خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۴۵۱۸

چین در صدر کشورهای واردکننده کالا به اصفهان

چین در صدر کشورهای واردکننده کالا به اصفهان

مطابق آخرین آمار تجارت خارجی استان، تا پایان آذر امسال بیش از یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون دلار کالا از اصفهان به مقصد ۹۷ کشور جهان صادر شد.

مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص میزان درآمد گمرک اصفهان تا آخر پاییز، اظهار کرد: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی درآمد گمرک استان ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسداله احمدی ونهری افزود: گمرکات استان اصفهان در ۹ ماهه نخست امسال، بالغ بر یک تریلیون و ۳۶۷ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

وی با بیان اینکه تا پایان پاییز امسال از استان اصفهان ۸۱۰ قلم کالا به وزن سه میلیون و ۸۱۷ هزار تن به ۹۷ کشور جهان صادر شده است، اظهار کرد: ارزش این اقلام یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۵۶ درصد و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: آهن‌آلات و فولاد به ارزش ۲۸۸ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۲۸۴ میلیون دلار، فرش ۱۲۴ میلیون دلار از عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان هستند.

وی همچنین اضافه کرد: عراق با ۳۲۱ میلیون دلار و ۲۷ درصد، امارات متحده‌عربی با ۱۸۸ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان با ۱۷۷ میلیون دلار و ۱۵ درصد، پاکستان با ۹۲ میلیون دلار و هشت درصد و چین با ۶۶ میلیون دلار و ۶ درصد مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان هستند

احمدی‌ونهری در خصوص میزان واردات کالا به گمرکات استان تا پایان آذر ماه، گفت: تا پایان پاییز امسال ۶۵ هزار و ۸۱۷ تن کالا به ارزش ۲۹۷ میلیون و ۲ هزار دلار وارد گمرک اصفهان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۱ درصد و از نظر ارزش ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی ماشین‌آلات مکانیکی را با ۳۸ درصد، ماشین‌آلات برقی را با ۱۹ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین‌آلات را با ۱۱ درصد، کاغذ و مقوا را با ۳ درصد و پنبه را با ۳ درصد از مهمترین کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین واردات به گمرک اصفهان به ترتیب از کشورهای چین با ۲۳ درصد، آلمان با ۱۷ درصد، کره‌جنوبی با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۵ درصد است.

منبع: ایمنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.