کد مطلب: ۶۹۶۲۰۱

سهمیه بنزین کاهش یافت/ علت کاهش سهمیه بنزین چیست؟

سهمیه بنزین کاهش یافت/ علت کاهش سهمیه بنزین چیست؟

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از کاهش سقف سهمیه دوم بنزین از ٢۵٠ لیتر به ١۵٠ لیتر خبر داد که این طرح از ماه جاری اجرایی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از کاهش سقف سهمیه دوم بنزین از ٢۵٠ لیتر به ١۵٠ لیتر خبر داد.

به نقل از فارس ، جلیل سالاری‌، با اشاره به کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی اظهار کرد: دلیل اصلی تغییر سهمیه‌ بنزین آزاد از ماهانه ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر مبارزه با قاچاق بنزین بوده است و این موضوع چالشی برای مصرف بنزین مردم ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به میزان ۶۰ لیتر در ماه برای خودروهای شخصی باقی مانده است و ۱۵۰ لیتر نیز به صورت سهمیه آزاد از ماه جاری در نظر گرفته می‌شود.

سالاری گفت: بدین ترتیب هر خودروی شخصی ماهانه ۲۱۰ لیتر بنزین خواهد داشت، یعنی می‌تواند ۲۱۰۰ کیلومتر در ماه مسافت طی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: طی کردن مسافت ۲۱۰۰ کیلومتری برای خودروهای شخصی بسیار بیشتر از نیاز هر خودرو هست و در واقع تنها اتفاقی که با این تغییر رخ می‌دهد کاهش قاچاق بنزین از شهرهای مرزی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر سهمیه بنزین آزاد، کارت سوخت جایگاه‌ها نیز همچنان وجود دارد که باعث میشود تمامی نیاز هر خودرو تامین شود.

سالاری گفت: طبق آمار تنها ۲ تا ۳ درصد از خودروها از سهمیه‌ای بنزین آزاد کارت خود استفاده می‌کنند و آنها نیز در صورت نیاز از کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده می‌کنند و از این به بعد هم این امکان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: به دلیل یکپارچه بودن سامانه سوخت نمی‌توان تنها برای شهرهای مرزی سهمیه دوم بنزین را از ۲۵۰ به ۱۵۰ کاهش داد و مابقی شهرها را استثنا کرد، البته کاهش سهمیه بنزین آزاد نیز چالشی برای عموم مردم ایجاد نمی‌کند و فقط به صورت نقطه‌زن مانع قاچاق بنزین می‌شود.

سهمیه بنزین کاهش یافت

به نقل از ایسنا ، جلیل سالاری امروز در جمع خبرنگاران گفت: در ماه جاری این طرح اجرایی شده است و اکنون کارت‌های سوخت یک سهمیه ۶٠ لیتری و یک سهمیه ١۵٠ لیتری دارند.

وی با بیان اینکه در کارت سوخت شخصی هر فرد یک سهمیه نرخ اول ١۵٠٠ تومان و یک نرخ ٣٠٠٠ تومان که ٢۵٠ لیتر است، وجود دارد گفت: با بررسی که انجام شد، خودروهای داخلی در ١٠٠ کیلومتر به طور میانگین بیش‌تر از ١٠ لیتر مصرف نمی کنند، طبیعتا زمانی که در یک کارت شخصی حدود ٣١٠ لیتر بنزین داریم، عدد بزرگی است.

معاون وزیر نفت افزود: هیچ خودرویی نیست که بیش از ١٠٠٠ کیلومتر در ماه تردد داشته باشد، ضمن اینکه کارت جایگاه‌ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی مشاهده کردیم که تراکنش عمدتا در سهمیه دوم بر اساس کارت‌های جایگاه‌دار اتفاق می افتد تصریح کرد: این کاهش در کل کشور است و صرفا مربوط به استان سیستان و بلوچستان نیست.

وی ادامه داد: سهمیه دوم در کل کشور به ١۵٠ لیتر کاهش پیدا کرده است و افراد می توانند از کارت جایگاه داران استفاده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فاصله شهر من یعنی چابهار تا مرکز استان یعنی زاهدان 700 کیلومتره بخوام برم و برگردم 1400 کیلومتر طی کردم، ضمنا هیچ کارت جایگاهی در استان ما وجود نداره، این ظلمه در حق مردم استان ما هست فقط ما متضرر می شویم چون بقیه استان ها کارت جایگاه دارند و با اون سوخت گیری میکنند اما در استان ما این کارتها وجود ندارند

  • ناشناس

    باسلام
    آخه این چه تیتری هست انتخاب می کنی؟؟؟
    آدم نصف عمر میشه
    بابا سهمیه دوم را من و خیلی از افراد اصلا نمیدونستیم وجود داره و اگه آزاد می خواستیم همش از کارت جایگاه دار استفاده می کردیم…

  • ناشناس

    سیستان و بلوچستان را دریابید بخدا ما خارجی نیستیم ماهم مثل بقیه ایرانی هستیم هم کارت ملی داریم هم شناسنامه استان ما خیلی خیلی وسیعه طوری که اگه ما بخوابیم از زاهدان بریم چابهار سهمیه یک ماه مون توو سه روز تمومه از وقتی که سیستم سوخت خودروها شده کارتی ما توو این استان کارت جایگاه ندیدم همه صاحب پمپهای استان ما از کارت جایگاه واسه کاسبی خودشون استفاده میکنند،ما این مشکل را به کی بگیم که درک کنه و بفهمه بخدا همون ۲۵۰لیتر هم برای ما تا آخر ماه کفاف نمیداد خدا کنه خود همون مسئولینی که این طرح را ارایه و اجرا کردن مثل ما توو زندگیشون گرفتار بد بختی و فلاکت بشند تا حال ما را بفهمند و یه تصمیم درست برای ما بلوچستانی ها بگیرند

  • ناشناس

    خب برید جلوی شهرهای مرزی رابگیرید تا بنزین قچاق نکنند به ما چه ربطی داره که بنزین کل مردم ایران باید کم بشو خطاشو اونا میکنن چوبشو باید ما بخوریم؟ به خدا بی انصافید بی انصاف