کد مطلب: ۳۲۴۲۵۲

چقدر پول برای خرید مسکن لازم است؟

چقدر پول برای خرید مسکن لازم است؟

هفته گذشته ارزان‌ترین آپارتمان‌های عرضه‌شده به بازار فروش به‌طور متوسط بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

هفته گذشته ارزان‌ترین آپارتمان‌های عرضه‌شده به بازار فروش به‌طور متوسط بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. این آپارتمان‌ها عمدتا واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۵۰ مترمربع هستند که اغلب به‌عنوان گزینه مناسب برای اولین خرید از بازار ملک به خریداران با سطح بودجه اندک پیشنهاد شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکثر قریب به اتفاق این واحدها در مناطق مصرفی نیمه جنوبی شهر تهران واقع شده‌اند. یکی از دلایل ارزان‌تر بودن آنها نسبت به سایر فایل‌ها علاوه بر کوچک‌متراژ بودن و واقع شدن در مناطق ارزان قیمت به لحاظ مشخصات ملکی، عدم برخورداری از یک یا همه امکانات تکمیل‌کننده واحدهای مسکونی همچون پارکینگ، انباری و آسانسور است.

عمده فایل‌هایی که در بازار این گروه از واحدها طی یک هفته گذشته به بازار فروش معرفی شد در جنوب غرب وجنوب شرق تهران متمرکز شده‌اند.

واسطه‌های معاملات مسکن در این مناطق برای ترغیب خریدارانی که به دلیل سطح اندک بودجه وافزایش شکاف قدرت خریدشان با قیمت مسکن در پی جهش قیمت، از یافتن آپارتمان موردنظر برای خریداری ناامید شده‌اند پیشنهاد می‌کنند با حداقل بودجه و استفاده از امکان دریافت وام و عرضه واحد بعد از خرید به بازار اجاره با شرایط رهن کامل، فعلا اولین خرید خود را از بازار مسکن انجام دهند تا بتوانند در ماه‌ها و سال‌های بعد ضمن عقب نماندن از تورم ملکی و حفظ ارزش دارایی خود، آن را تبدیل به احسن کنند.

آگهی‌هایی که در آنها افراد با در اختیار داشتن حدود قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد برای خرید آپارتمان از سوی واسطه‌ها ترغیب شدند در شمار ارزان‌ترین فایل‌های معرفی آپارتمان‌های فروشی بازار مسکن طی یک هفته گذشته قرار دارند.

به‌عنوان مثال در یکی از این آگهی‌ها اعلام شده تنها با در اختیار داشتن ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد، استفاده از وام بانکی ۳۲ میلیون تومانی و مبلغ رهن ۲۸ میلیون تومانی، افراد متقاضی می‌توانند برای اولین بار صاحب آپارتمانی ریزمتراژ با مساحت ۳۵ مترمربع شوند. این واحد در یکی از مناطق پرتقاضای جنوب غرب شهر تهران واقع شده است.

در عمده آپارتمان‌های با مساحت کمتر از ۵۰ متر در این مناطق، ارائه حداقل پول نقد ۱۵۰ میلیون تومانی یکی از شروط اصلی برای خریداری آنها محسوب می‌شود. در شرایط فعلی در مناطقی که از خط میانی شهر تهران پایین‌تر هستند برای خرید یک آپارتمان کوچک‌متراژ (به‌عنوان مثال ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی) با عمر بنای چند سال (معمولا حدود ۱۰ تا ۱۲ سال)، حداقل پول نقد لازم به‌طور متوسط ۱۵۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

واحدهای ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی واقع در محلات جنوبی شهر تهران به‌طور میانگین تا سقف ۶۰ میلیون تومان قابل عرضه به بازار اجاره در قالب رهن کامل هستند و به شرط استفاده از تسهیلات بانکی خرید مسکن همچون وام ۸۰ میلیون تومانی اوراق(وام ۶۰ میلیونی به علاوه تسهیلات ۲۰ میلیونی جعاله)، افراد می‌توانند به‌طور متوسط با در اختیار داشتن حدود ۱۵۰ میلیون تومان پول نقد اقدام به خرید این آپارتمان‌ها کنند.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.