کد مطلب: ۵۰۹۸۵۴

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

چرا بورس رشد نمی‌کند؟ / بورس قربانی تنش دولت و مجلس شد؟

چرا بورس رشد نمی‌کند؟ / بورس قربانی تنش دولت و مجلس شد؟

بعد از افت شاخص کل بازار سهام تا محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد از بورس حمایت شد و نمادهای شاخص‌ساز روندی صعودی پیدا کردند. اما بورس ایران مدتی است درجا می‌زند و رشد نمی‌کند. دلیل آن چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سهام بعد از صعود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در آذر ماه روند نزولی پیدا کرد و تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد ریزش کرد، برخی از کارشناسان معتقدند بازار سهام تا پایان سال رشد خوبی دارد اما برخی دیگر اعتقاد دارند تا زمان انتخابات ۱۴۰۰ روند بازار نوسانی خواهد بود.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با مثبت شدن بورس گفت: بعد از روند نزولی بازار سهام تنش‌ها میان مجلس و دولت در رابطه با بازار سرمایه و از جمله صندوق پالایشی یکم بالا گرفت و بعد از حمایت از بورس در محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد نمادهای شاخص‌ساز و از جمله پالایشی به صورت دستوری حمایت شدند اما کلیت بازار سهام و نمادهای کوچک با صف فروش همراه هستند.

این کارشناس در رابطه با روند بورس تا پایان سال گفت: به نظرم تا زمانی که تکلیف FATF، مذاکره با آمریکا و انتخابات ۱۴۰۰ مشخص نشود روند بازار سهام نوسانی خواهد بود و از طرفی نیز زمزمه‌هایی از کاهش قیمت دلار شنیده می‌شود که باعث روندی نزولی بورس می‌شود.

این کارشناس در رابطه با احتمال کاهش قیمت دلار گفت: اگر دولت بتواند منابع ارزی بدست بیاورد بعید نیست که قیمت دلار از ارزش واقعی خود هم پایین‌تر بیاید. چراکه به نظر می‌رسد قیمت واقعی دلار حدود ۲۰ هزار تومان است، اما اگر دلار از این ارزانتر شود، بورس به تناسب ریزش قیمت دلار افت می‌کند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا م

    اقای الیاس کردی هر روز یک حرف میزنی چند روز پیش میگفتی تا پایان سال شاخص از 1500 عبور میکنه
    تکلیف خودتو مشخص کن با خودت چند چندی

    • ناشناس

      ۲و۲ مساوی

  • ناشناس

    قیمت دلار از ۲۰ هزار تومن پایین نمیادحتی برفرض اینکه دلارهای بلوکه شده هم آزاد بشود اون دلارها رو خودشون هاپولی میکنن یا کلی تو کشورهای اطراف مواجب بگیر دارن که چیزی ازش باقی نمیمونه

    • ناشناس

      به فکر اون پول نباش جاش امن مگر چقدر پول است

  • امیر

    من سهام غمهراح را خریدم تقریبا یک ماهه که بسته شده وباز نشده است

    • ناشناس

      عزیز من چیزی که خریدی حق تقدم بوده بیشتر تحقیق کن

  • ناشناس

    لعنت به کازینوی دولتی که به اسم سرمایه گذاری در بورس سرمایه ملت رو نابود کردن

  • ناشناس

    سلام..گروه حمل ونقلیها هم مناسبن .ـبررسی کنید..خودتون…حسینا ..حاسا..عالین ..برای کم کردن ضررهاتون …

  • ناشناس

    جناب اقای روحانی بدبختمون کردی حداقل به زن وبچمون رحم کن فقط شرکتهای حقوقی ازاین اب گلالودماهی گرفتن ماقبول کردیم زورشمابیشتره تامجلس دود دعوای شمابامجلس توچشم مارفت دیگه کافیه من نوکرپدرتم

  • ناشناس

    تا وقتی که دامنه نوسان محدود و جلوی سود سهامدار گرفته شده امکان رشد وجود ندارد حقیقت اینه اگر سهامدار فعلی سود خوبی ببره هم سرمایه فعلی رو نگه میداره هم میره و سرمایه جدید میاره که باعث رونق بیشتر بورس !!! ولی با این وضعیت وقتی سهامدار فعلی تا 50 % درصد تو ضرر و حتی امکان برگشت اصل سرمایه رو هم نداره فکر کردن به رشد سهام بیشتر یک رویاشت !!!
    لااقل بورس میتونه اگر نمیخواد دامنه نوسان رو آزاد کنه برای سهامی که توزیان هستند آزاد کنه و اجازه بده زیان این سهام برگرده در اینصورت سهامداتر به موندن و افزایش سرمایه مجدد در بورس امیدوار میشه ! و رشد بورس از سر گرفته میشه !!! در غیر اینصورت وضع همین که هست !!!

  • ناشناس

    این بورس رشد نخواهد کرد

    • ناشناس

      آخه کی گفته مگه میشه رشد نکنه

  • ناشناس

    دلار30هزار هم بود سهام همین بلا بسرش امده بود چی میگن هی دلار اگراگراگربسه بابا

  • سعید

    تا این دولت هست بورس رشد نمیکند ولی من ماندم چرا حقیقی ها گول میخورن وتو صف فروش میروند بابا بازاربورس یعنی صبوری