کد مطلب: ۴۵۸۴۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش تعداد چک‌های برگشتی / ارزش چک‌های مبادله‌ای ۱۰۸ درصد افزایش یافت

کاهش تعداد چک‌های برگشتی / ارزش چک‌های مبادله‌ای ۱۰۸ درصد افزایش یافت

در اردیبهشت ماه امسال در کل کشور حدود هشت میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۳۵ هزار میلیارد تومان مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۳۰ درصد و از نظر مبلغ حدود ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

در اردیبهشت ماه امسال چک‌های بیشتری وصول شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در اردیبهشت ماه امسال در کل کشور حدود هشت میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۳۵ هزار میلیارد تومان مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۳۰ درصد و از نظر مبلغ حدود ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

از حدود هشت میلیون فقره چک مبادله شده در اردیبهشت ماه امسال ۶٫۹ میلیون فقره چک به ارزش ۱۱۹ هزار میلیارد تومان وصول و ۹۹۸ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

تعداد چک‌های برگشتی در اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد کاهش داشته، این در حالی است که پیش از این در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال همزمان با شیوع ویروس کرونا چک‌های برگشتی طی این ماه‌ها به ترتیب بیش از ۴۴ و ۷٫۳ درصد افزایش داشته که رشد آن در اسفند ماه سال گذشته اتفاق بی‌سابقه‌ای بوده است.

5474

همچنین آمارها نشان می‌دهد احتمال پاس شدن چک در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه قبل بهبود یافته است. در اردیبهشت ماه امسال ۱۲٫۸ درصد چک‌های مبادله شده برگشت خورده که نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

از اسفند ماه سال گذشته که ماه شروع شیوع ویروس کرونا بود به بسیاری از کسب‌وکار‌ها صدمه وارد شد که رشد ۴۴ درصدی تعداد چک‌های برگشتی در اسفند ماه و برگشت یک پنچم چک‌ها در فروردین امسال، گواه این موضوع بود، اما با آغاز شروع به کار برخی کسب و کارها وضعیت بهبود یافته و سهم چک‌های برگشتی از چک‌های مبادله‌ای کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.