کد مطلب: ۲۷۱۳۲۰

چهره پنهان ارزی بانک مرکزی؛ مسئولی که پاسخگو نیست

چهره پنهان ارزی بانک مرکزی؛ مسئولی که پاسخگو نیست

یک نماینده مجلس با بیان اینکه معاون ارزی بانک مرکزی در تمام دوران مدیریت خود از حضور در مجامع عمومی و رسانه‌ها گریزان بوده، خواستار حضور وی در صحن علنی مجلس شد.

احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با « تجارت‌نیوز » گفت: در شرایط ارزی که ایجاد شده است، واقعا امیدواریم بانک مرکزی از معاون ارزی خود در صحن علنی یا یک مکان عمومی پرده‌برداری کند و ایشان در مجامع عمومی حاضر شوند.

نماینده فریمان در مجلس دهم افزود: حداقل نمایندگان مجلس در طول تمام این ماه‌ها هنوز معاون ارزی بانک مرکزی که مهمترین معاون این نهاد است را از نزدیک ندیده‌اند و حتی یک بار با ایشان هم صحبت نشده‌اند.

وی تاکید کرد: مهمترین معاونت بانک مرکزی در اختیار آقای عراقچی است و خصوصا در اوج این شرایط بهم ریخته و نامساعد ارزی ما حداقل انتظار داریم یک اظهارنظر ساده از ایشان ببینیم و بشنویم. اینکه می‌خواهند چه کنند؟ راهکارشان چیست؟ سیاست‌شان چیست؟

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در مجلس ما هر وقت بحثی درباره مسایل ارزی داشتیم یا آقای سیف خودشان آمدند یا معاونت‌های غیرمرتبط ایشان پاسخگوی نمایندگان بودند.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما همچنین گفت: تا جایی که من مطلع هستم و به دلیل عضویت در شورای نظارت بر صداوسیما اطلاع دارم آقای عراقچی در بقیه مجامع رسانه‌ای و رسمی هم ظاهر نمی‌شوند و به نوعی پشت پرده نگه داشته می‌شوند.

وی افزود: در صداوسیما چند بار خواسته‌اند که از ایشان بابت گفتگو درباره مسایل ارزی دعوت کنند اما حتی یک بار هم قبول نکرده‌اند و همه دعوت‌ها توسط ایشان رد شده است.

جستجویی در میان اخبار منتشر شده ارزی از مرداد ماه سال گذشته تاکنون نشان می‌دهد که کمتر خبری درباره معاون ارزی بانک مرکزی وجود دارد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: واقعا برای ما جای سوال است که چرا آقای عراقچی، حتی قبل از شروع این بحران ارزی از حضور در مجامع عمومی و رسانه‌ای و پاسخ دادن به سوالات و مسایل فرار می‌کردند.

وی ادامه داد: ما در مجلس کارشناسانی در حوزه ارزی، پولی و مالی داریم و انتظار ما این است که آقای عراقچی بیایند و در حضور 290 نماینده به عنوان مسئول و متولی حوزه ارزی کشور، حداقل به چهار سوال ساده نمایندگان پاسخ بدهند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: متاسفانه هیچ‌وقت آقای سیف، معاون ارزی بانک مرکزی را نه با خودشان به مجلس آورده‌اند که نمایندگان حداقل برای یک بار ایشان را از نزدیک ببینند و نه در جاهای دیگر برده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد عراقچی از مرداد ماه سال گذشته معاون ارزی بانک مرکزی شده است. هنگام انتصاب وی، بانک مرکزی او را این‌طور معرفی کرد: وی دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی (فاینانس) از دانشگاه نیویورک و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی دانشجوی نخبه و رتبه اول کنکور در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. عراقچی همچنین سابقه عضویت در هیئت مدیره نهادهای مالی داخلی و بین المللی را در کارنامه خود دارد. وی سابق بر این عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز معاون اجرایی آن سازمان بوده است.

تسنیم نیز در معرفی وی نوشته بود: «سید احمد عراقچی، برادرزاده سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای ایران است. سیدمجتبی‌‌ عراقچی (پدر او) رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران و برادر بزرگ‌ سیدعباس عراقچی است.»

جستجویی در میان اخبار منتشر شده ارزی از مرداد ماه سال گذشته تاکنون نشان می‌دهد که کمتر خبری درباره معاون ارزی بانک مرکزی وجود دارد. شاید سخنرانی او در جمع مدیران بین‌الملل بانک‌ها و موسسات اعتباری در بهمن ماه سال گذشته از معدود سخنرانی‌‌های وی بوده که در رسانه‌ها هم انعکاس داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفانه تا مسئولین ما به صورت فامیلی مسئولیت می گیرند اوضاع از این هم بدتر خواهدشد. حالا این ها خیلی صداقت داشتند که فامیلی های خودشان را تغییر ندادند. البته اینها شاید بتوانند مردم عادی را فریب بدهند ولی کسان دیگری دستی بر آتش دارند را که نمیتوانند فریب دهند. نمایندگان هم چه توقعات بی جایی دارند ایشان وقت ندارد که بیاید همین که به سر و صدا توانسته است اوضاع را به هم بریزد کافی است . ایشان عمل گرا میباشد به عمل کار برآید به سخندانی نیست . متاسفانه متاسفانه در مملکت ما همه حرف می زنند بعضی موقعها آدم یادش میره که تو ایران زندگی می کنند.اللهم عجل لولیک الفرج

  • بهادر

    ایشان دانشجوی من بودند به این کاغذ ها به عنوان مدرک نگاه نکنید ایشان سواد عملیاتی ندارند با تئوری که نمیشود مشکلات ارز را را در اقتصاد رانتی – دولتی حل کرد.