کد مطلب: ۴۲۵۱۲۲

کاهش قیمت انواع سکه در بازار / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۱/۱

کاهش قیمت انواع سکه در بازار / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/11/1

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و 840 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی با شیوع بیماری جدید در چین که نگرانی‌ها نسبت به اپیدمی شدن آن و ممانعت از رشد اقتصادی را برانگیخت، به بالاترین حد در دو هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۵۶۶ دلار و شش سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۵۶۶ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

بازارهای سهام آسیایی با گسترش ویروس کرونای جدید در شهرهای بیشتری در چین و افزایش نگرانی‌ها نسبت به انتشار این ویروس در سطح جهان به واسطه سفرهای زیادی که در طول تعطیلات سال نوی چینی صورت می‌گیرد، در معاملات روز سه شنبه نزول کردند.

به گفته مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار در شرکت "سی‌ام‌سی مارکتس"، قیمت طلا تحت تاثیر گسترش سریع ویروس جدید از ووهان چین که باعث وحشت شده، افزایش پیدا کرده است. تعطیلات سال نوی چینی این وضعیت را بدتر خواهد کرد زیرا مردم به چین سفر می‌کنند. ترس از شیوع عامل تقاضا برای طلا در روزهای آینده خواهد بود.

ارزش ین ژاپن هم تحت تاثیر نگرانی‌های مذکور که ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران را به دنبال داشت، افزایش پیدا کرد.

عامل دیگری که تقاضا برای خرید طلا را تقویت کرد، اصابت سه موشک کاتیوشا به منطقه سبز بغداد بود که محل استقرار ساختمان‌های دولتی و سفارتخانه‌ها است. همچنین صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی جهانی در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را کمتر کرد.

طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضا برای خرید روبرو می‌شود.

در این بین بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی خود را بدون تغییر نگه داشت زیرا بسته محرک مالی دولت و بدبینی کمتر روی دورنمای اقتصاد جهانی از فشار روی مقامات بانکی ژاپن کاست.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین به تحولات پیرامون برگزاری مجمع اقتصاد جهانی داووس و نخستین نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در سال میلادی جاری چشم دوخته‌اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۵۱۵ دلار و پنج سنت بود. این فلز روز گذشته تا مرز ۲۵۸۲ دلار و ۱۹ سنت صعود کرده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۸ دلار و ۱۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۰۱۸ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 1 بهمن ساعت 18 با 4 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 12,950 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 12 هزار و 950 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 850 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 1 بهمن ساعت 18 با 5 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 14,452 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14 هزار و 450 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 350 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 820 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 840 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 493 هزار و 600 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 460 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 460 هزار تومان و 930 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم با چنین حرفا خام نمیشن چون خودشان در جریان هستن هرروز هم قیمتارو میبینن

  • ناشناس

    کاهش قیمت طلا !!!
    آخرین باری که یادمه ۴۱۸ بود الان کاهش پیدا کرده شده ۴۹۳ عجب
    تا باشه از این کاهش قیمتا

    • ناشناس

      خوبه

  • ناشناس

    درسته خواهشها الکی نگین کاهش یه هزار تومان طلا ارزان بشه کاهش نیست

  • ناشناس

    آره خیلی ارزون شده….خودتونو مسخره کنید نه ملتو

  • ناشناس

    مملکت ما رو باش..
    صد تا تک تومنی ارزون میکنن میگن ارزون شده..??

  • ناشناس

    درست کاهش داشت شما درست میگی هرچی شمابگی درست

  • ناشناس

    دوستان کاهش در پیش داریم ولی نه اینجا شاید دلا تا ۱۳۸۰۰ یا ۱۴ بره ولی گول نخورید دلار به جیب بندازین به خیال ۱۴۲۰۰ یا ۱۴۵۰۰ چرا که یک ۱۲۵۰۰ سرراهمان هسد و به جایه بسته ای دلار کیلویی خرید. کنید پس خواهشان مواظب باشین

  • ناشناس

    خدایی این کاهش قیمت طلاست په افزایش چقد؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب کاهشی

  • شیما

    یعنی هیچ حرفی برای گفتن ندارم ?????

  • ناشناس

    طلا بخرید زود اصلا تعلل نکنید .طلا ۷۰۰تومن