کد مطلب: ۳۲۲۶۶۹

رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

نیاز مردم در بازار موجود است/مشکلی در تامین اقلام اساسی خانوارها وجود ندارد

نیاز مردم در بازار موجود است/مشکلی در تامین اقلام اساسی خانوارها وجود ندارد

رئیس اتاق اصناف ایران می‌گوید: علی رغم تمام موانعی که در حوزه تامین مواد اولیه وجود دارد اما بازار اقلام اساسی وضعیت باثباتی را سپری می‌کند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، چندی پیش رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از انبار کالاهای استراتژیک بازدید کرد و گفت که «کالاهای اساسی احتکار شده که در چند ماه اخیر کشف و ضبط شده‌اند در شبکه توزیع و با قیمت رسمی عرضه می‌شوند». این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شد که نسبت به ترخیص این کالاها بازه زمانی مشخصی تعیین و تعریف نشده است.

حالا با گذشت پنج روز از انتشار این خبر اما فعالان بازار نسبت به توزیع این کالاها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. فعالان صنفی می‌گویند چنانچه اقلام احتکار شده به شبکه توزیع اختصاص یابد، قیمت کالاها به‌طور چشمگیری تعدیل خواهد شد.

در همین حال رئیس اتاق اصناف ایران درباره این پرسش که با توزیع اقلام احتکاری بازار کدام کالاها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: هنوز از سوی ستاد تنظیم بازار درباره حجم اقلام احتکاری گزارشی را به ما ارایه نشده است و ما هم از برخی نمایندگان دستگاه‌ها نسبت به کشف و ضبط برخی کالاها همچون 600 هزار گوشی تلفن همراه خبرهایی شنیده‌ایم. اما اینکه آیا این تعداد اقلام گوشی تلفن همراه رفع توقیف شده است یا خیر، اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

علی فاضلی درباره وضعیت بازار کالاهای اساسی اظهار می‌کند: علی رغم تمام موانعی که در حوزه تامین مواد اولیه وجود دارد اما بازار اقلام اساسی وضعیت باثباتی را سپری می‌کند. در بخش ارزی، مسکوکات، مواد اولیه به خصوص کالاهای اساسی در سبد خانوار چه در بخش تامین و چه در سطح عرضه با مشکل خاصی رو به رو نیستیم و نیاز مردم در بازار موجود است.

او درباره افزایش قیمت کالاهای تمام شده صنعتی می‌افزاید: باید نظام کنترلی را در کالای تولیدی صنعتی افزایش دهیم. در سطح خرده فروشی نیز باید از نیروی مردمی اصناف استفاده بهینه را داشته باشیم و تسهیلات لازم را جهت کنترل بازار فراهم کنیم. در حال حاضر طرحی جهت تقویت بازرسی به دولت ارایه شده که نسبت به آن نتیجه مطلوبی نگرفتیم.

فاضلی می‌گوید: در حال حاضر کالاهای ساخته شده تولید داخل با افزایش هزینه 20 تا 30 درصدی رو به رو هستند. ما نمی‌گوییم که افزایش قیمت‌ها نباید اعماد شود بلکه معتقدیم که باید واقعیت تولید را بپذیریم و افزایش قیمت‌ها را اعمال کنیم و شرایط چگونگی تامین مواد اولیه در نظام تولید را به مصرف‌کنندگان و مردم شرح دهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مطمئننا همه چیز در بازار موجور هست ولی ایا مردم توان خریدشو دارن!