کد مطلب: ۳۹۴۷۴۵

نظرسنجی کیتکو ۱۶ آگوست؛ کاهش خوش‌بینی تحلیلگران به بازار طلا

نظرسنجی کیتکو 16 آگوست؛ کاهش خوش‌بینی تحلیلگران به بازار طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در شانزدهم آگوست منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند. اگرچه این خوش‌بینی در مقایسه با هفته‌های گذشته کمتر شده است.

قیمت طلا در ساعات ابتدایی معاملات روز گذشته با 13 دلار کاهش، با قیمت هزار و 509 دلار و نه سنت معامله شد. با این حال در ادامه روز، روند افزایشی را ادامه داد و به هزار و 513 دلار و 59 سنت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت جهانی طلا در هفته‌های گذشته، ادامه جنگ تجاری، افزایش نااطمینانی‌ها به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و آهسته‌ شدن رشد اقتصادی است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد طلا در مسیر ثبت سومین هفته‌ای است که تداومِ افزایش قیمت داشته است.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در شانزدهم آگوست منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند. اگرچه این خوش‌بینی در مقایسه با هفته‌های گذشته کمتر شده است.

علی‌رغم پیش‌بینی روند صعودی اما به نظر می‌رسد تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی‌های محتاطانه‌تری در مقایسه با دو هفته قبل داشته‌اند.

جاسپر لاولر، مدیر تحقیقات در گروه سرمایه لندن، اما معتقد است افت قیمت طلا کوتاه‎مدت است و به زودی این بازار به روند صعودی خود باز خواهد گشت. بانک‌های مرکزی در جهان به دنبال کاهش ارزش پول هستند و اقدامات آنها در این زمینه به نفع بازار طلاست.

در نظرسنجی کیتکو، 17 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر معادل 59 درصد، افزایش قیمت و سه نفر معادل 18 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین چهار نفر معادل 24 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان هزار و 140 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 815 رای‌دهنده، معادل 71 درصد افزایش قیمت طلا و 168 نفر، معادل 15 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 156 رای‌دهنده یا 14 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار طلا خوش‌بین بودند.

برای بسیاری از تحلیلگران، مهم‌ترین عامل افزایش قیمت طلا، کاهش بی‌سابقه بازدهی اوراق قرضه بوده است؛ روندی که پیش‌بینی نمی‌شود به این زودی پایان یابد.

در جدیدترین نشانه‌ها از وقوع رکود، اوراق خزانه‌ با سررسید 30 ساله تا 1.96 درصد افت کرده است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، در مورد قیمت طلا گفته است: علی‌رغم رشد قابل توجه قیمت طلا در هفته‌های اخیر، افزایش تقاضا برای طلا در کوتاه‌مدت به گران‌تر شدن این فلز گرانبها منجر خواهد شد.

به گفته او، بسیاری از سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند در شرایط فعلی به دلایلی از جمله سیاست‌های انبساطی از سوی بانک‌های مرکزی، نوسانات بازار سهام و اعتراضات در هنگ‌کنگ باید طلا را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کنند.

با این حال برخی از سرمایه‌گذاران که به آینده بلندمدت بازار طلا خوش‌بین هستند، با احتیاط بیشتری در مورد قیمت طلا در کوتاه‌مدت اظهارنظر کرده‌اند.

برخی دیگر از سرمایه‌گذاران چون شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تریدینگ به اصلاح قیمت طلا معتقد هستند. او همچنین اعلام کرده است که به قیمت طلا در هفته جاری بدبین است؛ چرا که برخی از سرمایه‌گذاران به زودی اقدام به فروش خواهند کرد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت SIA هم به آینده کوتاه‌مدت طلا بدبین است. با این حال، به دلیل اقدامات بانک‌های مرکزی در جهان و اتخاذ سیاست‌های انبساطی، او معتقد است قیمت طلا در بلندمدت روند صعودی خواهد داشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی خوبه