کد مطلب: ۴۴۲۶۵۱

چه مشاغلی از امروز فعال شدند؟

چه مشاغلی از امروز فعال شدند؟

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز شنبه ۲۳ فروردین، طرح فاصله گذاری هوشمند در کشور آغاز شده و بر این اساس مشاغل کم خطر، از امروز در همه استان‌‌های کشور به جز استان تهران دوباره فعال شدند، زمان آغاز فعالیت این مشاغل در استان تهران نیز از شنبه آینده ۳۰ فروردین تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاغلی که تامین نیاز‌های روزمره مردم را بر عهده دارند از جمله میوه فروشی‌ها و فروشندگان خواروبار و پروتئین که از ابتدا مشمول تعطیلی نبودند، همچنان فعال هستند.

مشاغلی که همچنان اجازه فعالیت ندارند

فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر FMCG (غیر سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده)، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی زنانه و مردانه، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، استخر، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن سازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا، اماکن اقامتی، هتل ها، سینماها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

بر اساس اطلاعیه شماره چهار این ستاد، شروع به کار اصناف مشروط به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، به آدرس Salamat.gov.ir و تعهد التزام به اجرای ضوابط سلامت مقابله با کروناست.

برای شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، همه واحدهای صنفی از صبح دیروز جمعه ۲۲ فروردین می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir به منظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار و تایید تعهدنامه به صورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ثبت نام کنند.

اصناف پس از تایید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی به صورت الکترونیکی - دریافت کد بهداشتی از طریق سامانه salamat.gov.ir و نصب در واحد صنفی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.