی قیمت میلگرد

همانطور که مطالعه کردید، تخمین قیمت میلگرد کار آسانی نیست. بازار ایران همیشه ثابت کرده است که نمی‌توان به احتمالات فردی اعتماد کرد. زیرا همه آنها بر اساس معیارهای متناقضی صورت می‌گیرند که در بسیاری از موارد درست نیستند. جهت پیش بینی میلگرد در سال ۱۴۰۱، باید بازار آهن را برای مدت طولانی زیر نظر داشته باشید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که افزایش یا کاهش قیمت دلار چقدر بر بازار میلگرد تاثیر می‌گذارد.

در واقع پس از مدتی حضور در بازار میلگرد، می‌توانید قیمت تقریبی آهن و میلگرد را تخمین بزنید. البته هیچگاه نمی‌توان تخمین دقیقی از میلگرد داشت. اما اگر دانش و تجربه خود را در این زمینه افزایش دهید، راحت‌تر می‌توانید در بازار میلگرد فعالیت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که تقاضا کم است، میلگرد خریداری کنید. اگر به آمار فروش میلگرد در چند ماه اخیر نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که فرصت‌های بسیار خوبی برای خرید میلگرد وجود دارند. از آنجایی که تقاضا در ماه‌های خاصی از سال بسیار کم است، می‌توان میلگرد را با قیمت‌های مناسب از تامین‌کنندگان معتبر خریداری کرد.

قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱

با نگاهی به شرایط فعلی بازار و عوامل موثر بر قیمت آهن، احتمال افزایش قیمت میلگرد در نیمه اول سال آینده وجود دارد. این می‌تواند به دلیل افزایش تقاضای بازار در تابستان و افزایش قیمت‌های داخلی و افزایش ارزش دلار باشد. طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، صادرات محصولات فولادی چین به بسیاری از کشورهای جهان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این موضوع می‌تواند بر قیمت جهانی فولاد تاثیر بگذارد و قیمت قطعات فولادی در سراسر جهان را افزایش دهد.

حال با توجه به واکسیناسیون نیروی کار در چین، تولید و صادرات افزایش یافته است و قیمت میلگرد کمی کاهش یافت. با وجود این تغییرات جهانی، هنوز نمی‌توان تحریم‌های صنعت فولاد ایران و تاثیرات منفی دلار را نادیده گرفت. بنابراین به نظر می‌رسد با وجود کاهش قیمت‌های جهانی، قیمت‌ها در بازار ایران همچنان روند صعودی خود را حفظ کنند.

خرید انواع میلگرد قیمت مناسب از آیرومارت

ما در این مقاله وضعیت بازار میلگرد سال ۱۴۰۱ را بررسی کردیم. اطلاعات آماری نشان می‌دهند که تعدادی از پارامترها در سطح جهانی می‌توانند بر روی قیمت نهایی تاثیر بگذارند. از طرفی با توجه به نوسانات قیمت‌ها، پیشنهاد می‌شود که به طور روزانه سایت آیرومارت (iromart.com) را چک کنید تا از قیمت به روز میلگرد مطلع شوید. همچنین در این شرکت شرایطی فراهم شده که شما برای خرید میلگرد استیل ، ساده، آجدار و … اقدام کنید و آنها را با مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت سفارش دهید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های رایگان، با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید تا کارشناسان آیرومارت شما را به خوبی راهنمایی کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بالاخره در ۱۴۰۱ قیمت میلگرد چقد خواهد بود؟
    کاهشی خواهد بود یا افزایشی؟