خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۲۰۰

دفاع از توزیع سفر در طول سال / آزاد سازی نرخ هتل ها به نفع گردشگری است

نایب‌رئیس انجمن صنفی گردشگری استان تهران اعلام کرد: آزادسازی نرخ هتل‌های کشور سبب افزایش قیمت نخواهد شد بلکه موجب ارتقای کیفیت خدمات می شود. امیر‌هاتفی، نایب‌رئیس انجمن صنفی گردشگری استان تهران، در گفت و گو با تجارت نیوز بیان کرد: آزاد سازی نرخ هتل ها قطعا به نفع صنعت گردشگری خواهد بود،چرا که این کار موجب

نایب‌رئیس انجمن صنفی گردشگری استان تهران اعلام کرد: آزادسازی نرخ هتل‌های کشور سبب افزایش قیمت نخواهد شد بلکه موجب ارتقای کیفیت خدمات می شود.
امیر‌هاتفی، نایب‌رئیس انجمن صنفی گردشگری استان تهران، در گفت و گو با تجارت نیوز بیان کرد: آزاد سازی نرخ هتل ها قطعا به نفع صنعت گردشگری خواهد بود،چرا که این کار موجب توزیع سفر در مواقع پیک خواهد شد و رقابت بین هتل‌ها به وجود می‌آید و کیفیت خدمات نیز ارتقا می‌یابد، در آن صورت مسافر نیز راضی تر از هتل بر می‌گردد.

وی افزود: تجربه نشان داده زمانی که دولت دخالت داشته باشد برنامه ریزی اساسی نخواهیم داشت ،پس اگر آزاد سازی هتل ها را به خود صنعت بسپارند شاهد روند رو به رشدی خواهیم بود.

هاتفی اظهار داشت: در ایام پیک قیمت ها بالاتر رفته و چند برابر می شود ، همچنین ازدحام مسافر سبب می شود که انتخاب مناسب رو مردم نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: همین اتفاق در صنعت هوایی شکل گرفت زمانی که قیمت پروازها ازاد شد وقتی مردم نتوانند در شلوغی بهره کافی را ببرند سفرشان را به زمانی دیگر موکول خواهند کرد.

همچنین زمانی که سفر کمتر باشد قیمت هم به همان شکل پایین تر خواهد امد در حالیکه قبل از ازاد سازی نرخ ها قیمت ها مصوب بود و مطابق آن کاهش می یافت.

توزیع سفرهای تابستانی در طول سال

امیر‌هاتفی، نایب‌رئیس انجمن صنفی گردشگری استان تهران، در گفت و گو با تجارت نیوز اظهار داشت: اجرای طرح توزیع تعطیلات در ماه‌های مختلف ‌سال محاسن زیادی دارد و در حال حاضر منتظر اظهار نظر آموزش و پرورش هستیم.

وی افزود: اگر تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش، آموزش عالی و ادارات و ارگان‌های مختلف امضا شود، می‌توان از امکانات گردشگری در ١٢ ماه‌ سال استفاده کرد.

هاتفی در ادامه بیان کرد: اجرای این طرح اولین تاثیر را می تواند در کاهش فشار مسافر روی ماه های خاص داشته باشد و همچنین کاهش ترافیک جاده‌ای و کاهش حوادث جاده‌ای، دلیل دیگر‌ی برای تقسیم تعطیلات در طول‌سال است.

وی گفت: همچنین در فصل کمبود مسافر، قیمت هتل ها و پرواز ها کاهش می‌یابد اما در روزهای پیک سفر به اوج می‌رسد و چند برابر می‌شود. دلیل این امر هم این است که فصل سفر در ١٢ ماه‌سال تقسیم نشده است.

هاتفی اظهار داشت: : مکان های توریستی که قیمت اتاقش را به ١٢ ماه تقسیم می‌کند مجبور است قیمت آن را برای دو ماه به بالاترین قیمت موجود برساند تا برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.

نایب‌رئیس انجمن صنفی گردشگری استان تهران بیان داشت: در خیلی از کشورها این اتفاق حاصل شده مثلا در چین، تعطیلات بین ادارات تقسیم شده است.

تجربه دیگر کشورها درباره تعطیلات سالانه نظام آموزشی، کفه تغییر تقویم آموزشی را سنگین‌تر می‌کند، زیرا بیشتر کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، تعطیلات سالانه را متعادل ساخته و از تعطیلات در یک فصل جلوگیری کرده‌اند.

هاتفی گفت: قرار بر این بود که تعطیلات زمستانی برای مدارس در نظر بگیرند، مثلا تعطیلات نوروز که ٦ روز است درحالی‌که ١٥ روز تعطیل هستیم را به هفت روز کاهش دهند و هفت روز هم در زمستان تعطیلی بگذارند. این یک حسن دیگر هم دارد برای این‌که هتل داران یا کسانی که خدمات سفر را ارئه می‌دهند، سراسر‌سال شاغل هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.