کد مطلب: ۴۷۴۳۳۶

گزارش تجارت‌نیوز از مهم‌ترین اخبار سهام عدالت در هفته‌ گذشته:

ارزش سهام عدالت ۲ میلیون تومان افت کرد!

ارزش سهام عدالت 2 میلیون تومان افت کرد!

در هفته‌ای که سپری شد موضوع خرید خودرو با پول سهام عدالت مطرح شد که واکنش‌هایی را به دنبال داشت، همچنین سامانه‌ پاسخگویی به سهامداران عدالت راه‌اندازی شد و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد فروش سهام عدالت بدون اجازه سهامداران انجام نمی‌شود.

در پایان هفته قبل روز پنجشنبه ششم شهریور‌ماه سیدعلی موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن از طرح خودروری رایگان خبر داد اما نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معاون مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز این موضوع را در کرد.

خرید خودرو با سهام عدالت

بعد از تکذیب این خبر، موضوع توزیع خودرو به نوع دیگری مطرح شد و موسوی بار دیگر بر پیشنهاد و اجرای طرح خود تاکید کرد و گفت: من به همراه یک تیم اقتصادی طرح خودرودار کردن خانواده‌های نیازمند بدون خودرو را مورد بررسی قرار داده‌ و طرحی تدوین کرده‎ام.

به گفته او پیش‌بینی شده که در این طرح، از سهام عدالت به عنوان سازوکار تامین مالی استفاده شود. این موضوع با واکنش‌های مخالف و موافق سهامداران رو‌به‌رو شد.

فروش بدون اجازه

موضوع فروش بدون اجازه سهام عدالت از حدود دو هفته قبل خبرساز شده است. بر اساس اظهارات دارندگان سهام عدالت، روز به روز بر تعداد کارگزاری‌هایی که اقدام به این کار کرده‌اند افزوده می‌شود.

اما مدیر فنی طرح سهام عدالت در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت بدون اجازه سهامداران انجام نمی‌شود و سهامداران در صورت هر گونه سوال و یا ابهامی می‌توانند به بانک عامل و یا کارگزار خود مراجعه کنند و از جزییات فروش سهام خود مطلع شوند.

به گفته محمود حسنلو، این موضوع تنها به دلیل نحوه محاسبه و زمان فروش سهام عدالت این افراد است واگرنه مشکلی در این زمینه وجود ندارد. بانک‌ها و کارگزاران تنها بعد از ثبت سفارش سهامداران، اجازه فروش سهام عدالت مشمولان را دارند.

راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به سهامداران

به گزارش روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه بازار سرمایه (سمات)، برخی از دارندگان سهام عدالت که روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند در ماه‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

به همین منظور ستاد آزادسازی سهام عدالت برای رفع مشکلات آنها سامانه‌ای با شماره‌های ۱۵۶۹ و ۶۴۶۱-۰۲۱ تحت عنوان مرکز تماس ذی‌نفعان بازار سرمایه راه‌اندازی کرده است تا در این سامانه، کارشناسان مربوط در بخش پشتیبانی بتوانند پس از ارتباط برقرار کردن با سهامداران، مشکلات آن‌ها را جویا شده و راهنمایی لازم را ارائه دهند.

به گفته محمدجواد فرهانیان، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، پول حاصل از فروش سهام عدالت به قیمت روزی که سهام معامله شده‌، به حساب فروشندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

براساس اظهارات وی، کاهش قیمت سهام عدالت، چند روز پس از انجام معامله و سفارش‌گذاری نمی‌تواند بر قیمت روز معامله اثرگذار باشد.

کاهش ارزش سهام

در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار سرمایه، ارزش سهام عدالت به ۱۵ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان رسید. همچنین ارزش 60 درصد سهام عدالت برای فروش به 9 میلیون و 341 هزار تومان رسید.

در مجموع طی یک هفته گذشته، ارزش سهام عدالت حدود هفت درصد معادل یک میلیون و 163 هزار تومان افت داشته است.

میزان کاهش قیمت برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی بیش از دو میلیون تومان است.

اخبار مرتبط با سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام.کسی میدونه کارگزاری بانکها بهترن یاکارگزاری های بورسی. میشه راهنماییم کنید .

