خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۷۲۸۳

چرا همه مردم جهان به دنبال خرید بیت‌کوین هستند؟

چرا همه مردم جهان به دنبال خرید بیت‌کوین هستند؟

امروزه افراد مختلف از هر قشری در جوامع مدرن و غیر مدرن با بیت‌کوین آشنا هستند و حتی بسیاری آن را طلای دیجیتال نامیده‌اند. اما واقعا بیت‌کوین چیست که تا این اندازه محبوب شده است؟

بیت‌کوین ؛ اولین ارز رمزنگاری شده جهان که در سال ۲۰۰۸ به دنیا معرفی شد دیگر به عنوان یک ارز دیجیتالی کوچک شناخته نمی‌شود و مخاطبان و دوستداران آن محدود به فعالان در فضای اینترنت و وب نیست.

امروزه افراد مختلف از هر قشری در جوامع مدرن و غیر مدرن با بیت‌کوین آشنا هستند و حتی بسیاری آن را طلای دیجیتال نامیده‌اند. اما واقعا بیت‌کوین چیست که تا این اندازه محبوب شده است؟ بیت‌کوین چه تفاوتی با سایر ارزهایی مانند دلار و یورو دارد که در همین سال‌های کم به این شدت محبوب شده است؟

۴ دلیل عمده محبوبیت بیت‌کوین در مدت زمان کوتاه (h2)

شاید بتوان دلیل مشهور شدن بیت‌کوین در زمان کوتاه و جهانی شدن این ارز را با دلایل و تحلیل زیادی بررسی کرد و به نتایج مختلفی رسید اما ۴ دلیل اصلی که محبوبیت بیت‌کوین را اجتناب‌ناپذیر می‌کند موارد زیر است:

برطرف کردن مشکل ارزهای دولتی و از بین بردن قدرت نهادهای مرکزی

بیت‌کوین بر خلاف ارزهای فیات مانند دلار و یورو توسط نهاد یا دولت خاصی مدیریت نمی‌شود و با کمک تکنولوژی‌هایی مانند بلاک‌چین، علم رمزنگاری و سیستم‌های همتا به همتا (P2P) توانسته از سرتاسر دنیا سرویس دهنده (استخراج‌گر) جذب کند. همین تمرکززدایی در مدیریت شبکه منجر به ایجاد فضایی امن شده است و مشکلاتی مانند چاپ بی‌رویه و تورم را تا حد زیادی برطرف کرده است.

افزایش قیمت تاریخی و تکرار نشدنی بیت‌کوین در کمتر از ۷ سال

بیت‌کوین تقریبا از سال ۲۰۱۳ بین مردم شناخته شد و هرچه بیشتر دنیا با این ارز رمزنگاری شده آشنا می‌شد؛ علاقه به خرید یا استخراج آن افزایش پیدا می‌کرد. این روند تا جایی پیش رفت که در سال ۲۰۱۷ بیت‌کوین تا مرز ۲۰ هزار دلار رسید و بسیاری این قیمت را حباب تلقی کردند و دلیل ان را هجوم جهان به این ارز خواندند. در حال حاضر بیت‌کوین با ارزش ۷۵۰۰ دلار مبادله میشود و احتمال می‌رود در سال ۲۰۲۰ حتی از مرز ۲۰ هزار نیز عبور کند.

کاهش پیچیدگی‌های زیرساخت برای جامعه

امروزه سایت‌های تخصصی بسیاری برای آشنایی مردم با بیت‌کوین فعالیت می‌کنند که با جستجو در اینترنت می‌توان به خیلی از آنها دسترسی پیدا کرد و مطالب زیادی راجع به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی آموخت. میهن بلاک‌چین یکی از سایت‌های فارسی زبان در همین حوزه است که با مراجعه به آن مفاهیم پایه‌ای و آموزش کسب درآمد با بیت‌کوین به طور مفصل آموزش داده شده است.

خرید و فروش راحت‌تر بیت‌کوین

سال‌های ابتدایی عرضه بیت‌کوین، تنها راه خرید و فروش پیدا کردن افرادی بود که بیت‌کوین استخراج می‌کردند و اقدام به فروش بیت‌کوین‌های خود کرده بودند. بنابراین بستری برای خرید و فروش کردن بیت‌کوین و جمع کردن علاقه‌مندان به این حوزه وجود نداشت. اما امروزه با فعالیت صرافی‌های تخصصی بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال این کار درست مانند خرید سهام یا ترید دلار و یورو آسان شده است. از سال ۹۶ نیز تعدادی صرافی ایرانی شروع به فعالیت کردند که امروزه تعداد آنها بسیار زیادتر شده است. اگر علاقه به سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین دارید می‌توانید از طریق صفحه مقایسه قیمت صرافی‌ها تمام صرافی‌های فعال در ایران را پیدا کرده و نرخ قیمت‌های خرید و فروش آنها را با هم مقایسه کنید.

جمع‌بندی

این ۴ دلیل اصلی باعث شده است تا امروز تقریبا همه در جهان به دنبال سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین باشند اما رعایت این نکته همواره ضروری است که بیت‌کوین یک ارز نوپا محسوب می‌شود و نوسان‌های قیمتی بسیار زیادی دارد و در دسته سرمایه‌گذاری با ریسک بالا محسوب می‌شود. پس برای سرمایه‌گذاری حتما باید با این حوزه جدید کاملا آشنا شده و با در نظر گرفتن تمام جوانب آن اقدام به خرید بیت‌کوین کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.