کد مطلب: ۳۰۸۱۹۶

نظرسنجی تجارت‌نیوز از برخی فعالان و معامله‌گران تالار بورس

پیش‌بینی هفتگی بورس؛کدام صنایع شانس بیشتری برای حرکت‌های صعودی دارند؟

پیش‌بینی هفتگی بورس؛کدام صنایع شانس بیشتری برای حرکت‌های صعودی دارند؟

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که روند بازار سرمایه در هفته سوم مهرماه صعودی است و صنایع فلزات اساسی، پالایشگاهی و پتروشیمی پیشتاز بازار این هفته سرمایه خواهند بود.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازارسرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که روند بازار سرمایه در هفته سوم مهرماه صعودی است و صنایع فلزات اساسی، پالایشگاهی و پتروشیمی پیشتاز بازار این هفته سرمایه خواهند بود.

14 mehr 97

به گزارش تجارت‌نیوز، موضوعاتی چون ورود نقدینگی جدید به بورس، انتشار گزارش‌های خوب شهریور ماه شرکت‎ها، افزایش قیمت جهانی فلزات پایه، نوسان قیمت دلار، نشست وزیران ۱+۴ و جمهوری اسلامی ایران و مخالفت وزارت نفت با افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها باعث رشد شاخص کل بورس در هفته اول مهرماه شد و شاخص را از رقم 160 هزار واحد به 180 هزار واحد رساند، اما روند شاخص کل بورس در هفته دوم مهرماه نزولی شد. شاخص کل بورس در سه روز ابتدایی هفته دوم مهرماه روند صعودی در پیش داشت به طوری که در روز یکشنبه (هشتم مهرماه 1397) شاخص با افزایش 7697 واحد در رقم 195104 جای گرفت، اما به دلیل سقوط قیمت دلار و سکه در بازار آزاد و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ناگهان شاخص کل بورس ریزش تاریخی کرد و در روز سه‎شنبه (دهم مهرماه 1397) شاخص با کاهش 7220 واحد در رقم 188259 جای گرفت.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، بیانگر آن است که کلیت بازار هنوز نزولی نشده است و روند بازار سرمایه در هفته سوم مهرماه نیز صعودی خواهد بود.

بازار خنثی سرمایه

سلمان نصیر زاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روند بازار سرمایه در هفته پیش رو خنثی خواهد بود و صنایع فرآورده‌های نفتی، بانکی و تولیدکننده‌های اوره پیشتاز بازار این هفته هستند. با کاهش التهابات ارزی انتظار می‌رود که روند معاملات در هفته پیش رو متعادل‌تر پیش برود و موضوعاتی چون بررسی لایحه FATF، تصمیمات ارزی و بازارهای جهانی می‌توانند در روند بازار سرمایه هفته جاری موثر باشند.

همچنین مهدی افضلیان، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: به نظر می‌رسد در هفته پیش رو برای گروه‌های فلزاتی، پتروشیمی و کانه‌های فلزی که دارای شرایط بنیادی مناسب‌تری هستند شرایط متعادلی داشته باشیم، اما برای گروه‌های دیگر بازار می‌توان همچنان انتظار صف فروش داشت که این بیشتر ناشی از تخلیه شدن حباب شرکت‌هایی است که تنها با ورود نقدینگی جدید رشد قیمت سهام داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می‌رسد روند بازار سرمایه در هفته جاری تحلیلی‌تر شده و از حالت رشد شارپ و ناگهانی خارج شود، اما کماکان اعتقاد به روند صعودی بازار در میان مدت دارم.

مهدی میرزایی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روند بازار سرمایه در هفته پیش رو صعودی خواهد بود و صنایع فلزات اساسی و نفتی‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

روند صعودی شاخص کل بورس

محمد خبری زاد، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روند بازار سرمایه در هفته پیش رو با توجه به افت‌های اخیر شاخص مثبت خواهد بود، اما شدت آن از هفته‌های گذشته کمتر است. صنایع فلزی، معدنی، پتروشیمی، بانکی پیشتاز بازار این هفته هستند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نزدیک شدن به زمان اجرای تحریم‌ها، افت قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین رشد با سرعت شرکت‌ها در روزهای گذشته مهمترین دلایلی است که از شدت رشد بازار نسبت به هفته‌های قبل کاسته شود.

حامد مددی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روند بازار در هفته پیش رو صعودی خواهد بود و صنایع پتروشیمی و پالایشی برترین‌های بازار سرمایه این هفته هستند.

ورود نقدینگی به بورس در گرو افزایش نرخ دلار

ولید هلالات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: هفته پیش رو بازار با یک ثبات نسبی در قیمت‌های منفی شروع می‌شود که این ثبات تداوم پیدا می‌کند. قاعدتا یک سری سهم‌ها وارد فاز اصلاحی می‌شوند و مسیر اصلاح خود را ادامه می‌دهند. معتقدم کلیت بازار هنوز نزولی نشده است، اما نباید هر سهمی را خریداری کرد و منتظر یک رشد بسیار قوی بود، مگر اینکه قیمت دلار مجدد جهش رو به بالایی داشته باشد و عوام دوباره تحریک شده و منابع مالی خود را وارد بازار کنند، زیرا رشد این روزهای بازار به دلیل نقدینگی سهامدارن اصلی و قدیمی بازار سرمایه نبوده بلکه به دلیل نقدینگی است که از بیرون بازار تحت تاثیر دلار 18 هزار تومانی به بورس وارد شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تا وقتی که نرخ دلار در ثبات باشد بعید می‌دانم که مجدد چنین حجم پولی به بازار وارد شود. به طور کلی بررسی ارزش معاملات و خالص ورود و خروج وجه نقد می‌تواند مشخص کند که کلیت بازار به چه سمتی خواهد رفت. روند بازار سرمایه در هفته پیش رو خنثی خواهد بود و صنایع پالایشی، فلزاتی و بانکی شانس بیشتری برای حرکت‌های صعودی دارند.

روند صعودی بازار با تصویب لایحه FATF

همچنین ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: با تصویب لایحه FATF بازار مجدد روند صعودی در پیش می‌گیرد و گروه‌های فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشی، نمادهای سرمایه‌گذاری مانند وساپا، وخارزم پیشتاز بازار این هفته خواهند بود.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیش رو
1 سلمان نصیرزاده کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی فرآورده‌های نفتی، بانکی، تولیدکننده‌های اوره
2 مجید مویدی معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی بانک، بیمه، پالایشی، خودرویی
3 ولید هلالات مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی پالایشی، فلزاتی، بانکی
4

هادی نصیری

مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی معدنی، فلزی، پالایشی، بانکی برخی پتروشیمی‌ها
5 ایمان رییسی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشی، نمادهای سرمایه‌گذاری
6 مهدی میرزایی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی فلزات اساسی، نفتی‌ها
7 مهدی رضایتی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی نمادهای اوره ساز، بانکی
8 حامد مددی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی پتروشیمی و پالایشی
9 مهدی افضلیان مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی فلزی، پتروشیمی، کانه‌های فلزی
10 محمد خبری زاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی فلزی، معدنی، پتروشیمی، بانکی
11 محسن تقی نژاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی انبوه‌سازی، تجهیزات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.