کد مطلب: ۵۱۱۸۴۶

رزم حسینی:

هیچ کمبودی برای کالاهای شب عید وجود ندارد

هیچ کمبودی برای کالاهای شب عید وجود ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تامین کالاهای مصرفی شب عید، کارخانجات با همه ظرفیت فعالند و واردات به میزان کافی انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «علیرضا رزم‌حسینی» امروز در نشست هماهنگی طرح ویژه بازرسی و نظارت ایام پایانی ۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ که با حضور معاونان در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: گرانی در کشور وجود دارد اما نباید اجازه دهیم گران‌فروشی موجب بی ثباتی شود و به دنبال آن رنج مردم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بازرسی مستمر بر بازار تاثیر می‌گذارد، تصریح‌کرد: حضور بازرسان نشان می‌دهد بازار رها نشده و مورد نظارت است، به همین دلیل از افزایش تخلفات جلوگیری خواهد شد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه با تثبیت نرخ ارز و دیگر مولفه‌های تاثیرگذار در بازار قیمت‌ها کاهش می‌یابد، تاکید کرد: روند موجود در بازار کالاها کاهنده است و اقلامی که به نرخ ارز وابسته نیستند متعادل شده یا کاهش قیمت داشته‌اند.

وی افزود: انتظار می‌رود دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با تامین کالا و رفع مشکل توزیع، بازار را مدیریت کنند و برای تعادل در قیمت‌ها اقلام در مسیر کارخانه تا بازار مورد رصد قرار بگیرد و از طریق مراکز پخش به دست مردم برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: در آستانه نوروز ۱۴۰۰ با تامین به موقع کالاها، در بازار بازرسی بیشتری باید انجام شود تا با کاهش تخلفات مردم مشکلی در تهیه اقلام مورد نیاز خود نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کمبود کالایی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ارز مورد نیاز برای ثبت سفارش کالاها از سوی بانک مرکزی تامین شد و به همین دلیل واردات مورد نیاز انجام شده است.

رزم‌حسینی گفت: مردم از خرید بیش از نیاز خانوار خودداری کنند و نگرانی برای کمبود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از فعالیت سودجویان جلوگیری شود، تاکیدکرد: نظارت مستمر بر روند بازار می‌تواند مانع بروز مشکلات شود.

وزیر صنعت درباره تامین روغن مصرفی خانوار نیز اظهار داشت: روغن به میزان کافی در کشور وجود دارد و موجودی انبار و بنادر تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال جدید شرایط خوبی را تجربه خواهیم کرد، گفت: با گذر گردن از شرایط کنونی، مشکلات بازار کالایی رفع خواهد شد.

رزم‌حسینی افزود: کارخانجات تولید کالاهای داخلی به صورت شبانه‌روزی و با همه ظرفیت در حال فعالیت هستند تا کمبودی وجود نداشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: هر روز شاهد متعادل شدن و کاهش قیمت‌ها باشیم، همان‌طور که در روزهای اخیر پوشاک، لوازم‌خانگی و خودرو به سمت قیمت حقیقی حرکت کرده‌اند.

پیش از این نیز اعلام شد که در کشور سالیانه ۶۰ میلیون تن کالا مصرف می‌شود که در سال جاری این میزان به طور کامل تامین شده است.

۳۵ میلیون تن از این میزان کالا از تولیدات داخلی و ۲۵ میلیون تن نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این یعنی شب عید قحطی میاد حلا باید منتظر باشیم آقازاده ها چی انبار کردن تا پول خوبی به جیب بزنن

  • ناشناس

    منظور از کمبود دقیقا چیه؟ حتی روغن هم وجود ندارد!!

  • ناشناس

    این آقا فکر میکنم یه چیزی زده مرد حسابی همین الان روغن گیر نمیاد همین روغنی که آقای روحانی چند روز پیش گفت ما خودکفا شذیم از لحاظ روغن بابا خجالت نمی‌کشید ما که تو رفاه هستیم مردم آمریکا هستن که دارن بدبختی میکشن?

  • مرتضی مناف زاده

    هیچ کمبودی نیست همه چی ارزونه من چقدر خوشحالم.
    مرد حسابی فکر نکردی مردم با چه قیمت های هنگفتی اون کالاها رو میخرن . سیب کیلویی شده دوازده هزار
    روغن پنج کیلویی شده 150 هزار تازه اونم نایابه.
    افتخار هم میکنی با این قیمتا کمبودی نداریم

  • ناشناس

    یعنی کمبود داریم. هر چی گفتن ،برعکسشو تعبیر کنید

  • مهدی

    هیچ کمبودی نداریم … فقط قدرت خرید وجود نداره

  • جاوید

    ما داریم. کمبود پول

  • ناشناس

    شما برا مردم شب عید گذاشتین؟