    • آرش اقدام بوشهر

      با سلاموقتی بحث از انتخاب یک کارگزاری خوب میشه اولین نکته ای که شما باید بهش توجه کنید سرعت بالای آن کارگزاری میباشد
      ولی متاسفانه در ایران به دلیل اینکه مردم بدون آگاهی قبلی و تحقیق کردن کارگزاری انتخاب میکنند و در وسط راه به مشکل میخورند
      اگر مبلغ خیلی زیادی سرمایه گذاری میکنید سعی کنید کارگزاری بانک استفاده کنید دلیل اینکه حجم خیلی زیادی از کاربران در آن نیست و پشتوانه شما بانک میباشد اما اگر فرد تازه کار هستید و مبلغ کم استفاده میکنید از کارگزاری های مانند فارابی – آگاه – مفید – نماد شاهدان و …. استفاده کنید
      چند ماهی هست که کارگزاری مفید پیشرو میباشد دلیل اصلی ان که برای بعضی ها سوال شده خرید عرضه اولیه به صورت اتوماتیک میباشد یعنی شما هربار که میخواهید عرضه اولیه بخرید نیازی نیست آنلاین شوید و پشت سیستم باشید در قسمت تنظیمات کارگزاری مفید قرارداد عرضه اولیه را تیک میزنید و سامانه به صورت خودکار اگر در حسابتان پول داشته باشید خرید میکند .موفق باشید

  • میرزا

    از همان اولش معلوم بود که هیچوقت نمیذارن به این راحتی نفعی به مردم برسه بهترین دلیلش هم همین خرید و فروش سهام عدالت با این پول واریز کردن شون

  • کارگزاری مفید

    ارزش پایین یا بالا هر چی میخاد باشه باشه به هر حال فروختم الان دو ماه شده تازه حدود ششصد هزار تومان برایم واریز شده کارگزاری مفید لطفا واریز کن

  • مهدی

    انگار واسه کدا پول میریزن ۴۰هزار تومان پوله میریزن به حساب

  • کارگزاری مفید

    ارزش سهام عدالت افت کرد،، به درک به جهنم که افت کرد من دو ماه پیش فروختم هنوز منتظرم کارگزاری مفید کی میخاد پول واریز کنه، با این کارگزاری مفید کار نکنید خیلی مزخرفه

  • فقیر در اسلام

    سلام
    چرا کارگزاری کشاورزی 60درصد سهام عدالت را فروختم کلا تو سه مرحله دومیلیون واریز کردن چرا بقیش را نمیدن گرفتاریم

  • ناشناس

    بانک مسکن جون مادرت واریزکن لازم داریم بخدا

    • ناشناس

      از مسولین بانک مسکن خواهش نیکتم که مول سهان عدالت و واریزش کن من هیلی نیاز دارم که فروختم

  • ناشناس

    سلام چرا کسی درباره کارگزاری سهم آشنا چیزی نمیگه الان ۳ ماهه سهام من و گذاشته برای فروش ولی پولی نریخته .
    لطفا اگه کسی از سهم آشنا واریزی داشته تو این چند روز مثبت بزنه

    • امین

      دوست عزیز من هم کارگزاریم سهم آشنا رود از اوایل تیرماه بدون اینکه بخوام بفروشم اونا خودسرانه اقدام کردن که ثبت فروش خورد تو قسمت پروفایلم و جالب اینکه با خودم گفتم مشکلی نیس پول رو میریزن که نریختند بعد از سه ماه رفتم سازمان بورس چون تلفنهاشون هم کارمندانشون پاسخگو نبودن بالاخره بعد کش و قوس فراوون الان ثبت فروش رو از پروفایلم برداشتن و سهامم به حالت اول برگشته ولی جرات فروشش رو ندارم چون میدونم این کارگزاری خیانت میکنه و بازهم یه دردسر جدید ایجاد میکنه و منتظرم ببینم که چه اطلاعیه جدیدی باز قراره درباره سهام عدالت بده این فهیمی و دار و دسته ی بی کفایت

  • ناشناس

    فقط کارگزاری آگاه خوبه.پیشنهاد میکنم ثبت نام کنید

  • صداقتی

    دوستان سلام. من همه پیام ها را می خوانم.
    متوجه شدم اگر دوستی حرف درستی را برای اگاهی مردم می گوید. عده ای نادان با همان نام چرندیاتی را ذکر می کنند . تا آن نام را خدشه دار کنند.
    اگر شما دو مطلب متناقض با یک نام را دیدید. شک کنید . بهتر است دوستان صداقت داشته باشید.