کد مطلب: ۵۵۰۰۳۵

کاهش شدید ذخیره کالاهای اساسی

کاهش شدید ذخیره کالاهای اساسی

به گفته یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، ذخیره استراتژیک کالاهای مختلف اساسی در کشور برای حدود ۲۵ روز تا یک ماه کافی است و کاهش میزان ذخیره استراتژیک اقلام اساسی مورد نیاز کشور مشکلاتی را در آینده ایجاد می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جلال محمودزاده درباره افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم‌مرغ، گفت: به‌دلیل عدم تأمین بموقع و به‌میزان کافی نهاده‌های دامی در تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ کشور دچار مشکلاتی شده است و بسیاری از واحدهای تولید تخم‌مرغ مجبور به حذف گله خود شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی مجبور به تعطیلی واحدهای خود شده‌اند، عنوان کرد: در زمان حاضر میزان تولید تخم‌مرغ به‌شدت کاهش پیدا کرده است. دولت برای جلوگیری از بروز مشکل در زمینه تأمین کالاهای اساسی در بازار باید ذخایر استراتژیک داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه «بر اساس آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغ‌شده باید محصولات مختلف اساسی به‌میزان مصرف شش ماه در انبارها ذخیره شوند تا در صورت بروز مشکل در واردات و تولید از آنها استفاده کنیم»، تصریح کرد: سازمان پشتیبانی و امور دام انبارها و سردخانه‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند از آنها برای ذخیره مرغ و تخم‌مرغ استفاده کند، این سازمان در صورت تکمیل ظرفیت می‌تواند با معرفی بخش خصوصی به‌عنوان مباشر خرید ذخیره استراتژیک را انجام دهد.

وی با اعلام اینکه متأسفانه ذخیره استراتژیک کالاهای مختلف اساسی در کشور برای حدود ۲۵ روز تا یک ماه کافی است، ادامه داد: کاهش میزان ذخیره استراتژیک اقلام اساسی مورد نیاز کشور باعث بروز مشکلاتی در آینده می‌شود.

محمودزاده با تأکید بر اینکه سازمان پشتیبانی امور دام، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی مقصر کاهش میزان ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی هستند، عنوان کرد: دولت باید در روزهای پایانی خود میزان ذخایر کالاهای اساسی کشور را افزایش دهد تا دولت جدید دچار مشکلاتی نشود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.